Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Braciak zakupil niedawno 750i i jest problem z silnikiem. Chodzi tylko na wolnych obrotach. Elektryczne przepustnice sie nie otwieraja. Wymienil je i komp i dalej jest to samo. Moze ktos sie zetknal z takim problemem?

Opublikowano
Hej, a potencjometr pedału gazu sprawdzony, że podaje zmienne wartości rezystancji do kompa EML? Na pedale między pinami 4 i 1, a na kompie EML między 2 i 7 omomierzem powinieneś sprawdzić, czy w całym zakresie zmienia się rezystancja przy naciskaniu pedału. Ponadto na pinie 9 kompa EML oraz pinie 7 pedału gazu powinieneś mieć stale 5V napięcia. Jest jeszcze parę innych rzeczy, ale sprawdź najpierw to co napisałem i napisz co wyszło. To wszystko napisałem dla auta sprzed liftu, jeżeli masz po lifcie to może się różnić, ale nie mam schematów przed sobą teraz (chociaż komp EML jest ten sam więc powinno być ok, tylko motronic się zmienił). Znalazłem ostatnio zdjęcie jakie wrzuciłeś tego auta brata, ściągnijcie manual Bentleya i ustawcie prawidłową wysokość NIVO, bo jest zdecydowanie za wysoko i za twardo. Tam jest wszystko ładnie opisane. No chyba, że ktoś kombinował z tym zawieszeniem i NIVO już tam nie ma.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
wymień licznik ale koniecznie od 750 moze to pomoze u mnie pomogło nie otwierały sie przepustnice i wkręcał sie do 3 tyś i koniec po wymianie jest oki
Opublikowano
Hej, ale nie o to chodziło, żeby wszystko wymieniać, tylko pomierzyć to co napisałem. Skąd masz pewność, że jakiś przewód od pedału gazu do kompa EML się nie przetarł albo nie zaśniedziały styki po drodze. Tak samo nie wiadomo, czy 5V dociera do pedału i czy w ogóle przez potencjometr płynie jakiś prąd. Tu nie chodzi o podmienianie elementów, tylko o zlokalizowanie usterki. Licznik ma w sobie fragment EML, który odpowiada za tryb awaryjny, czyli tak jak napisał karolmoto wrkęca się tylko do 3 tyś. U Ciebie nie wkręca się w ogóle, więc to nie będzie to, aczkolwiek nie wykluczam jakieś sytuacji, która mi do głowy nie przychodzi. Pomierz co napisałem, podaj wyniki, a pomogę Ci dalej. Napisz jeszcze czy chodzi na luzie równie gładko jak jest zimny i zagrzany, bo to by znaczyło, że EML steruje przepustnicami sam z siebie, bo zmniejsza otwarcie przepustnic wraz z rozgrzaniem silnika. Obroty na zimnym i ciepłym powinny być identyczne, około 650 do 750 Obr/min.
pozdrawiam Bartek
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.