Skocz do zawartości

E90 felgi ET


Słowik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy

To są felgi z e46 i ET tylnych to 50 a nie 51.

Musisz dać dystanse. 12 mm na stronę przód i tył i wyjdzie ci praktycznie seryjny spas felgi z e90 w e90. Czyli bez sensu, bo nic nie zyskasz na wyglądzie. Musiałbyś na przód wrzucić 25 mm na stronę, a tył 30 mm, żeby to wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może być 7"-9,5" i wszystko pomiędzy :roll:

Podam Ci mój przykład felgi 18": 8" cali szerokie, ET30(mm) i jeszcze planuje dystans do tyłu 20mm.

Jak kupisz też 8" szerokie i np. ET40(mm) to jeszcze te dodatkowe 10mm się schowają w nadkolach i dystans ze 30mm wejdzie, a to już kawał dystansu - nie polecam.

Czyli jak szukasz 8cali szerokie to patrz, żeby ET było nie większe jak 30-34, a najlepiej poniżej 30. Jak znajdziesz 8,5" szerokości felgi, to znaczy wyjdzie na zewnątrz dodatkowe pół cala (12,7mm), a wtedy dystans wejdzie już tylko ok. 15mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni szukania i rozkminiania znalazłem taki kalkulator felg

https://allegro.pl/opony/felgi#kalkulator-zamiennikow-felg

Obecnie mam felgi 16 calowe styling 154

Parametry tej felgi to:

5×120

ET 34

Szerokość 7J


Szukam i szukam i wpadły mi w oko w dobrej cenie styling 72 18 calowe.

ET 47

Szerokość 8J


I według kalkulatora

- A. błotnika do wewnątrz o: -0,3 mm

- B. zawieszenia na zewnątrz o: +25,7 mm


I jak zastosuje dystans 1mm

A. błotnika na zewnątrz o: +0,7 mm

- B. zawieszenia na zewnątrz o: +24,7 mm


Dobry tok rozumowania?

Edytowane przez Balzac20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma takich dystansów 1mm, bo ani nikt tego nie robi, ani nikt tego nie zakłada, bo kto zobaczy gołym okiem różnicę 1mm?!

Znalazłeś kalkulator to porównaj moją felgę ze swoją i rozkminiaj, nie jest to naprawdę takie trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam dobrą ofertę na fajne felgi aluminiowe do mojego e92 LCI.

Problem zaczyna się jednak przy et. Felgi są w dwóch szerokościach:

8.5j r18 et20.

9.5j r18 et25.

Chciałbym założyć do tego opony 225/40 przód

i 255/35 tył. ( w moim przeliczeniu przy tych rozmiarach różnica w wielkościach kół będzie nie zauważalna, rzędu 0,3% między przodem a tyłem).

I tutaj pojawia się pytanie czy przy takim et koła się zmieszczą bez żadnego obcierania etc, przy zawieszeniu m pakietowym?

Nie chce żadnych dystansów, naciągu ani negatywu.

W tych rozmiarach celowałem bardziej w et30/37ale trafiła się fajna oferta i nie wiem czy brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przód wyjdzie 20 mm a tył 25 mm, także zbyt agresywnie.

Na przód 12 mm to max, a tył 20 mm a i tak musiałbyś się bawić w kształt profilu opony, bo takie Michelliny na 100% by nie weszły a Goodyeary już może.

Widziałeś 255/35 R18 na feldze 9,5? Na 8,5 + 9,5 zazwyczaj idzie 235-245 + 265-275.

Te 225 na 8,5 to też średniawo chociaż profil 40 zniweluje, ale np. takie 225/35 R19 na 8,5 to naleśnik z naciągiem.

Masz tu z bimmerposta, żeby nie być gołosłownym:

Bridgestone Potenza S04 in 235/40 and 265/35 with 12mm spacers in the front and 15mm in the rear. Lowered on BC coils. adjusted to where there's basically no gap between the tire and fender but not tucked.


I had to roll the rear fender, it rubs where the bumper meets the fender and still does over big dips on the highway. Front I get a little rubbing when in reverse with the wheel turned, I think it's hitting the vent for the oil cooler.

Podsumowując, nie kupuj tych felg.

( w moim przeliczeniu przy tych rozmiarach różnica w wielkościach kół będzie nie zauważalna, rzędu 0,3% między przodem a tyłem).

Cóż to za przeliczenie tam tworzysz :D , to jest rozwiązanie oryginalne BMW. Jakie 0,3%? Czego? 0,24% to jest speedo error a różnica w tym wypadku jest marginalna jakieś 4,7 mm na obwodzie między przodem a tyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś dać dystanse, to raz. Dwa, że felga 8,5 jest zbyt szeroka na oponę 225, więc co za kapcie tam założysz?

Szukaj 4x 8J i na to kapeć 225/40, albo na przód jak dajesz 8,5 to na tył daj 9-9,5 i wtedy opony 235/40 + 265/35.

 

Nie naciągnę? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś dać dystanse, to raz. Dwa, że felga 8,5 jest zbyt szeroka na oponę 225, więc co za kapcie tam założysz?

Szukaj 4x 8J i na to kapeć 225/40, albo na przód jak dajesz 8,5 to na tył daj 9-9,5 i wtedy opony 235/40 + 265/35.

 

Nie naciągnę? :)

 

Szefie, a powiedz mi jeszcze, przód tak jak pisałeś ale tył ta sama felga ale opona 255/35?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.