Skocz do zawartości

E36 SWAP z 2.0 vanos na 2.5 vanos


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, chyba pierwszy moj post na tym forum i od razu pytania :)

Do rzeczy. Braciszek ma E36 z 94 roku, silnik 2.0 na vanosie. Jako, ze jego zywot dobiega juz konca, cieknie plyn z pod glowicy, rozrzad chalasuje niemilosiernie, zdecydowalismy, ze zamiast robic starego wroga zakupimy drugi motor. I tak to trafil sie M50B25, czyli poczciwe 2.5 na vanosie. Jesli chodzi mo mechanike jego to powiem czy dobry jak zalozymy.

Teraz pytania. Stare 2.0 jest na elektronice SIEMENSA, "nowa" jednostka na BOSCHU.

Pytania nastepujace:

1) Co z wiazka silnika? Trzeba zmieniac czy nie?

2) Komputer do wymiany?

3) Co z sonda?

4) Co z przeplywka i krokowcem?

 

Jesli ma ktos jakies sugestie to bardzo prosze o rady. Jestem troche michanikowaty i zamierzam zrobic to sam na spokojnie. Dodam, ze motor jest z coupe, brat ma sedana. Lapy silnika pasuja?

Bardzo prosze o rady i z gory Bog zaplac ;)

Opublikowano

jeżeli nowy silnik jest na boschu,to musisz wszystko dać boscha

wiązkę,komp,czujniki,przepływka,sondy,itp

co do łap,nie jestem pewny,choć według mnie powinny pasować

wydech też trzeba od 2,5

Opublikowano

Oki dzieki. To jeszcze odwrotne pytanie. Jesli mam wszystkie czujniki, wiazke itp od 2.0 Siemensa to zagra to do 2.5? Czyli czy mozna przerobic te 2.5 z boscha na siemensa przekladajac wszystkie czujniki z 2.0? Tak by bylo wygodniej, zostala by wiazka itp.

Jesli chodzi o wydech ma 2 sondy czy jedna? Czesc wydechu juz mam, ale akurat tej "sondowej" nie.

Opublikowano

komp od 2,0 ma inne mapy niż 2,5 i wątpię aby to dobrze chodziło,ale nie mam z tym doświadczenia,poza tym tam jest większy filtr powietrza i przepływka

jakby co,to mam dobry sam słupek silnika 2,0 95r

Opublikowano

Jesli chodzi o kompa to zdaje sobie sprawe, ze trzeba go podmienic. O filtrze tez wiem, przeplywka juz jest. Generalnie chodzi mi o to czy wiazka z 2.0 bedzie obslugiwala 2.5 jesli wlozylby do niego czujnik polozenia walka i walu z 2.0? Bo z tego co sie orientuje to czujniki dla 2.0 i 2.5 sa takie same. Gniazda w silniku chyba tez takie same.

Podsumowujac, czy jesli kupie kompa od 2.5 na elektronice SIEMENSA i powkladam czujniki z obecnego silnika tez na SIEMENSIE to zagra to? Wiazka obsluzy 2.5?

Opublikowano
Tak tak czytalem to juz. Jesli chodzi o ews to obecny komputer tego nie ma. Chyba, ze czegos nie wiem. Dla scislosci mowimy o tym samym, czyli o fabrycznym imobilajzerze?
Opublikowano
Tak tak czytalem to juz. Jesli chodzi o ews to obecny komputer tego nie ma. Chyba, ze czegos nie wiem. Dla scislosci mowimy o tym samym, czyli o fabrycznym imobilajzerze?

tak,jest

Opublikowano
No dobra, to jesli auto teraz tego nie ma to raczej musze szukac kompa bez tego calego EWSa. Tak bedzie latwiej chyba. Co z wiazka? Od 2.0 obsluzy motor 2.5 jesli elektronika zostanie ta sama?
Opublikowano
hm, cos czuje, ze latwiej bedzie kupic wiazke i sonde Boscha i juz. Listwe wtryskowa w tym motorze tez mam Boscha i pewnie listwa od 2.0 nie pasuje do 2.5
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witajcie. Po dlugim czasie kiedy wkoncu skompletowalismy z bratem juz wszystkie czesci, troszke to zajelo wiadomo masa innych zajec, dalismy koledze przerzucic motor. Wszystko poszlo mu dosc sprawnie tylko mamy jeden problem. W wiazce silnika sa 3 przewody zakonczone oczkami na srobe fi 5 lub 6(nie pamietam dokladnie) . Do czego sa podlaczone? Jeden do rozrusznika i ten akurat kolega pamietal i go podlaczyl(oczko fi 4). Zostaly dwa. Zolto-czarny i niebieski? Ktos cos kojarzy? Z gory Bog zaplac za pomoc.
Opublikowano

Możesz czujniki przełozyc z 2,0 i kompa zostawić, natomiast wtryski i listwa z regulatorem , kolektor ssący i wydech od 2,5, obudowa przepływki od 2,5 i będzie bajglać,

Łapy te same, typ budy bez różnicy. mapy są praktycznie te same, nie odczujesz różnicy

Rozkodowanie numerów VIN na PW


sprzedam drążki kierownicze boczne (prawy, lewy) do e34 touring tanio

511185044 - nie odbieram prywatnych


Dbajcie o siebie i o innych

Opublikowano

Oczywiście że nie. Jeżeli chcesz osprzęt Bosch to musisz wszystko dać z bosha:

 

- czujnik wału,wałka,stukowego,powietrza ssącego

- przepływka,

-sonda lub sondy

 

Nie będzie działać jak należy z mieszanymi czujnikami

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
kolego jak robisz swapa to zrob to dobrze, nie ma co kombinować, wszystko musi byc w zestawie, wtedy nawet cos pozniej Ci nawali idziesz i kupujesz do danego modelu a nie bedziesz sie zastanawial dlaczego nie chodzi, a moze to byl czujnik z siemensa a moze z boscha Mija sie to z celem, zakladaj wszystko z boscha i spokuj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.