Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Dzisiaj zakupiłem BMW E34 z 94r. 520i. Auto ma 240tys. km i nie ma gazu. Chciałbym dodać, że pierwszy raz jeżdżę samochodem marki BMW. Wracając nim do domu, było wszystko w porządku. Temperatura silnika oscylowała gdzieś mniej więcej w połowie. Wjechałem nim do garażu, jeszcze nie zgasiłem silnika, po chwili wskaźnik temp. znajdował się na czerwonym polu. Nie zapaliła się żadna kontrolka ani nie było żadnego alarmu. Nie wyrzuciło płynu chłodniczego, nic się nie dymiło. Przekręciłem kluczyk do pozycji aby zapaliły się kontrolki i wskaźnik dalej pokazywał czerwone pole ( myślałem że zwariował czujnik ). Wyjąłem kluczyk i oprócz zwykłego chyba potrójnego kliknięcia "zabrzęczał" jakiś alarm. Zauważyłem, że gdy kluczyk znajduję się w pozycji zapalonych kontrolek a zgaszonego silnika to cały czas cyka prawdopodobnie jakiś elektrozawór. Cykanie dochodzi z nie wiem czy to jest jakiś czujnik czy zaworek, ale znajduję się przy lewym nadkolu (po stronie kierowcy) jest na nim strzałka. Po odpaleniu silnika cykanie znika. Z tego co widzę chłodnica jest nowa, płyn jest, wentylator chodzi i zmienia swoja szybkość w zależności od obrotów silnika. Samochód nie ma klimatyzacji. Proszę o pomoc, gdyż samochód dzisiaj kupiłem, a już coś nawala, a auto jest mi potrzebne. Pozdrawiam i z góry dzięki.
Opublikowano

Witam.

Słaby jestem w mechanice pojazdowej więc moja opinia nie może uchodzić za ekspercką. Mam od paru lat 520i z 90r i miałem swego czasu problem z temperaturą. W czasie jazdy było wszystko ok ale po zatrzymaniu, gdy silnik pochodził na wolnych obrotach grzała się podobnie jak twoja. sytuacja taka miała miejsce również w czasie stania w korku.

U mnie była to wina termostatu, który się przycinał więc może tu szukaj przyczyny.

Pozdrawiam. MC

Opublikowano
Możliwe, że twoje auto miało kiedyś wyciek z chłodnicy co wiąże się z utratą płynu i ktoś chciał go naprawić w łatwy sposób. A mianowicie nalał jakiegoś uszczelniacza do układu chłodzenia i się zaczęło. Jak wiadomo taki specyfik może zatkać niektóre otwory, czy też zmniejszyć ich przekrój, co wiąże się z gorszym odprowadzaniem ciepła z układu. Nie chce Cię straszyć ale na początku zacznij od najprostszych rzeczy, czujnik itp. Aha i jeszcze jedno jeśli ktoś wymieniał chłodnice, pompę, czy cokolwiek w układnie chłodzenia to możliwe, że masz w nim wodę zamiast płynu, zmień ją jak najszybciej.
Opublikowano
Witam. Poprzedni właściciel tez poradził mi sprawdzenie termostatu. Płyn jest koloru zielonego więc woda to nie jest. Ile ma byc tego płynu ( zbiorniczek przy chlodnicy )? Przed odpaleniem jest go ponad kreski wyżłobione na zbiorniczku a po odpaleniu jest go mniej niż połowa. Jaki sprawdzić ten termostat? Jaki płyn polecacie do chlodnic?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.