Skocz do zawartości

M62B44 + webasto = jak dobrze odpowietrzyć ???


Vikingb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia w silniku M62B44 z ogrzewaniem postojowym.

 

Procedura TIS dla M62 nr 17 00 005 i 17 00 039 to teoria a praktyka jednak już nie jest taka oczywista i prosta (brak ogrzewania a wszystko jest 100% sprawne).

 

Czy ktoś "łopatologicznie" krok po kroku i dokładnie może opisać jak prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia.

 

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaw auto pod lekką górke , odkręć odpowietrzenie na zbiorniczku płynu ,zalej płyn na full po krawedzie wlewu zbiorkiczka, nawiew na full , włącz silnik i niech pochodzi troche przez ten ospowietrznik bedzie syczało powietrze, jak zacznie leciec płyn to zakręć. ogrzewanie powinno wrócić
lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaw auto pod lekką górke , odkręć odpowietrzenie na zbiorniczku płynu ,zalej płyn na full po krawedzie wlewu zbiorkiczka, nawiew na full , włącz silnik i niech pochodzi troche przez ten ospowietrznik bedzie syczało powietrze, jak zacznie leciec płyn to zakręć. ogrzewanie powinno wrócić

 

Dzięki :wink:

 

Tak również robiłem, zalałem do pełna (po brzegi) zbiornik wyrównawczy, tylko auto stało płasko. Główny korek od zbiornika wyrównawczego zamknięty, odpowietrznik poluzowany, ogrzewanie obie strony na 32ºC, wentylator na minimum, uruchomiłem silnik. Troche powietrza wyszło przez odpowietrznik a gdy silnik się nagrzał do ok. 90-100 ºC zaczął wypływać sam płyn. Jednak gdy silnik osiąga 105 ºC i gdy otworzy się termostat przez odpowietrznik wychodzi mase powietrza razem z płynem do momentu gdy zamknie się termostat bo wtedy znowu sam płyn. I tak w kółko.

 

Robiłem tak 2x a ogrzewania dalej brak (uprzedzam, że wszystko sprawne 100% tj. pompa, elektrozawory)

 

I teraz moje pytanie czy powietrze ma wychodzić przy zamkniętym czy otwartym termostacie. TIS podaje tylko aby rozgrzać silnik do temperatury roboczej ale nie podaje dokładnie czy brak powietrza ma być przy termostacie zamkniętym czy otwartym.

 

Pozdrawiam Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawiew na full !!!, ogólnie przez korek powinno wyjść całe powietrze (układ samoodpowietrzający ) czasem trzeba czynność powtarzać kilka razy. na zimmnym maja lecieć bombelki z odpowietrznika, jak sie termostat otworzy to głównie płyn będzie lecał askąd wiesz ze elektrozawory sie nie zawiesiły ??
lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawiew na full !!!, ogólnie przez korek powinno wyjść całe powietrze (układ samoodpowietrzający ) czasem trzeba czynność powtarzać kilka razy. na zimmnym maja lecieć bombelki z odpowietrznika, jak sie termostat otworzy to głównie płyn będzie lecał askąd wiesz ze elektrozawory sie nie zawiesiły ??

 

Wszystko sprawne na 100 % (elektrozawory i pompa obiegu) procedura napełniania układu 17 00 005 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/03/79/17 i wg. TIS temperatura ma być na MAX a obroty dmuchawy na MIN oraz przy napełnianiu układu płynem bąbelki powietrza z odpowietrznika

.... a na koniec odsyłają do procedury odpowietrzania układu 17 00 039 (http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/05/68/49).

Wg. 17 00 039 zbiornik wyrównawczy zalać do pełna, zamknąć odpowietrznik i korek główny, uruchomić silnik do otwarcia termostatu, po ostygnięciu silnika sprawdzić poziom płynu a w razie potrzeby dolać i po kłopocie.

 

Już tak robiłem i efekt jest taki:

- ogrzewania praktycznie brak (na max. bardzo lekko czuć ciepło ale to nie tak powinno być),

- na zimno poziom płynu jest powyżej max,

- jak troche pojeżdże to komputer wyświetla komunikat, że należy sprawdzić poziom płynu chłodzącego (w domyśle jest go za mało)

 

Jak wiadomo czasami teoria a praktyka to zupełnie inna bajka, może jest jakiś "trick" ewentualnie faktycznie procedure trzeba powtórzyć kilka razy lub coś należy jeszcze wykonać gdy auto ma ogrzewanie postojowe (webasto). Proszę o ewentualne uwagi i podzielenie się doświadczeniem z praktyki.

 

Dzięki Vikingb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie mialem ci to powiedziec ale mnie uprzedziles. trzeba jeszcze odpowietrzyc webasto. taki trojnik odkrecasz ta srobke (klusz chyba 7) i cheja do przodu. malo kto o tym pamieta. mialem to jak wsadzalem ostatnio webasto do mojej beni co prawda m57 ale zasada raczej ciagle ta sama.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.