Skocz do zawartości

termostat od e34 do e30???


krychubmwe34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem z termostatem w sowjej e30(m4018) ze sie nie otwiera (tylko maly obieg jest) mam nowy termostat od e34 m20b25 (nie zdarzyłem w swojej starej buni wymienic przed sprzedaza).Pytanie czy bedzie pasowac? Nie mam zabardzo kiedy podskoczyc do sklepu i kupic odpowiedni:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realoem...... ok więc tak bez dat m40 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF51&mospid=47254&btnr=11_4335&hg=11&fg=35i m20http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HC11&mospid=47373&btnr=11_0788&hg=11&fg=35 różnica jest. Prawdopodobnie chodzi o temp otwarcia termostatu.80cel vs 88cel. Wymiary wyglądają na takie same. Na termostacie powinieneś mieć napisaną temperaturę otwarcia. Jeżeli termostat z m20 faktycznie otwiera się w 80 cel będziesz mieć problem z dogrzaniem samochodu a co za tym idzie silnik nie będzie pracował w warunkach przewidzianej temp. eksploatacji co za sobą ciągnie jakieś konsekwencje. Wytrzymałość, zużycie i charakterystyka materiału jest dobierana pod warunki pracy(np. temp.) tyczy się to budowy silnika, jego osprzętu ,gęstości oleju oraz różnych innych parametrów wykorzystywanych przez system motronic (w tym przypadku)

A nowy termostat chyba coś koło 40 pln.

Wydając te pieniądze pozostajesz w zgodzie z inżynierami z Monachium, którzy pewnie zapisali nie jedną kartkę papieru obliczeniami, żeby ten termostat otwierał się przy 88 cel....

hahaha

Wybór należy do Ciebie!

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ile kosztuje nowy termostat tylko nie mam czasu podskoczyć do sklepu, bo jak kończe prace to wszystkie są pozamykane :( poprostu chciałem się dowiedzieć co i jak :) dzięki za odp :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat kupiony i juz zalozony tylko mam jeszcze jedno pytanko. Wskazowka lekko wychyla sie za niebieskie pole(wczesniej tez tak bylo ale myslalem ze termostat). Uklad odpowietrzony i dodam ze zakrylem chlodnice zeby sie szybciej grzal i dalej to samo:( co jest? Wisko? Pomocy bo zima idzie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie jak jest temp na dworze ok 10 to grzeje jak cholera a jak rano przymrozki lapia to jest troche gorzej i dluzej sie grzeje ale na zakrytej chlodnicy jest lepiej. Przy wymianie termostatu widzialem ze mocowanie wisko jest przyspawane do tej sroby na kole pasowym. Wisko jakby bylo zlebane to raczej grzalby sie? Dodam ze waz od termostatu jest cieply!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jak visco masz zlepione na stałe, to nie ma to wpływu na niedogrzanie. Wiatrak na Visco chłodzi chłodnicę, ale żeby mógł ją chłodzić to termostat musi otworzyć duży obieg.

Po co zakrywać chłodnicę skoro jest termostat?

jak jest + 10 C to pewnie nie włączasz ogrzewania(od razu), a jak jest przymrozek to ciepłe (do końca - amplituda 10~15 C ) no i normalne że bedzie sie dłużej grzał. A tak po za tym to tylko 4 garczki(m40b18), też mnie to denerwuje u mnie (m42)

Ewentualnie jeszcze zmiana płynu w chłodnicy na jakiś konkretny zimowy.

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety 4:( ale i tak lepsze 4 garczki w bmw niez w jakims vw:) (mam uraz do vw po golfie 3gt i corrado g60 ktore wlasnie wymienilem na e30).Zalany jest petrygo i juz chlodnica nie jest zakryta takze mowisz ze to tylko moje wrazenie jest takie ze nie grzeje jak trzeba? Teoretycznie wszystko gra! Termostat dziala ,na postoju wcale nie leci cieplejsze powietrze niz w czasie jazdy czyli chlodzenie tez ok:) W e34 to mialem jak w saunie:):) Dlatego wydaje mi sie ze ogrzewanie teraz mam slabe:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może być zapchana nagrzewnica. Ja nie mam problemu z grzanie, 5km i mam gorącco i przy temperaturze rzędu -1-2 jak jest teraz rano to po tym dystansie ogrzewanie zmniejszach do połowy skali. Oczywiscie zamykam wtedy ten środkowy nawiem bo tamtendy leci zimne powietrze. Ciepłe tam leci jak jest ustawione tylko na FULL grzanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. Po dobrej przygazówce (nigdy jeszcze tego nie robilem bo szkoda mi auta) wskazowka weszla na srodek skali i trzymala sie:) mam nadzieje ze sie to juz naprawilo:) z nawiewu lecialo gorace powietrze:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha. Po dobrej przygazówce (nigdy jeszcze tego nie robilem bo szkoda mi auta) wskazowka weszla na srodek skali i trzymala sie:) mam nadzieje ze sie to juz naprawilo:) z nawiewu lecialo gorace powietrze:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.