Skocz do zawartości

waski520

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW e39 520i 2003r.

Osiągnięcia waski520

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. waski520

    Sonda lambda - wymiana

    Długo szukałem rozwiązania swojego problemu. Udało się. Problem był z nieszczelnością układu chłodzenia. Prawdopodobnie czujnik gdzieś przy parowniku zamontowany wysoko przekłamywał przez te nieszczelność i dawał zbyt bogatą mieszankę gazu. Przez to i na benzynie chodził nieco gorzej, bo i świece miały troszkę nagaru. Po wymianie chłodnicy problemy ustąpiły i świece bez nagaru!
  2. Długo szukałem rozwiązania swojego problemu. Udało się. Problem był z nieszczelnością układu chłodzenia. Prawdopodobnie czujnik gdzieś przy parowniku zamontowany wysoko przekłamywał przez te nieszczelność i dawał zbyt bogatą mieszankę gazu. Przez to i na benzynie chodził nieco gorzej, bo i świece miały troszkę nagaru. Po wymianie chłodnicy problemy ustąpiły i świece bez nagaru!
  3. waski520

    Sonda lambda - wymiana

    I oryginalna przepływka
  4. Szukam kogoś z Torunia do pełnej diagnostyki mojej e39 2003r za symboliczną opłatą. Diagnostyki, która wychodzi poza odczyt błędów z pamięci.
  5. waski520

    Sonda lambda - wymiana

    Czujnik położenia wałka firmy SWAG.
  6. waski520

    Sonda lambda - wymiana

    Dodam jeszcze, że objawy występują tylko na ciepłym silniku. Więc może jakiś czujnik temp sprawdzić? Mam inpa więc jak dostane wskazówki gdzie szukać to może uda mi się coś sprawdzić.
  7. waski520

