Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

czy ktoś z Was Forumowiczów robił kiedyś przekładkę silnika od BMW 130i? Bardzo mi się podoba ten samochodzik, ale trafić fajny (dobry) egzemplarz w niskiej cenie jest niemożliwe. Naszła mnie więc myśl aby do swojej jedynczeki przełożyć taki silniczek. Ciężko w internecie jest znaleźć informacje na ten temat, a interesuje mnie zwłaszcza zakres podzespołów niezbędnych do takiej wymiany. Pewnie najlepiej byłoby kupić rozbitą 130i gdzieś na zachodzie, ze sprawnym silnikiem i elektroniką i to przełożyć. Jestem ciekawy, czy wersja angielska będzie do tego celu dobra? Z góry dziękuję za wszelkie informacje (linki, ewentualne włąsne doswiadczenia itp.)

Opublikowano

Na forum 1addicts jest użytkownik hardliner130 - który zrobił taką przekładkę do E87, ale z tego co wiem to nie kompletował podzespołów pojedynczo tylko kupił 130i z Japonii po wypadku. Więcej info nie podał tylko tyle, że mu się udało. Może warto się tam zarejestrować i napisać do niego PW? Jak sobie wejdziesz w ETK i zobaczysz ile części jest innych dla 130i to chyba jedynym sensownym wyjściem będzie kupić anglika i wszystko przełożyć + przerobić wiązkę z ang.

 

Tu masz link do jego profilu: http://www.1addicts.com/forums/member.php?u=92808

Opublikowano
Tylko kupić niezajechane 130i jest dosyć ciężko. Zwłaszcza jak ktoś nie ma zamiaru wydać 100tyś na używane auto. :) A jak już się porywać na taki gruby swap to może S54? I zrobić 1M naturally aspirated. ;)
Pytanie tylko czy auto chcesz swapować i mieć do zabawy czy dalej jako daily driver?
Opublikowano
Włąsnie auto ma służyć do w miarę normalnej jazdy :) 265 KM wydaje mi się że na jakiś czas wystarczy i nie chciałbym silnika z turbiną. Na razie robię rozpoznanie wsród mechaników, kto by się tego podjął i za jaką cenę. No trzeba będzie też znaleźć w miarę rozsądnego dawcę :) Widziałem, że jest więcej w Polsce ogłoszeń o powypadkowych trójkach ( e90/e91) z 6 cylindrowymi benzynówkami. Ciekawe czy z takiego pojazdu by się dało zaadopotować niezbędne do SWAPu podzespoły.
Opublikowano

E90 330i ma z 130i na pewno wspólne:

- silnik ;)

- skrzynię manualną GS6-37BZ/DZ

- półosie napędowe

- kosz dyfra/trawers tylny - różnie to nazywają

- kosz pod silnik/sanki/trawers/podporę przedniej osi - też różnie to nazywają

- chłodnica

- servo hamulcowe

- tarcze

inne napewno są:

- dyferencjał, a ściślej jego przełożenie

- stabilizator tylny

- amortyzatory tylne

- amortyzatory przednie

- stabilizatory przednie ( m-pakietowy jest tylko taki sam )

- wał napędowy

Nie wiem jak z hamulcami, tarcze są takie same, servo też ale jarzma i zaciski mają inne nr części.

Generalnie Twoja decyzja, ale wygląda na to, że trochę gratów musiał byś dokupić i dużo by Ci z E90 zostało. I to co napisałem to nie wszystko - tylko tyle co wiem. Może ktoś jeszcze coś dopisze.

Opublikowano
Wbrew pozorom dobrym pomysłem byłoby zrobić SWAP na silnik z 335i/135i, większa moc już na starcie, a potem możesz jeszcze zrobić chiptuning i masz 1M hatchback :)
Opublikowano

fakt kupić u nas 130i to ciężka sprawa

z swapem może jakoś problemów nie być , ale czy pózniej sprzedać takie auto jest łatwo ?

Na YT jest filmik jak wsadzili do jedynki 3.0d :) więc wszystko się da .

Opublikowano
Zrobiłem małe rozpoznanie co do kosztów przekladki. Moj mechanik powiedział, że jest to do zrobienia za 2500 zł. Wydaje mi się ze dobra cena. Przy założeniu, że kupiec rozbite 130i w cenie do 3500 euro, po sprzedaży pozostałości z 116i swap bedzie mnie kosztował ok. 10-12 tys. Zł. Doliczajac kwotę jaka jest warta moja 116i to i tak wyjdzie ponad 20 tys zł mniej niz kupno 130i.
Opublikowano

Cena na gotowo. Opłacalność zależy od znalezienia taniego dawcy, ze sprawnym silnikiem i elektryką.

Ps. gdyby ktoś widział jakąś 130i nadającą sie na dawcę prosze o info.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.