Skocz do zawartości

jak poprawic kondycje silnika e30 m20 bo nie daje juz rdy:)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.chcialbym poprawic kondycje silnika w mojej beemce bo powiem szczerze ze najlepsze lata ma juz za soba:(a chce jeszcze troche jeszcze nia polatac...jakie powinno byc cisnienie w cylindrach?i co najlepiej zrobic zeby silnik latal jak w 87:)pomocy...?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co chciałbyś zrobić!!?? jedynie remont kapiatalny, Szlif wału i bloku, nowe tłoki, pierścienie, panewki, wyważyć wał korbowy...albo wierzyć w cuda typu ceramizery i inne REDBULLE dla silnika.
Opublikowano
ja myślę że nie opłaca się remontować go, liczyłem kiedyś dla siebie ile taki remont i wyszło mi ze lepiej kupić młodszy i wsadzić :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
no cos bym musial zrobic.myslalem tez nad wymiana silnika na mlodszy i tez zastanawiam sie nad remontem ale chyba sporo trzeba by bylo zrobic zeby moj sinik wroci do dawnej formy:)choc powiem wam szczerze wolalbym zostac przy orginale bo m20 ladnie wyglada pod maska.
Opublikowano
hmmm cóż ci mogę doradzić, jak M20 to B25 jak już, mały remont i jest git, bo B20 jest trochę (zaprzeczę sam własnej teorii) mułowaty :D

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
no niestety b20:)ale coz musze powiedziec ze swojego casu robil szal?chyba:)bynajmniej ja bylem zadowolony do pewnego momentu kiedy nagle opadl z sil:)mysle ze porzadny remont mu pomoze i bedzie mial tyle koni jak w 87r
Opublikowano
w tym momencie możesz wiele rzeczy przeszczepić żeby miał więcej niż seria :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Porządny i dorby remont napewno wróci fabyrczną moc, ale czy nie lepiej kupić b25 i jego wyremontować?? MOc wieksza, a koszty remotnu te same. jedynie koszt silnika, co można zniwelować sprzedając swój silnik.
Opublikowano
a czy b25 podejdzie na caly osprzet?co z instalacja i kompem?czy to wszystko zagra bez problemu?bo szczerze mowiac to b25 by mnie bardziej satysfakcjonowalo:)troche wiecej koni:)
Opublikowano
podejdzie, ale kompa musisz wsadzić od B25, sie mnie wydaje :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
siema.. ja wlasnie skladam hybryde glowica m20b20 ,,731'' i blok silnika eta 27-6ka z 86 roku.. mysle ze to bedzie wg mnie najlepszy bo w miare tani i prosty sposob na usprawnienie 2 litrowej jednostki.. swap na m20b25 nie oplacalny bo prawie kazde b25 do kupienia to padlina..i kasa na remont napewno do wsadzenia .. pozatym glowice 885 b25 lubia pekac.. znowu silniki ety raczej nie zajechane bo jak mozna zajechac cos co odcina jak diesel przy 4.5 tys obr.. i napewno latwiej zdrowy silnik trafic.. moc z tego co juz wiem wychodzi od ok 150 do 170 koni (zalezy od wydechu osprzetu tlokow dolotu itp ) ale momentem w dolnym zakresie przewyzsza b25..
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak, e tej chybrydzie to dużo sie pisze a moło jest faktycznych danych. Jak złozysz chybryde to daj znać o efektach.

Koszty remontu nie są jakieś wkońcu kolosalne. Szliy wału, bloku, wyważenei i planowanie głowicy powinno spokojnie 1 tyś starczyć. Części (pierścinie, panewki, uszczelniacze zaworów, uszczelki głowicy itp, tpo jakieś 700-1000, nagorzej z tlokami bo ciezko dorwać nadwymiar, ale powinno starczyć ok.1tyś. Zrobisz raz i dobrze i wiesz że Twoje m20b25 jest jak nowe, a jak buda jest zdrowo to e30 jest warta tej kasy...

