Skocz do zawartości

318i dziwny dzwięk silnika e46 1.8 M43TUB19


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

Jestem posiadaczem bmw 3 e46 1.8 118KM benzyna ,wersja silnikowa M43TUB19 , mam mały problem od kilku dni słyszę w silniku z okolicy odmy i nie wiem jak to nazwać znjaduję się to w okolicy bagnetu od oleju , widać tam wkrecone dwie śrubki ,chyba torx , no nie wytłumaczę tego , nie mam pojęcia jak to nazwać , ale w skrócie , po zapaleniu silnika z tamtych miejsc słyszę takie jakby chrobotanie , gdy wyciagnę bagnet od oleju, w sumię to lekko go wysunę do góry ,to chrobotanie ustaję , wcisnę bagnet spowrotem i znowu chrobota , nie mogę tego zlokalizować , wyciagnołem odmę ,sciągnołem z niej ten czarny dekiel , gumowa membrana jest cała ,nie uszkodzona , po wyczyszczeniu odmy , wydawało mi się ,że jest ok bo nie chrobotało, ale wczoraj znowy się zaczeło , jest to nie zawsze słyszalne ,silnik potrafi pracować cicho a w ułamku sekundy wchodzi ten dzięk i jest cały czas ,a niekiedy po chrobota i przestaje samoczynnie , na poaczątku gdy zaczęło to chrobotać wystarczyło przegazować lekko samochód i było ok ,ale teraz już raczej to nic nie daję. Samochód odpala bez najmniejszego problemu ,na zimnym i gorącym silniku nie ma problemu , dynamika bez zmian , nic nie zamula ,obroty chodzą idelanie, tylko ten dzwięk działa mi bardzo na nerwy , najbardziej szłyszę to gdy mam podniesiona maskę do góry . Miał ktoś w Waz taki problem , bo nie wiem co z tym robić , byłem u jednego fachowaca ,to szybciej uciekłem jak wszedłem , chciał rozbierać cały silnik, napewno nie jest to dzwięk z rozrządu , wyraznie słyszę go z okolicy odmy , przpustnicy , i tego elementu w okloicy bagnetu oleju , muszę odszukać gdzieś jak ta częśc się nazywa

 

dzięki z góry za pomoc

Opublikowano

Kolego prawdopodobnie ten dziwięk to klapka z zespołu regulacyjnego

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_2113&hg=11&fg=40&lang=pl

część numer 8

 

znajduję sie on obok bagnetu oleju. Mi chrobotało jak silnik zszedł z wyższych na wolne obroty bo ta klapka dostaje luzy i whcodzi w takie drgania. Wymianiłęm cały zespół bo też membrana mi padła a objawiało sie tym że jak odkręcisz korek oleju to tak "pierdziało". Koszt 600zł wiec boli, ale jak masz tylko chrobotanie to możesz jeżdzić, klapka sie nie urwie.

Zawsze możesz to odkręcic i sprawdzić ale troszke cięzko tam dojść ale idzie spokojnie nie trzeba być geniuszem.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.