Skocz do zawartości

Trzepotanie kierownicy przy hamowaniu + przycieranie podwozi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może tytuł trochę dziwaczny ale obie rzeczy pojawiły się mniej więcej w tym samym czasie. Specyfika tego polega jeszcze na tym, że trzepotanie to pojawia się przy lekkim hamowaniu a gdy mocniej wcisnę przestaje istnieć, do tego muszę dodać że mam niewielki luz w kierownicy, który do tego momentu nie przeszkadzał w prowadzeniu.

Z tego co szukałem na forum dowiedziałem sie że przyczyna może tkwić w sworzniach lub elementach wachaczy, jednak dlaczego pojawiło się to przycieranie podwozia(występuje przy szybszym pokonywaniu kocich łbów - gdy zabuje samochodem z góry do dołu, nie zauważyłem tego przy dołkach)?

Nadmienię że ok 10tyś km temu zostały wymienione amortyzatory na normalne, nie obniżane ani sportowe.

Czy przyczyna tego ocierania może tkwić w zużytych sprężynach? Ale niewydaje mi się bo przecież nie złoży się ona bardziej jak pozwala jej amortyzator - czy źle rozumuje?

Czy można łączyć te objawy(drganie, luz kierownicy, przycieranie) z jedną przyczyną?

Może ktoś już to przerabiał? - na forum znalazłem tylko o drganiu że nie zawsze są to krzywe tarcze ham. - kolega robertbmw min. o tym piasał.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Co do przycierania - czy załozyli odbojniki podczas zmiany amorków?? ale czy miogli by coś takiego przeoczyć chyba nie..
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
no kurcze niewiem ale robił to gość który siedzi w BMkach ładne parę lat także nie sądze a poza tym na początku nic takiego nie występowało dopiero teraz ok rok po zmianie.
obecnie Alfa 156 GTA SW
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wiem że to stary temat ale chciałem go skończyć.

Tak więc okazało się że problem tkwil w wyrobionych tulejkach metalowo gumowych wachacza górnego oraz tych od stabilizatora. A ocieranie polegało na tym że wachacz przy skrajnych sytuacjach naciskał na blachę ochronną tarczy hamulcowej -c co powodowane było tym że miałem zużyte gumy - w/w.

po wymianie problem znikną.

Dla osób które zamieżają to robić wg. shematu zawartego na stronach "student e32" chcę powiedzieć że jest inna metoda odkręcenia wachacza od podwozia - strona ramy, nie koła otóż należy odkręcić dwie śruby od mocowania stabilizatora i po wcześniejszym zapsikaniutej trzeciej największej, nie odkręcać ją tylko lekko odpukać w bok aby dostać się do nakrętki od wachacza. A później już tylko najgorsza robota-wybić go od strony koła :cry2: :mad2: (poszły dwa ściągacze i kilka innych przedmiotów zanim puściło)

obecnie Alfa 156 GTA SW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.