Opublikowano
ok czekam na odbior glowicy bo oddalem do kompletnej regeneracji.. po swietach ma byc.. blok kupilem mozna powiedziec w stanie idealnym oraz wsztstkie uszczelki silnika lecz pod glowice musi byc z 2.5/2.7 ta sama bo tloki 84mm.. jest lfilmik na you tube.. wpisz... żary tyreskiler.. ma tylko blok od ety pozdr
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

eee totak mozna i IS zrobić, mi chodzi o wykres z chamowni, bo ze kapcia pali to o niczym nei świadczy.

No i fajnie by bylo jak byś wrzucil dla potomnych zdjęcia do galerii z przeróbki...

Opublikowano
kurcze no nie robilem.. ale moge zaczac bo przeciez nie wsadzilem jeszcze nic i wszystko rozebrane,, pomysle.. moze is tak ale 2 litrowka nie :D
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widziałem ze kolesie nawet m10 ładnie gume palili, może tak nie wystartował szybko ale bez prboemu gumę sie pali. Dlatego ja oczekuje wykresu z chamowni, bo jakoś nie moge znaleść nigdzie w necie takiego wykresu,
Opublikowano

na e30 de jest opis takiej modyfikacji.. wchodzisz na www.e30.de i masz zakladke po lewej na gorze ...Motoren.. wchodzisz w to i masz silniki,, wybierasz m20 i pozniej klikasz w... 327i Umbauanleitung.. i masz opis w wariancie... Seite 3.1 - Variante I (122PS 325e Block mit 320/323i Kopf) to tyle ale musisz niemiecki kumac ale jest wyraznie napisane..... Die zu erwartete Leistung liegt je nach

Umbauaufwand bei 150-170 PS. pozdr

Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
sprawdze bo powiem szczerze lapie sie kazdej mozliwej informacji jezeli chodzi o moje m20.ostatnio nawet zauwazylem ze na piatym cylindrze swieca jest cala w oleju.i raz na nim chodzi raz nie.to ciekawe czy wogole jeszcze glowica bedzie dobra.masakra...ale 300tys ma juz wykrecone wiec cyba wystarczy :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy odpowiednim dbaniu 300tyś to dla tego silniki to pryszcz. Moje m40 ma 310tyś z czego 130tyś na gazie i nie ma problemów (no po za tymi oczywisctymi w m40) ale kompresja po12 na garach, smarowanie książkowe. a m20 jest mocniejszm silnikiem, wiec wątpie by 300tyś coś mu zrobiło. O ile przebieg jest wiarygodny.
Opublikowano

dlatego wydaje mi sie ze chyba jednak wyremontuje moja m20 dostanie nowe czesci i to co czeba zeby silnik latl jak nowy.a jakie najlepiej kupowac czesci?firma?

pierscienie?

panewki?

uszczelki glownie zeby nie robic tego dwa razy

i jaki olej wlac?

Opublikowano
zrobisz jak chcesz.. ja bym nie inwestowal w remont. tylko swap lub stroker na cos zdrowego
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Opublikowano
Ja u siebie po kapitalce, dzwigienki, walek, szlif glowicy itp itd. Wlalem Castrola GTX 10w40 i powiem Ci ,ze jestem bardzo zadowolony po regulacji zaworkow i nowym oleju silnik pracuje naprawde swietnie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dlatego wydaje mi sie ze chyba jednak wyremontuje moja m20 dostanie nowe czesci i to co czeba zeby silnik latl jak nowy.a jakie najlepiej kupowac czesci?firma?

pierscienie?

panewki?

uszczelki glownie zeby nie robic tego dwa razy

i jaki olej wlac?

 

Nie wiem czy dobrze robisz. Wiesz b20 ma tylko 129km wiec nawet po remońce szału nie zrobi. Osobiście bym zrobił, jak pisałem wcześniej. Kupić b25, nawt jakieś padnięte i całą kasę w niego wrzucić. A swojego pogonić. Wyremontoewany B25 napewno da TObie większą frajdę niż wyremontowany b20.

Uszczelki Goetz, pierścienie Goetz, panewki Glyco.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.