Skocz do zawartości

wywala wodę przez zbiorniczek


kosaaro

Rekomendowane odpowiedzi

witam

dziś postanowiłem wymienić termostat, odziwo w miejscu starego była tylko obudowa termostatu brak !! zakreciłem nowy orginalny dolałem wody i włączyłem silnik, po przejechaniu 5 km tem peratura BC okolo 108 stopni C, ale nie dam rady odkręcić korak bo wywala wodę przez korek !! poczekałem chwilke az spadła temperatura i odkręciłem korek włączyłem silnik i po chwili wywala wodę , nie ma stróżki wody z malego otworku . co to może być za przyczyna, wcześniej mogłem odkręcić korek i strózka była, zapowietrzony na maxa czy co ??

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiam , kolego sprawdź pompkę elektryczną przy sterowaniu ogrzewaniem , jeśli przestaje działać to wzrasta ciśnienie w układzie , jeśli to nie pomaga to raczej uszczelka pod głowicą .

W moim TDS przyczyną była uszczelka , potem pompka na koncu zbiorniczek z korkiem , po wymianie przelot 20tys km i narazie spokój .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jeżeli niedziałająca pompka obiegu ogrzewania miałaby powodować wyższe ciśnienie w układzie to jakim cudem by go nie było przy zamkniętych elektrozaworach? Z tego co pisze autor wątku to auto jest zapowietrzone, temperatura 108 stopni nie jest jeszcze tragiczna, także odpowietrzaj dalej. Ciecz się podnosi zawsze jak dostaje temperatury, jak za dużo wlejesz na zimnym to też się wylewa jak się zagrzeje. Sprawdź czy termostat się otwiera, czyli chłodnicę od góry powinna być gorąca i w miarę jak dochodzisz do dolnego węża chłodniejsza, na początku zimna, ale po kilkudziesięciu kilometrach w tym miejscu też nie powinna się dać utrzymać. Ugniataj jak się zagrzeje dolny wąż, aż pojawi się stróżka przelewowa. Wszystko na ustawionym ogrzewaniu na maksa. Jeżeli nie będzie działać pompka dodatkowa, to odpowietrzenie staje się niemożliwe, ponieważ jest brak obiegu przez nagrzewnice. Jeżeli wcześniej było ok, to w końcu odpowietrzysz i będzie ok. Wszystko rób na otwartym układzie bez korka zbiornika wyrównawczego, dopiero jak uznasz, że jest ok to go zakręć. Inaczej narobi się bąbli w układzie i strzeli uszczelka pod głowicą lub sama głowica, pamiętaj, że w zapowietrzonym układzie to co wskazuje czujnik temperatury nie jest miarodajne.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis dostałem taka wiadomość

 

"Chcesz się poparzyć to próbuj odkręcać korek na gorącym silniku ze sprawnym układem!! Przecież w zamkniętym układzie chłodzenia tworzy się ciśnienie, dochodzące do wartości nawet 2barów, czyli tyle co w przeciętnej oponie!! Dzięki temu że mamy w układzie takie ciśnienie, płyn chłodniczy, ani woda nie gotuję się powyżej 100 stopni. Odkręcając korek na gorącym silniku, powodujesz upuszczanie ciśnienia, a tym samym raptowne gotowanie się płynu chłodniczego i go po prostu wyrzuca na zewnątrz.

Ciesz się że Ci nie wyrwało tego korka i nie masz poparzonej połowy części ciała! Już nie jeden "domorosły" mechanik wylądował dzięki nie wiedzy na temat układu chłodzenia w szpitalu.

I to nie jest problem, że wywala płyn na gorącym silniku, tylko prawidłowe działanie układu! Więc tym którzy powyjmowali sobie termostaty bo im płyn wywala, radze jak najszybciej włożyć je z powrotem na swoje miejsce. "

 

więc kto ma rację ma wywalac czy nie !!!????

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, temperatura 108 stopni nie jest jeszcze tragiczna.

 

na termostacie było zapisane ze otwiera się przy 105 stopniach !!

 

to jaka jest optymalna ? na innym forum wyczytałem ze własnie około 108 stopni to optymalna temperatura dla Vki

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nigdy nie ma tak, żeby auto na czujniku miało temperaturę otwarcia termostatu. U mnie termostat 85 stopni, a silnik ma 92. Jeżeli masz termostat na 105 stopni, to faktycznie po otwarciu korka, podczas rozprężenia cieczy zacznie wrzeć i wyrzuci jej trochę przez zbiornik. Jeżeli masz wskazówkę w pionie, ogrzewanie działające bez problemów i strużkę przelewową ciągłą w zbiorniku to powinno być ok. Poza tym jak można jeździć bez termostatu, jeżeli temperatura jest dla Ciebie za wysoka, załóż termostat na niższą, na przykład 95 stopni.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem orginał !!! więc powinien byc ok. a czujnik jest dokładnie na termostacie wiec powinno pokazywać dokładnie temperaturę z termostatu. A jeździłem bez termostatu bo psełdo mechanik chcąc sie pozbyć ciśnienia w układzie wyciągną mi termostat . i po odkręceniu korka już mi nie wywalało wody czyli niby ze naprawił. no ale oszustów nie brakuje . (chyba że nie miał pojęcia o tym co robił )
lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to porawne odpowietrzenie, płyny w układzie nie powinno być zadużo.

M62 pracuje w zakresie 102-110 st.C, u mnie standart to 104 st.C.

Sprawdź czy termostat otwiera się, czyli czy węże są od chłodnicy oba gorące /górny-dolny/, jeśli tak to czy załącza się wiatrak przy 90 st. chłodnicy /nie silnika/. W tych autach często zamula się chłodnica /podpiąć kompa i porównać jaka jest temperatura silnika i chłodnicy/...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.