Skocz do zawartości

Dziwny odgłos z silnika 318d


Dia20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Gdy stoję z przodu samochodu to słychać taki dziwny dzwięk jakby metaliczny. Dodam że na zimnym tego tak nie słychać, jak sie rozgrzeje to wtedy to słychać oczywiście na wolnych obrotach i niema różnicy czy mam załączoną klimatyzacje czy nie. Wygląda mi to na jakąś rolke ale nie wiem? A może tak ma być?? Czy u was jest tak samo czy niema tego dzwięku.

Tutaj link z odgłosem pracy silnika który nagrałem - http://www58.zippyshare.com/v/58479194/file.html

Przebieg 200tys

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Jak dla mnie to rozrząd panie kolego... Masz n47 czy m47??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem. Na zimnym silniku nic nie słychać. Po paru kilometrach na biegu jałowym pojawia się dziwne "buczenie". Co ciekawe wystarczy delikatnie podnieść obroty silnika i buczenie ustaje. Generalnie słychać go wyraźnie w środku auta. Czasami dźwięk ten jest mniej słyszalny albo wręcz ustaje ale po kolejnym zatrzymaniu auta pojawia się. Wymieniłem już napinacz paska ale nie pomogło. Przy wymianie zauważyłem, że rolka prowadząca była utytłana w jakimś "towocie" - chyba poprzedni właścicel coś kombinował. W wolnej chwili podjadę do warsztatu aby ją też wymienili. Obstawiałem też koło pasowe ale w warsztacie stwierdzili że to nie ono powoduje ten dziwny dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedz do mechaniora niech zdejmie pasek osprzetu.

Jezeli bedzie dalej halasowac szczegolnie z okolic blizej skrzyni, a masz nowszy (odwrocony) silnik 143KM to duze prawdopodobienstwo, ze lancuch i kola rozrzadu do wymiany.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie modele z 2008 roku 318d 118d maja fabryczna usterke kola dwustronnego zamachowego ktore niszczy sprzeglo i razrzad wlasnie bylem w serwisie takze czekali kiedy przyjade i juz wiedzieli co jest skukanie metaliczne pod maska jak zimny nie bylo slychac jak cieply to stukalo jak lyzka o szklanke.jest tragedia koszty kosmiczne za wymiane kola i sprzegla 2 tys euro teraz czekam na nowy silnik od bmw bo wymiana rozrzadu kosztuje tyle co silnik ktory oferuja w dobrej cenie z celu uciszenia tej sprawy i czekam na info od bmw ile doloza do silnika takze jest apokalipsa.te moski z bmw ustawili w silniku rozrad w tylu silnika przy kole zamachowym w celu uzyskania w testach zderzeniowych przodu dobrej punktacji takze obecnie jest juz produkowane 5 kolo zamachowe poprawiane wciaz.ogolnie ten model silnika to jeden wielki smietnik i kupa zlomu dopiero sie zaczynaja te problemy takze ciemne chmury nad ta marka i seria.jedno wielkie nieporozumienie woz drabiniasty BMW Bedziesz Mial Wydatki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko 2008 - wszystkie nowe "odwrocone" silniki x18, x20d w jedynce, trojce...

Podobno w 2009 byla zmiana, ale ostatnio w Fusie stala F10 520d na wymiane kol/lancucha rozrzadu.

Firma, ktorej nazwa pochodzi od silnikow a tu taki kwas :mad2:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie !! Wszystkie silniki serii N47 to wadliwa konstrukcja i bajki typu ze po 06/2009 jest poprawione to bzdura nowe auta po 2010 tez bedą lub juz maja ten problem który nie do końca tkwi w samym rozrzadzie , ale tez w konstrukcji walkow wyrownowazajacych , Jeden jest cichy drugi głośny nie wiem skąd to się bierze osluchalem juz ponad 30 silników i nie ma reguły niektóre nawet w serii 5 f10 tez nie są super cichutkie tylko komora silnika jest lepiej wyciszona. Jeśli chcesz mieć cichutki motorek kup audi B8 na CR uważam ze to lepsza konstrukcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem wczoraj z kumplem odnośnie nowych silników, nowych rozwiązań itd i doszlismy do wniosku, że problemem nie jest to, że te rozwiązania jak DPF, koła dwumasowe, łańcuchy są niedopracowane. One są bardzo dobrze dopracowane w taki sposób aby generowały koszty po okresie gwarancyjnym. Od czasu kiedy producent nie zarabia głownie na produkcji i sprzedaży auta ale przede wszystkim na jego obsłudze i serwisie te wszystkie rozwiązania to tak zaprojektowane aby działały do określonego czasu.

