Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czyli jest OK - bo to benzyna posiadając większy użyteczny zakres obrotów - jest elastyczniejsza, diesel jest mało elastyczny - bo ma wąski zakres obrotów - za to nadrabia Nm ;)

mylisz pojęcia .... benzyna ma większy zakres użytecznych obrotów ale nie jest bardziej elastyczna , ponieważ benzyną nie pojedziesz na 5 z takimi obrotami jak możesz w dieslu :wink:

Oparłem się na tym artykule: http://motoryzacja.interia.pl/news/diesel-nie-jest-elastyczny,716231 - po prostu w języku codziennym/powszechnym nie zawsze słowa dobrze oddają właściwe znaczenie.

Ponadto mamy jeszcze wskaźnik elastyczności momentu i wskaźnik elastyczności częstotliwości obrotów - a ich iloczyn stanowi całkowity wskaźnik elastyczności: http://www.zss.lublin.pl/html/motor/5.2%20Elastycznosc%20silnika.pdf

Tutaj jest to nawet z zadaniem domowym: http://autowiedza.republika.pl/char_zewn_silnika.html

I jeszcze dla wytrwałych znalezione w sieci:

http://www.motofakty.pl/artykul/elastycznosc_w_praktyce_2.html

http://www.sciaga.pl/tekst/21532-22-elastycznosc_tlokowych_silnikow_spalinowych

Ale to już w zasadzie jak zwykle diesel v benzyna ;)

 

Ale to mi się jakoś najbardziej podoba z linku z interii, nic tylko mieć stacje benzynową w piwnicy :lol: :

Jakie silniki są więc najbardziej elastyczne? Duże, niewysilone jednostki V6 i V8. Ich krzywe przebiegu momentu obrotowego w funkcji obrotów silnika są niesłychanie płaskie. Silniki takie często spotykamy w samochodach amerykańskich, gdzie z powodzeniem współpracują z trzy- lub czterostopniowymi przekładniami automatycznymi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.