Skocz do zawartości

e39 3.0d Intercooler, licznik i ekonometr - Mam kilka pytan


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich uzytkowników. Jestem posiadaczem BMW e39 530, a dokladnie kiedys to bylo 2.5 TDS ale silnik sie rozsypal i zostal zrobiony swap na 3.0 d M57 chyba, nie znam sie na tyle. Ja kupiłem auto juz po swapie i nie znam dokładnej historii tego wozu. W zwiazku z tym mam kilka pytan.

 

1. Mam pytanie w sprawie intercoolera.

U mnie zamontowany jest intercooler od modelu 2.5 tds :mad2: , podłączono go tak jak do 2.5 tds, ponieważ chlodnice wody mam nadal od 2.5 tds przez co nie mozna zamontowac intercoolera od 3.0 d. Moje pytanie brzmi :

 

Czy jest sens wymieniac komplet chlodnic aby wszystko bylo tak jak należy ? Czy to cos zmienii np. w przyspieszeniu lub innym aspekcie pracy tego silnika.

Zaznaczam ze koszt tej wymiany to okolo 1500 zł :cry2:

 

2. Druga sprawa.

Jest peknieta aluminiowa rura łącząca intercooler z kolektorem dolotowym (wysokie cisnienie) :mad2: , przez co niemiłosniernie świszczy :norty: . Problem polega na tym że gdy zaczynam uzywac mocy :8) , to przy predkosci tak okolo 160-180 km/h nagle slysze ze cisnienie w ukladzie dolotowym spada, tak jakby komputer odlaczal turbo i auto staje sie slabe, ze przyspiesza jak moj VW Passat z '92 1.8 :cry2: :cry2: :cry2: . Ale gdy zwolnie ( czyt. spadna obroty i przez to cisnienie ) turbo zaczyna pracowac dobrze, znowu slychac swist i jest moc, tak samo jest gdy go zgasze podczas jazdy i nastepnie odpale. Wtedy wszystko wraca do normy, i problem pojawia sie znow przy duzej predkosci. I tak w kolko. Zaznaczam ze auto gdy jedzie sie normalnie, pracuje dobrze. :mad2: Silnik nie dymi, tu jest ok. :)

 

3. Sprawa dotyczaca licznika.

 

Czy liczniki mozna tak poprostu wymienic. :?: Oczywiscie na taki sam jak jest zamontowany. U mnie jest z szerokim wyswietlaczem i jest kompletnie nieczytelny przez uszkodzenia pixeli.

 

Auto jest automat z sekwencyjna skrzynia, na liczniku swieca sie caly czas wszystkie biegi :mad2: i gdy je zmieniam nie wyswietla sie ze to robie, nadal swieci wszystko.

 

Nie dziala ekonometr :cry2:, nie swieca airbagi ani check engine :cry2:., natomiast działają : olej, akumulator, reczny i to obok od hamulcow.

 

Nie działa chyba takze kontrola trakcji, ale musze to sprawdzic dokladniej bo jeszcze nie testowałem.

 

 

 

Prosze o pomoc ludzi ktorzy znaja sie na rzeczy i z gory dziekuje za udzielona mi pomoc.

 

BMW - Bedziesz miał wóz :evil: :8) :D

Opublikowano

Pewnie po takim swapie silnika na zegarach ukazała sie choinka i poprzedni właściciel celowo uszkodził te kontrolki. Polecam wykręcić te zegary i to sprawdzić.

Pixeloze na tym szerokim wyświetlaczu można naprawić, a jeśli chodzi o kontrolkę check engine to o ile się nie mylę przy liczniku z dużym wyswietlaczem ona nigdy nie działa bo zamiast niej pokazuje sie stosowny komunikat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.