 

Bo absolutnie nie widze innego rozwiązania jak np w przypadku małych aut miejskich typu Corsa 1.3 CDTI z DPFem. Auto z niedużym silniczkiem przeznaczone głownie do jazdy miejskiej z DPFem, który z założenia nie jest przewidziany do jazdy miejskiej.

 

No i ta cholerna ekologia wszędzie, większość rozwiązań, EGRy, DPFy, downsizing są robione pod ten szajs a potem same kłopoty. To prawie jak z drukarkami, które mają wbudowany jakiś tam moduł z programem do zliczania stron, jesli wydrukuje ileś tam tysięcy stron, licznik się zamyka i wyświetla jedynie komunikat, że by oddać do Serwisu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Mam podobny problem. Na zimnym silniku nic nie słychać. Po paru kilometrach na biegu jałowym pojawia się dziwne "buczenie". Co ciekawe wystarczy delikatnie podnieść obroty silnika i buczenie ustaje. Generalnie słychać go wyraźnie w środku auta. Czasami dźwięk ten jest mniej słyszalny albo wręcz ustaje ale po kolejnym zatrzymaniu auta pojawia się. Wymieniłem już napinacz paska ale nie pomogło. Przy wymianie zauważyłem, że rolka prowadząca była utytłana w jakimś "towocie" - chyba poprzedni właścicel coś kombinował. W wolnej chwili podjadę do warsztatu aby ją też wymienili. Obstawiałem też koło pasowe ale w warsztacie stwierdzili że to nie ono powoduje ten dziwny dźwięk.

Interesuje mnie (bardziej kolegę) czy sobie poradziłeś z tym problemem buczenia, kolega w 320d sedan 2005 ma to samo, bardzo to słychać wewnątrz auta a dużo mniej rezonuje na zewnątrz, słychać jakby jakaś osłona rezonowała, po dodaniu minimalnie gazu cichnie, zdemontowałem mu wszystkie osłony silnika ale to nie to, nadal buczy, walczyleś z tym coś więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nadal nie rozwiązany. Nie wymieniłem jeszcze rolki prowadzacej, która jest bardzo podejżana :wink: Natomiast ostatnio robiłem przegląd i kolega zwrócił na ten dźwięk uwagę. Stwierdził, że prawdopodobnie to pompa wspomagania (w innym warsztacie specjalizującym się w BMW też ją podejżewają). Narazie pompa działa poprawnie więc oprócz wymiany ww. rolki chyba nie będę dalej walczył z wiatrakami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problem nadal nie rozwiązany. Nie wymieniłem jeszcze rolki prowadzacej, która jest bardzo podejżana :wink: Natomiast ostatnio robiłem przegląd i kolega zwrócił na ten dźwięk uwagę. Stwierdził, że prawdopodobnie to pompa wspomagania (w innym warsztacie specjalizującym się w BMW też ją podejżewają). Narazie pompa działa poprawnie więc oprócz wymiany ww. rolki chyba nie będę dalej walczył z wiatrakami.

Temat rolki prowadzącej i pompy wspomagania kolega dotykał, po zdjęciu paska z koła pasowego i pompy wspomagania problem nadal jest, dopiero po zdjęciu głównego paska problem znika, dwóch różnych mechaników przy takim obrocie sprawy obstawia juz tylko koło pasowe czyli tłumik drgań ale kiedy On to wymieni to już tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wystarczy sciągnąć pasek i pokrecić rolkami. Jezeli ktoras slychac to problem znaleziony. Przynajmniej ja tak mialem, cos grzechotalo i wylo okazala sie rolka napinajaca.

Tak, masz rację , tyle że to nie jest ani grzechotanie ani wycie ani piszczenie ani też huczenie , to jest takie basowe buczenie jakby osłona o coś dotykała i rezonowała, po dodaniu doslownie 100obr/min jest cisza, przy opadaniu obrotów na jałowym znowu powraca, wkur... sprawa. Jeśli kolega coś ugra w temacie dam znać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam ja byłem ostatnio u mechanika, jedna rolka szumiała wymieniliśmy ją i sporadycznie pasek, bo chyba nie był od nowości wymieniany, lecz okazało sie że u mnie jednak hałasuje koło pasowe, narazie nie wymieniam ale za jakiś czas bede musiał sie za to wziąść.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.