Skocz do zawartości

Delikatne drgania podczas przyspieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam problem ze zdiagnozowaniem przyczyny delikatnych drgań-wibracji podczas przyspieszania. Nie są to jakieś mocne drgania ale jestem pedantem i wkurza mnie to mocno. Drgania przenoszone są jakby z mostu może kół czasami wydaje mi się że to wina wału. Drgania te są wyczuwalne w czasie jazdy - przyspieszania w zakresie prędkości obrotowej 1200 - 1800 obr/min silnika raczej na każdym biegu i przestają być wyczuwalne powyżej 60-70km/h. Jak ruszę ostro z gazem w podłogę nie czuć tych wibracji także przy delikatnym ruszaniu nie wyczuwam niczego. Na kanale sprawdziłem: wszystkie poduszki silnika, skrzyni biegów są ok, podpora wału bez luzu, koła wyważone ( zresztą na letnich kołach też to wyczuwałem) łącznik gumowy ,,skrzynia biegów-wał" też wygląda dobrze, silnik pracuje równo bez drgań.

Z doświadczenia wiem że dużo E32 ma ten ,,problem" bynajmniej tymi co jeździłem tak miały także w moim byłym E38 wyczuwałem takie delikatne drgania podczas przyspieszania. Znajomy mechanik prawie zabił mnie śmiechem jak do niego podjechałem i przejechał się moim autem twierdząc że wymyślam bo tylno napędowce tak mają, zresztą on nic nie wyczuł. Może wyważenie wału by coś dało ? Generalnie wsłucham się we wszystkie porady kolegów z forum. Może ktoś też tak miał i to zdiagnozował - naprawił. Bardzo rzadko swoją E32 jeżdże i może dlatego taki objaw?

Opublikowano
Może być jeszcze tak,że krzyżak przycina sie w pewnym położeniu...Pozdrawiam.Jakby co to mam kompletny wał do 740iL...ale nie sądzę aby był Ci potrzebny.Pozdrawiam.
Opublikowano
Hej Wertus, jakbym miał się przejmować delikatnymi drganiami w e32 to bym zwariował, te auta są z tego znane, a nawet sławne. Tu nawet kamienie w bieżniku czuć w samochodzie niestety. Mnie też to denerwowało, ale tyloma e32 się najeździłem i wszędzie było gorzej niż u mnie, więc przestałem na to zwracać uwagę. Ja wymieniałem wał na nowy i nic się nie zmieniło, więc nie polecam, szkoda kasy. W tych autach jest słaba konstrukcja przedniego zawieszenia, za niskie są częstotliwości rezonansu elementów zawieszenia i kręcące się koła to wywołują. Kiedyś to sprawdzałem na rolkach w stacji diagnostycznej i jak auto stało, zero wibracji.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Hej Wertus, jakbym miał się przejmować delikatnymi drganiami w e32 to bym zwariował, te auta są z tego znane, a nawet sławne.

Kurcze może masz rację. Jednak może w podporze wału zrobiło się mninimalne ,,jajo" i spróbować ją wymienić? Jak organoleptycznie zbadać stan krzyżaka wału ? Bo od jakiegoś czasu nasłuchuje owych drgań i zaczynam mieć na ich tle obsesję. Nie wiem czy wcześniej nie zwracałem na nie uwagi ( miałem dużo ważniejsze sprawy do ogarnięcia w aucie - zaraz po zakupie E32) czy poprostu były mniejsze? Ttrol co jeszcze mogę sprawdzić ? Tak dla świętego spokoju, bo o drganiach podczas przyspieszania w E32 też słyszałem. Jak poprostu można je zminimalizować?

Opublikowano
Hej, krzyżaki to prosto, Ty masz lepiej, bo masz tylko jeden w M70 zamiast gumy na flanszy za skrzynią jest jeszcze jeden. Auto na podnośnik, koła tylne w górze, wrzucasz na luz bez ręcznego i na krzyżaku sprawdzasz luz promieniowy, a potem wzdłużny. Żaden nie może być wyczuwalny, tak jakby go w ogóle nie było. Jak wymieniałem wał to luzy miałem 5mm, już dudniło podczas jazdy. Jeżeli zawias masz ok i brak luzu na przekładni to ciężko coś jeszcze wymyśleć. Zostają jeszcze poduszki skrzyni i silnika, a najlepiej założyć miekkie opony, na przykład Michelin Energy Saver i się już tylko płynie. Mój kolega tak zrobił w e34 i nie mogę się nadziwić, też muszę kupić takie pony na przyszły rok.
pozdrawiam Bartek
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Hej, to fajnie, że się uporałeś. W ogóle bardzo mi się podoba, że nadal dbasz o auto, mimo tego, że je sprzedajesz.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Hej, to fajnie, że się uporałeś. W ogóle bardzo mi się podoba, że nadal dbasz o auto, mimo tego, że je sprzedajesz.

Taka choroba .....................z tą sprzedażą to tak do końca sam nie jestem przekonany. Może na wiosnę wystawię na e-bayu i na stronie holenderskiej/niemieckiej bo w polsce każdy by chciał za 3000zł kupić auto, chociaż miałem 2 konkretnych klientów co dawali dobrą kasę no ale ja jestem trochę ciężki w negocjacjach :D

 

Jakby był dostępny od ręki przegub wału( ten od strony mostu) też bym go wymienił ale nawet w serwisie w Poznaniu nie mieli a czas ściągnięcia ok 2 tyg........ ale chociaż 700zł w kieszeni bo okazało się po wymienieniu tłumika drgań i podpory jest idealnie czyli jest dobry. Tak na marginesie ciężko tak organoleptycznie stwierdzić czy jest ok. Podpora wydawała się być dobra a drgania mnie do furii doprowadzały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.