Skocz do zawartości

BMW E30 318i Coupe 89' Problem z iskrą...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie..

To mój pierwszy post na forum motoryzacyjnym więc proszę o wyrozumiałość.

 

Mam problem . Kupiłem sobie E30 Coupe z 89' Odpalała , jeździła ,paliła ... Auto postało tydzień bez akumulatora (poprzedni padnięty) i po włożeniu innego nastąpiło totalne zdziwienie ...tj. Auto nie chciało odpalić ... Rozrusznik kręci ale brak iskry .

Przystąpiłem do naprawy ... Na początek Cewka , przewody WN,impulsator // Sprawdziłem także czujnik położenia wału (czujnik halla) i rezystancja się zgadza więc go nie wymieniałem. Przekręcam kluczyk a tutaj bez zmian // Sprawdzałem czy jest napięcie na cewce i jakieś tam jest (11.9x) Volt więc ok ... Ale problem polega na tym że to napięcie stałe ...Napięcie powinno na podstawie impulsów z czujnika Halla wyglądać na kształt prostokąta (kiedy kręcę rozrusznikiem) Pomierzyłem napięcie podczas kręcenia i było to ok 6V więc mniej więcej poprawne... Zrobiłem znaleziony na innym forum numer z żarówką i nie świeciła ( powinna mrugać kiedy kręcę rozrusznikiem ) a jednak nic takiego się nie dzieje. (żarówkę podłącza się do przewodów idących do cewki) (oczywiście po stronie uzwojenia pierwotnego) Teraz brakuje mi już pomysłów , myślę aby podmienić komputer bo zegary mi jakoś dziwnie wariowały na wyłączonym silniku (na starym akumulatorze) te wariacje polegały na tym że pokazywał 5k obrotów a silnik był wyłączony... czasami mniej albo w ogóle nie było takiego problemu...Czy ktoś mógłby mi pomóc bo naprawdę ja już nie wiem w czym tu problem... Musiałbym odpalić auto jeszcze zanim spadnie śnieg :)

Sprawdziłem te 3 przekaźniki z podszybia (ze środka auta) i są ok ... Bezpieczniki i przekaźniki w puszcze też powinny być ok sprawdzę jutro i od razu napiszę co i jak.

Jest to wersja M40B18 Motronic

Pozdrawiam.

 

Sprawdziłem połączenie czujnika halla z ECU (piny 47 i 48)(ok 500 Ohm) i wyjście z ECU do sterowania cewką (pin 1) (jest przejście) .Wszystko było ok.

Podsumowując sygnał dochodzi do ECU lecz zamiast sygnału zmiennego na wyjściu mam stały. ECU jest padnięty w przyszłym tygodniu wymieniam i napiszę co i jak.

Objawem takiego problemu jest : Kiedy nie kręcisz rozrusznikiem to nie powinieneś mieć napięcia na styku 1 cewki (na 15; zawsze jest +12) ECU steruje cewką za pomocą masy która pulsuje zgodnie z przebiegiem z czujnika położenia wału (w ecu jest ten sygnał wzmacniany) ,Więc jeżeli nie kręcisz rozrusznikiem a masz masę na styku 1 to coś jest nie tak z przewodami albo z samym ecu jak w u mnie.

 

Po wymianie komputera wszystko wróciło do normy. Temat można zamknąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.