Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od pewnego czasu jestem zmuszony uzupełniać płyn chłodzący, a nie mogłem namierzyć wycieku. W ASO uzyskałem informację, że nie mam w zbiorniczku wyrównawczym zaworu ciśnieniowego i jak układ się nagrzeje, w układzie dochodzi do wrzenia i płyn się wylewa - dobrze, że już wiem, co jest grane:) Nie wiem jak to się stało, że zaworu nie ma, ale mniejsza o to, aby usunąć usterkę trzeba kupić cały zbiorniczek. Na Allegro jest zatrzęsienie używanych zbiorniczków, ale jak sprawdzam, czy mają zawór, okazuje się, że tak jak u mnie jest tam dziurka i tyle - możecie sprawdzić jak jest u Was, bo zgłupiałem zupełnie?

Taki sam zbiorniczek jest montowany w E70 i E71, zajrzycie proszę pod korek i dajcie znać, co jest we wgłębieniu obok wlewu płynu chłodzącego? :shock:

Opublikowano

Poszukałem, popytałem i wiem, że tam gdzie mam dziurę ma być dziura, bo to nic innego jak otwór odpływowy dla nadmiaru płynu chłodzącego, a już byłem gotowy wymieniać cały zbiornik :mad2:

No ale cóż z tego, że wiem po co ta dziura, skoro ta wiedza nie rozwiązuje problemu, płyn chłodzący się wylewa i to na biegu jałowym - pojawia się w tym otworze po rozgrzaniu silnika i nie potrzeba do tego wysokich obrotów, więc obstawiam, że coś nie tak z korkiem, macie jakieś inne pomysły?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Poszukałem, popytałem i wiem, że tam gdzie mam dziurę ma być dziura, bo to nic innego jak otwór odpływowy dla nadmiaru płynu chłodzącego, a już byłem gotowy wymieniać cały zbiornik :mad2:

No ale cóż z tego, że wiem po co ta dziura, skoro ta wiedza nie rozwiązuje problemu, płyn chłodzący się wylewa i to na biegu jałowym - pojawia się w tym otworze po rozgrzaniu silnika i nie potrzeba do tego wysokich obrotów, więc obstawiam, że coś nie tak z korkiem, macie jakieś inne pomysły?

Na zimnym silniku sprawdz poziom płynu. Powinien być na poziomie max - pokrywać się z napisem max

Następnie włącz silnik i rozgrzej motor włącz normalnie klimę. Jak rozgrzejesz motor to zgaś silnik i sprawdz ponownie jak wystygnie.

Może po prostu może dawno nie był uzupełniany.

Wszystkie płyny w X trzeba uzupełniać co jakiś czas. Nie ma tak że wystarczy raz zalać i będzie. Wszystko się trochę zużywa tym bardziej olej i płyn w chłodnicy. Zawsze mogą się pojawić jakieś ubytki i trzeba uzupełniać.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany, musiałem wymienić zbiornik wyrównawczy, ale nie dlatego, że nie ma zaworu, tylko rozszczelnił się wewnątrz otworu przelewowego. Bobrze, że wymieniłem tylko termostat (akurat łatwe do przeprowadzenia i nie rujnuje portfela), bo już padały pomysły wymiany pompy wody, czyszczenia chłodnicy, itp.. Przy okazji wyeliminowałem uszkodzenie uszczelki pod głowicą i samej głowicy.

Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.