Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj przy okazji szukania dziury w wężach od turbo zerknąłem na zawór EGR, ściągnąłem wąż doprowadzający do niego powietrze i okazało się że EGR mam prawie cały czas otwarty. Na wolnych obrotach jest lekko otwarty, przy dodawaniu gazu najpierw otwiera się trochę mocniej, a później jeszcze bardziej. Zamyka się na chwilę przy puszczeniu gazu i później znów otwiera.

Sam EGR jest w środku czysty (leciutko przydymiony), a podciśnienie w wężyku ssie dosyć mocno.

Czy ktoś się orientuje jak właściwie powinien on pracować i kiedy być zamknięty a kiedy otwarty? Poczytałem forum, ale większość osób zamiast doprowadzić go do porządku, po prostu go zaślepia (czego nie chcę robić).

Wiem, że pracą EGR steruje elektrozaworek - czy w nim szukać usterki?

Opublikowano
Najpierw trzeba by sprawdzić jaką ilość spalin dostarcza ten EGR do dolotu. Może być tak ze masz dziurę w filtrze powietrza, lub filtr powietrza K&N wtedy za duża ilość powietrza jest niwelowana spalinami. Może być też tak ze EGR masz walnięty lub zaworek podciśnienia. Trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić test EGR.
Opublikowano

Nie mam żadnych kombinacji w filtrach ani niczym innym, dziur też się nie doszukałem. Jeśli już, to stawiałbym na zaworek sterujący EGR. Sam EGR też raczej będzie dobry, bo otwiera się i zamyka prawidłowo (pod względem mechanicznym), a poza tym jeśli byłby uszkodzony, to albo nie działałby wcale, albo reagowałby znacznie słabiej.

Komp nie pokazuje i nigdy nie pokazywał żadnego błędu związanego z EGR.

Jak zrobić w inpie ten test?

Opublikowano

W takim razie sprawdź ten zaworek sterujący EGR, przeczyść go.

Druga sprawa to taka że możesz mieć przekodowane to otwarcie EGR.

Kodować jak i testować EGR da się tylko w DIS, w Inpa tego nie zrobisz.

Opublikowano

W INPIE znajdziesz mozliwosc otwarcia EGR na pewną wartość (10-90%).

Znajdziesz w Engine -> Activate -> Activate1 -> AGR Control.

 

Po wyjsciu z tej opcji sterownik z powrotem otwiera domyslnie wg swoich algorytmow, wiec bez obaw, ze cos nawalisz/przestawisz.

 

Odnosnie EGR: sterownik ustala stopien otwarcia na podstawie odczytu z przeplywki.

Na wolnych obrotach chce mieć 200-250mg (nie pamietam jednostek), jesli jest zamkniety zawor, wartosc tą ma okolo 400...450, wiec go otwiera do takiego stopnia, az pomniejszy wartosc do wymaganej. Blad EGR wywala wtedy, gdy z jakiegos powodu nie udaje sie pomniejszyc wartosci masy powietrza, np przez uszkodzony egr, brak podcisnienia, lub przez niedrozny kanal spalinowy ktory idzie do EGR.

 

Tym tropem mozesz iść.

Napisz jak sprawdzasz ten egr, bo jesli trzymajac w ręku to wiedz, ze nie bedzie sie otwieral prawdlowo z w/w powodów.

Opublikowano

Sprawdzałem po prostu ściągając gumowe kolanko od IC, które do niego dochodzi. Druga osoba operowała gazem a ja obserwowałem co się dzieje.

To dobrze robiłem czy źle?

I czy w takim razie jeśli (o ile dobrze pamiętam) inpa pokazuje błędne odczyty z przepływki, to sterowanie ERGem też może być zakłócone?

Opublikowano

Tak zaworu nie sprawdzisz, bo nie masz sygnalu zwrotnego.

Zrob test INPĄ, otworz go na 10%, 50, 90 i zobacz jak sie otwiera. Jesli dobrze, to EGR bedzie dzialal prawidlowo.

Otworz pomiary rzeczywiste analog2, albo analog3 i tam masz air mass sol oraz act - zobacz sobie jak się ma pomiar rzeczywisty do poządanego przy nieaktywnym EGR (wypiety wezyk podcisnienia) i przy wypietej rurze od IC, szybko zalapiesz o co chodzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.