Skocz do zawartości

Uciekający olej oraz płyn chłodniczy. M52


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich userów forum !

Od jakiegoś roku czasu, jestem posiadaczem BMW e39 silnik m52, rok 1997, przebieg na blacie 220 tys, na oko ma z 400 ;). Otóż mam kilka problemów z moim autem byłem już w jednym warsztacie, ale planuje wybrać się do następnego, bo nie uzyskałem wystarczającej odpowiedzi.

Problem nr 1 :

BMW bierze duże ilości oleju, około 2-3 litrów od wymiany do wymiany, norma jak dobrze kojarzę to 0,5 litra. Silnik jest suchy nigdzie nie cieknie, pracuje równo, nie ma z nim żadnych problemów, ale jako że chciałbym tym autem polatać jeszcze trochę wolał bym tą usterkę wyeliminować. Na początku myślałem ze jest to uszczelka pod głowica, udałem się do mechanika aby sprawdzili to. Mierzyli jakieś bąbelki w jakimś pojemniku(sorry za brak precyzji), i ku mojemu zaskoczeniu powiedziano mi, ze nie są pewni ze to uszczelka, ze nie ma jednoznacznych objaw, które daje uszczelka. Mi się tak wydawało, ponieważ auto dymi na biało(chodź niektórzy mówią ze to przez brak katalizatora), oraz przy dodaniu ostro gazu, nie rzyga olejem na lewo i prawo, ale po włożeniu palców do wydechu, są widoczne ślady oleju, czyli wywala przez wydech. Chciałbym oddać ją do jakiegoś ogarniętego mechanika który by ją ładnie naprawił i zdiagnozował co może być problemem.

Problem nr 2 :

Układ chłodzenia zapowietrza się. Myślałem ze jest to przez korek, ale sprawdziłem i ta usterkę wykluczyłem. Po odkręceniu wlewu do chłodnicy, płyn unosi się, oraz cały układ jest bardzo zapowietrzony.

Problem nr 3(powiązany z nr 2):

Ucieka mi gdzieś płyn chłodzący, z tym że nie mam pojęcia gdzie, wiele razy oglądałem cala komorę silnika, i wszędzie było sucho, do układu muszę dolewać płyn a następnie po jakimś czasie odpowietrzać.

 

Założyłem ten temat, bo wiem, ze jest dużo osób na takich forach które swoje auta, znają co do śrubki, może podpowiedzą mi mniej więcej co może być przyczyną, oraz polecą jakiś dobry warsztat w okolicach Szczecina. Pozdrawiam

Opublikowano
Witam wszystkich userów forum !

Od jakiegoś roku czasu, jestem posiadaczem BMW e39 silnik m52, rok 1997, przebieg na blacie 220 tys, na oko ma z 400 ;). Otóż mam kilka problemów z moim autem byłem już w jednym warsztacie, ale planuje wybrać się do następnego, bo nie uzyskałem wystarczającej odpowiedzi.

Problem nr 1 :

BMW bierze duże ilości oleju, około 2-3 litrów od wymiany do wymiany, norma jak dobrze kojarzę to 0,5 litra. Silnik jest suchy nigdzie nie cieknie, pracuje równo, nie ma z nim żadnych problemów, ale jako że chciałbym tym autem polatać jeszcze trochę wolał bym tą usterkę wyeliminować. Na początku myślałem ze jest to uszczelka pod głowica, udałem się do mechanika aby sprawdzili to. Mierzyli jakieś bąbelki w jakimś pojemniku(sorry za brak precyzji), i ku mojemu zaskoczeniu powiedziano mi, ze nie są pewni ze to uszczelka, ze nie ma jednoznacznych objaw, które daje uszczelka. Mi się tak wydawało, ponieważ auto dymi na biało(chodź niektórzy mówią ze to przez brak katalizatora), oraz przy dodaniu ostro gazu, nie rzyga olejem na lewo i prawo, ale po włożeniu palców do wydechu, są widoczne ślady oleju, czyli wywala przez wydech. Chciałbym oddać ją do jakiegoś ogarniętego mechanika który by ją ładnie naprawił i zdiagnozował co może być problemem.

Problem nr 2 :

Układ chłodzenia zapowietrza się. Myślałem ze jest to przez korek, ale sprawdziłem i ta usterkę wykluczyłem. Po odkręceniu wlewu do chłodnicy, płyn unosi się, oraz cały układ jest bardzo zapowietrzony.

Problem nr 3(powiązany z nr 2):

Ucieka mi gdzieś płyn chłodzący, z tym że nie mam pojęcia gdzie, wiele razy oglądałem cala komorę silnika, i wszędzie było sucho, do układu muszę dolewać płyn a następnie po jakimś czasie odpowietrzać.

 

Założyłem ten temat, bo wiem, ze jest dużo osób na takich forach które swoje auta, znają co do śrubki, może podpowiedzą mi mniej więcej co może być przyczyną, oraz polecą jakiś dobry warsztat w okolicach Szczecina. Pozdrawiam

 

Jezeli chodzi o branie oleju w tym silniku to tymi objawami co piszesz sa uszczelniacze a nie uszczelka pod glowica,mialem to samo w 2.0i z 97r i jezdzilem tak poltora roku bral mi dokladnie 1l na 3tys km i nic sie nie dzialo silnik pracowal idealnie jak sprzedawalem chodzil tak samo jak przy kupnie a zrobilem nim przynajmnie 40tys km i tez mial z 400tys przebiegu....Przyczyna na 99% bylo przegrzanie kiedys tego silnika i uszczelniaczy ...

Co do plynu to najpierw dobrze odpowietrz auto ,wiem ze to trudne ale trzeba to zrobic dokladnie....

Chyba ze masz jakis inny problem powiazany z olejem i plynem chlodniczym...

Opublikowano

Masz gaz?? może na reduktorze poszły uszczelki i wycieka płyn chłodniczy i od razu odparowuje (u mnie tak było)

częsta przyczyną wycieku płynu chłodniczego jest rozszczelnienie obudowy termostatu (najlepiej wymienić ją na metalowa koszt około 100zł)

Sprawdź czy nie ucieka ci płyn ze zbiorniczka wyrównawczego między chłodnica a zbiorniczkiem (u mnie tak było)

 

viewtopic.php?f=72&t=123668&hilit=+ubywa przeczytaj sobie ten temat mojego autorstwa koledzy podsunęli wiele pomysłów na ten temat

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.