Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam taki problem który polega na tym, że coś rozładowuje mi aku. do zera. miałem stary akumulator i myślałem, że to już jego ostatnie podrygi bo trzymał mi tylko jeden dzień więc wymieniłem go na nowiutki akumulatorek 60Ah. Auto stało około tygodnia od ostatniej jazdy. Zachodzę a ty nic nawet centralny nie otworzył drzwi. Pasek na alternatorze się nie ślizga kontrolka się nie pali od ładowania a aku pada. Może wiecie co to może być, jakieś propozycje?? Z góry dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odłaczasz kleme +, wyłączasz wszystkie odbiorniki (radio wyłączone, światło w środku wyłączone, alarmy nie właczas. Miernik ustawiasz w pozycji do mierzenia Amperów. Czerwony do plusowej klemy w aku, a czarny do kabla plusowego. Jak bedzie wiecej niż 0,5 ampera to znaczy ze cos wpiernicza prąd. Możesz wtedy po kolei wyciągać bezpieczniki, i patrzeć kiedy wartość spadnie poniże 0,5 ampera. (jeśli chodzi o tę wartość to moze ktoś mnie poprawić, bo nie pamiętam dokładnie tej wartości prawidłowej. Moze to było 0,05A. hmmmm). bym musiał spytać elektryka. W każdym badź razie wyciągaj tak długo bezpieczniki i przekaźniki do puki nie bedzie znacznej różnicy w wartosci.
Opublikowano

A na początek sprawdź napięcie ładowania.

powinno być między 13.8 a 14.4V.

sprawdź lampkę w pokrywie bagażnika, czasem potrafi się świecić cały czas.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

Można obstawiać pusty akumulator - ile lat już ma? Jest obsługowy czy też nie?

Ewentualnie może to być regulator napięcia w alternatorze lub słaby naciąg pasa osprzętu.

Przyczyn może być kilka.

Podaj wyniki z miernika, to coś więcej będzie można powiedzieć.

Opublikowano

Witajcie.

Zrobiłem ostatnio tak jak radził KRIS85 i za każdym razem była taka sama wartość, ładowania nie sprawdzałem jeszcze ale postaram się to ogarnąć jak najszybciej i podać wynik, lampki sprawdzałem wszystko gasło jak należy. Aku mam nówkę mam go niecałe dwa miesiące więc to nie może być jego wina.

 

Tak z innej beczki jak wymienić żarówki w Halogenach bo mi się spaliły. Czy trzeba je rozklejać żeby wymienić żarówki bo nie mam pomysłu jak to zrobić?? Odkręcałem tą klapkę w dolnej części halogena ale tam nie ma dojścia żeby to zrobić. Może ktoś z was już to robił i powie jak to wyciągnąć. Z góry dzięki.

Opublikowano
Witajcie.

Zrobiłem ostatnio tak jak radził KRIS85 i za każdym razem była taka sama wartość,...

 

Czyli jaka wartość ? Powinno być zero.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

lampka z bagazniku też powinna być zgaszona.

Ale sprawdź łądowanie, zwykłym voltowmierzem.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

Witam!

Powinno być 0,02 do 0,05 A czyli 20 do 50 mA wiec jak masz 27mA to jest raczej ok.

Pobór w stanie spoczynku bierze się z poboru prądu dla podtrzymania pamięci radia/ecu/zegarka/alarmu....

Masz 2 miesiące akumulator ... hmm, a ile razy już go ładowałeś? zła praca alternatora np. male napięcie ładowania spowoduje szybkie zasiarczenie twojego akumulatora.

Dajmy na to że ładowałeś prostownikiem twój nowy akumulator 10 razy przez 2 miesiące - nadaje się on już do wymiany.Pisałeś wcześnie, że rozładowuje Ci do zera ....jeżeli napięcie na aku spadnie poniżej 7V to teoretycznie jest on do wyrzucenia....

Skoro poboru prądu masz 27mA stawiam na nie doładowywanie aku przez alternator, więc:

-sprawdź najpierw napięcie ładowania (powinno wynosić w granicach 14.1V regulator hella ,14,4V bosch)

a) na wolnych obrotach ,

b) na wyższych obrotach ,

c) pod obciążenie ( szyba tylna/nawiew/światła/radio )

w każdym przypadku powinieneś mieć granicę 14V.

Jeżeli tak nie jest :

- sprawdź naciąg paska alternatora

Jeżeli jest ok to:

- ściągasz obudowę filtra powietrza, gumę i wszystkie graty jakie ci będą przeszkadzać w dostępie do alternatora.

- bierzesz śrubokręt krzyżakowy i wykręcasz regulator napięcia.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AB11&mospid=47251&btnr=12_0551&hg=12&fg=22 (element 10 , wykręcasz śrubki 9 )

- bierzesz regulator ze sobą do motoryzacyjnego i kupujesz taki sam ok 40 pln,

Reszta w odwrotnej kolejności... :wink:

 

Powodzenia!

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Opublikowano
Witam!

Powinno być 0,02 do 0,05 A czyli 20 do 50 mA wiec jak masz 27mA to jest raczej ok.

Pobór w stanie spoczynku bierze się z poboru prądu dla podtrzymania pamięci radia/ecu/zegarka/alarmu....

Masz 2 miesiące akumulator ... hmm, a ile razy już go ładowałeś? zła praca alternatora np. male napięcie ładowania spowoduje szybkie zasiarczenie twojego akumulatora.

Dajmy na to że ładowałeś prostownikiem twój nowy akumulator 10 razy przez 2 miesiące - nadaje się on już do wymiany.Pisałeś wcześniej, że rozładowuje Ci go do zera ....jeżeli napięcie na aku spadnie poniżej 7V to teoretycznie jest on do wyrzucenia....