    Sonda lambda - wymiana

    Moje BMW e39 520i z silnikiem m54 czyli z podwojnym vanosem i z zamontowaną instalacją gazową. Zachowuje się tak jakby miało 50 kM mniej i poszarpuje delikatnie przy dolnym zakresie obrotów, szczególnie jak dojeżdżam do krzyżówki na dwójce i przy 1500 obrotów dodam gazu, albo jak ruszając wciskam do deski. Generalnie muli do 2,5 tys. obrotów. Zmieniłem filtry, świece, przepływkę w miedzy czasie czujnik położenia wałka.. Sporadycznie zgaśnie przy zbliżaniu się do krzyżówki. Ale bardzo rzadko. Byłem ostatnio u gazownika. Zrobił regulacje (niby) i dalej jest tak samo. Potwierdził moje objawy ale mówił, żebym problemu szukał gdzie indziej. Myślę, że może się mylić bo auto ma objawy zbyt bogatej mieszanki? Przy wymianie świec widać lekkie ślady nagaru. Gazownik też jeździ e39 i powiedział, że rzeczywiście autko ma jakaś 'dziurę' w dolnym zakresie na benzynie i na gazie, której wcześniej nie było. Chociaż na moje na benzynie jest ok. Kolega jeżdżący bmw tez tak uważa. Z błędów w inpa znalazłem tylko teg_down_2, teg_up_2, teg_up_1. Był błąd sondy ale to prawdopodobnie od gazu. Skasowany nie powrócił na razie. Sprawdzałem na wykresach sondy działają w prawidłowym zakresie. Mam w związku z tym pytania.. Odmy u siebie nie wymieniałem. Po odkręceniu korka pokrywy zaworów występuje lekkie rzucenie silnikiem, więc myślę ze jest z nią ok. Auto ma 250 tys przejechane i silnik w na prawdę dobrym stanie. Sprawdzałem dolot pryskając w miejsca do których znalazłem dojście break cleaner i wizualnie gumę miedzy przepływką a przepustnicą. Mogę dodać jeszcze, że wcześniej na zbiorniku robiłem ok 400km.. Teraz średnio o 50 km mniej.. Czy powinienem naciskać gazownika na ponowną regulacje? Jakie mogą być inne przyczyny zbyt bogatej mieszanki? Może jednak powinienem wymienić tę odme? Są jeszcze jakieś skuteczne testy odmy? Wolałbym jej bez potrzeby nie wymieniać bo z wężami oryginalnymi kosztowało by mnie to ok 700zł.. Jakieś inne pomysły? Co oznaczają błędy teg_up i teg_down?
  8. http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DT11-EUR-02-2003-E39-BMW-520i&diagId=11_2194 tak wygląda to u mnie. wszystkie przewody gumowe powinienem wymienić? da rade wymienić to wszystko bez demontażu kolektora?
  9. Pryskałem na gumę między przepływką a przepustnicą break cleaner. Trochę w okolice kolektora.. Żadnego skoku w obrotach nie zaobserwowałem. Wizualnie gumy też wyglądają dobrze. Ale zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia.. Nie zmieniałem u siebie separatora oleju.. Może od tego powinienem zacząć? To również może powodować problemy w układzie dolotowym prawda? Objawy nękające moją bunie pasowały by?
  10. Sprawdzę w takim razie najpierw dokładnie szczelność dolotu, chodź raczej wyglądało to dobrze. A potem najwyżej spróbujemy podmienić czujnik. Może to potrwać bo dziś urwała mi się linka otwierania pokrywy silnika. ;/
  11. Dodam jeszcze, że raz w miesiącu potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu do krzyżówki. I sporadycznie zdaży mu się delikatne falowanie na jałowych obrotach.
  12. Witam Moje BMW e39 520i z silnikiem m54 czyli z podwojnym vanosem. Zmieniałem ten czujnik przy dolocie jakiś rok temu.. Założyłem swag'a. Niby jest dobrze, błędu nie ma, ale wydaje mi się, że autko jest mułowate w dolnym zakresie obrotów. Tak jakby miało 50 kM mniej i poszarpuje delikatnie przy dolnym zakresie obrotów, szczególnie jak dojeżdżam do krzyżówki na dwójce i przy 1500 obrotów dodam gazu. Ciężko mi o jakieś porównanie z starym orginalnym. Wymieniałem go w pierwszym miesiącu po zakupie auta. I im dłużej jeżdżę tym częściej wydaje mi się, że tak nie powinno być. Byłem teraz u swojego gazownika (świetny gościu). Zmieniłem filtry, świece.. Też jeździ e39 i powiedział, że rzeczywiście autko ma jakaś 'dziurę' w dolnym zakresie na benzynie i na gazie, której wcześniej nie było. Z błędów w inpa znalazłem tylko teg_down_2, teg_up_2, teg_up_1. Dodam jeszcze, że w miedzy czasie zmieniałem przepływke na nową oryginalną a mimo to pojawił się błąd, po skasowaniu nie powrócił. No i błąd sondy ale to prawdopodobnie od gazu. Skasowany nie powrócił na razie. Sprawdzałem na wykresach sondy działają w prawidłowym zakresie. Mam w związku z tym pytania.. Mogę sprawdzić w inpa czy czujnik działa prawidłowo? Jest możliwość skontrolować zakres pracy tego czujnika? Czy koledzy którzy też założyli swag'a mogą zwrócić uwagę na zachowania swojego auta? Może jednak występują podobne objawy? Co oznaczają błędy teg_up i teg_down? Wymieniłbym ten czujnik na oryginalny dla sprawdzenia, ale wydać 450 zł.. Trochę boli.. Może macie inne rady? Coś jeszcze mogę sprawdzić? Czekam na Wasze opinie. Każda rada cenna! Jeśli dojdziemy do wniosku, że czujnik trzeba wymienić, wymienię! I napiszę jak ma się to w stosunku do swag'a!
  13. Kaseciak wbudowany w radio i dokładka zmieniarki do bagażnika.
  14. Witam. Też mam silnik mokry tak jak na zdjęciach z początku tematu. Filtr oleju i uszczelkę mam nową. Jest szczelne. W okolicach separatatora oleju silnik mokry. Nie kopci, nie dymi. Podejrzewam że problem jest gdzieś miedzy separatorem uszczelnieniem a wężami wiec planuje wymianę wszystkiego. I tu moje pytanie.. Lepiej zdejmować kolektor czy próbować się dostać pod od strony filtra powietrza? Czy przy zdejmowaniu kolektora albo próby wymiany od strony filtra powietrza powinienem wymienić jeszcze jakieś uszczelki? Czy ten numery katalogowe produktów z linku poniżej będą pasować do mojego auta? Auto z Niemiec więc pewnie nie jest to wersja dla zimnych krajów? http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT11&mospid=47538&btnr=11_2194&hg=11&fg=15
  15. a to normalne jest że informuje o radarach umiejscowionych trzy ulice dalej? Chyba rzeczywiście trzeba będzie zacząć używać janosika ;) nowej mapy nie będę ściągał. w sofcie mam możliwość wyłączenia. A co z tym softem od yaza? Tak często pojawia się w tematach, że zastanawiam się nad kolejnym update. Chociaż ten który teraz używam jest ok. I podobno jest w wesji V32
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.