Skoro poboru prądu masz 27mA stawiam na nie doładowywanie aku przez alternator, więc:

-sprawdź najpierw napięcie ładowania (powinno wynosić w granicach 14.1V regulator hella ,14,4V bosch)

a) na wolnych obrotach ,

b) na wyższych obrotach ,

c) pod obciążeniem ( szyba tylna/nawiew/światła/radio )

w każdym przypadku powinieneś mieć granicę 14V.

Jeżeli tak nie jest :

- sprawdź naciąg paska alternatora

Jeżeli jest ok to:

- ściągasz obudowę filtra powietrza, gumę i wszystkie graty jakie ci będą przeszkadzać w dostępie do alternatora.

- bierzesz śrubokręt krzyżakowy i wykręcasz regulator napięcia.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AB11&mospid=47251&btnr=12_0551&hg=12&fg=22 (element 10 , wykręcasz śrubki 9 )

- bierzesz regulator ze sobą do motoryzacyjnego i kupujesz taki sam ok 40 pln,

Reszta w odwrotnej kolejności... :wink:

 

Powodzenia!

Sory za powtórkę, ale zamiast edytuj dałem cytuj,a chyba nie można tego usunąć
Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak kolega wspomnial, pobór prądu jest jak najbardziej OK. Wina bedzie w niedoładowaniu, lub wadliwym aku (też sie zdarza, a im tanszy wyrób tym częstsze są reklamacja). Oczywiście aku. z hipermarketow się nie kupuje, nawet jak by to była CEntra, Bosch czy cokolwiek innego. Sprawdź to ładowanie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A jak sprawdzić tą watrość na alternatorze?? pod co się podpiąć?? Wybaczcie ale z elektryki to ja muszę krok po kroku mieć wytłumaczone bo zbytnio nie ogarniam niestety:/.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
A wiec dziś miałem chwilkę i sprawdziłem wartość ładowania, a mianowicie po uruchomieniu silnika miernik pokazał wartość 13,81 a po włączeniu świateł, radia, przeciwmgielnych i nawiewu na max ukazała się wartość 13,31. Po waszych wcześniejszych postach stwierdzam, że to za mało. Więc muszę zmienić regulator??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najtańszy sposob. kosztuje coś miedzy 20 a 40 złotych. Jak to nie pomoże to może byc już alternator na wymarciu. Oczywiście pasek klinowy jest naciagnięty?

Ładowanie nie powinno spadać poniżej 14,0 na światłach.

Opublikowano

i wiesz gdzie jest problem

najprawdopodobniej szczotki w alternatorze sie skończyły

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

Średnie napięcie ładowania powinno oscylować koło 14 V . Ładowanie u Ciebie pod obciążeniem ~~13,3 V jest praktycznie do przyjęcia ....

Napisałem wcześniej post na temat ilości ładowań aku i min napięcia na aku....

 

Może to głupie pytanie.... ale czy nie nadużywasz aku na postpoju?

może podpinałeś ostatnio jakiegoś grajka? wzmacniacz?

Może jakiś czas temu przestało działać coś co powinno?

 

Jeżeli odpowiedz na powyższe pytania brzmi "nie"!!!

To proponuję wymianę głównych przewodów zasilania . Od aku + i -

 

Jeżeli dalej masz problem z aku to może podczas odpalania (przyjmuje że tylko wtedy jest problem) podepnij miernik i sprawdź jaki spadek napięcia powoduje rozruch....Jak zje Ci więcej niż 5 V to podepnij dobry aku od znajomego i sprawdź u niego spadek...

 

Odpowiedz na te 3 pytania.1 n/t.2n/t.3n/t.

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Średnie napięcie ładowania powinno oscylować koło 14 V . Ładowanie u Ciebie pod obciążeniem ~~13,3 V jest praktycznie do przyjęcia ....

.

Ze jak???? 13,3 jest do przyjecia???? :mad2: :mad2: Ciekawe. Jak ja mialem 13,7 to mi akuś trzymał po miescie maks 2 tygodnie, poczym musiałem go ładowac. A jak wymieniłem regler i trzyma na obicażenieu ok 14,1 to nie mam problemu z aku. 13,3 to może jak robisz na raz po 200km to może i straczy, ae jak robisz odcinki po 3, 5 10 km to szybko złatwisz akus.

Opublikowano

13,3 V - zawsze to jednak jakieś ładowanie jest, gorzej jak go w ogóle nie ma .

13,3 V by wystarczyło gdyby nie było spadku po obciążeniu,

Idzie zima i prądu wiadomo będzie potrzeba więcej -- także lepiej regulator wymienić bo tak jak pisze Kris85 - aku szybko zalatwisz , po za tym nikt nie lubi porannych niespodzianek na mrozie :wink:

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bym polemizował, jak pisałem, miałem pod obciążem 13,8 a nie wystarczało. Pod 2 do 3 tygodni jazdy w mieście akuś padał.
Opublikowano
Aku mam przecież nowe, a samochodem jeżdżę raz na tydzień i to jest około 50 do 100km więc bardzo skromnie ale właśnie do tego jest te autko rzadko ale z jaką satysfakcją:) Wracając to nic nie montowałem co mogło by pożerać prąd na postoju przeważnie zamykam auto i idę na miasto, a jedyną usterką są spalone żarówki w halogenach ale nic wiecej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień regulator i nie przejmuj sie dyskusjami tutaj :mrgreen: i daj koniecznie znać czy coś pomogło. Oczywiśccie nie zapomnij doładować akumulatora jakimś prostownikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.