Skocz do zawartości

Nie kręci rozrusznik po rozgrzaniu [nie mam EWS]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z moją BMW 740 z 1994r. Bywa tak że gdy silnik się rozgrzeje to nie mogę go ponownie uruchomić.

Czytałem o czujnikach położenia wału i wałka rozrządu ale to nie to bo w tamtych przypadkach rozrusznik kręci a mój ani drgnie.

 

Nawet nie tyknie elektromagnez. Zachowuje się tak jak bym miał skrzynię biegu na D. Ale to też nie jest problem czujnika od skrzyni biegów bo na desce rozdzielczej wyświetlacz wskazuje prawidłowy stan.

 

Mój plan na naprawnienie tego był taki:

Zacząłem od poszukiwań EWS'a aby podłączyć tam kontrolkę na pinie który "wypuszcza" prąd sterujący na przekaźnik od rozrusznika. Chciałem w ten sposób sprawdzić czy działa prawidłowo EWS w momencie kiedy akurat mi się przytrafi przypadłość mojej BMW. Niestety, mój plan zawiódł. W aucie prawdopodobnie nie ma EWS bo to jest auto z 1994 roku.

 

Pod maską w miejscu gdzie są bezpieczniki mam 2 przekaźniki z czego do 1 dochodzą dość grube kable. Wyciągnięcie obu nie powoduje że rozrusznik przestaje kręcić. Więc stwierdzam że nie są one przyczyną. Pod schowkiem od pasażera też jest kilka przekaźników. Każdy wyciągałem po koleji i kręciłem rozrusznik. Żaden nie spowodował że auto przestało kręcić.

 

Jestem trochę w kropce. Pomożecie?

Powiedzcie jakie urządzenia są po drodze od aku do rozrusznika. I gdzie mogę się ich spodziewać? Może nawet jak diagnozować?

Opublikowano
W pierwszej kolejności polecam sprawdzić połączenia elektryczne przy samym rozruszniku. Po tylu latach coś może słabo stykać i po rozgrzaniu całkowicie przestawać kontaktować. Myślę, że porządne wyczyszczenie styków załatwi sprawę.
Opublikowano

Witam, niedawno kupilem e38 740 z roku 1994 z kilkoma problemami, ogolnie wszystkie spoko do zrobienia. meczy mnie tylko jeden.

problem polega na tym ze nie zawsze silnik odpala, zauwazylem ze na liczniku nie zawsze swieci sie polozenie drazka biegow na pozycji "P" i na "N" a na biegach sie swieci, jezeli taka sytuacja ma miejsce to silnik wogole nie reaguje na zaplon, problem minimalnie sie traci przy sytuacji gdy "P" swieci lun "N" to wtdy rozrusznk zaskoczy ale tylko cyknie i znow sytuacja sie powtarza.

sprawdzilem kable przy rozruszniku i sa ok, najprawdopodobniej podejzewam jaki czujnik przy skrzyyni czy drazku zmiany biegow, ale niemam pojecia gdzie czego azczac szukac.

 

kolejny problem to drganie calej budy auta przy hamowaniu, ale tylko delikatnym hamowaniu, objawy podobne jak przy krzywych tarczach ale nei sa krzywe bo drgania nei wystepuja zawsze, znajomy powiedzial mi ze moze to byc od skrzyni ze nie wie na jaki bieg ma zredukowac przy delikatnym hamowaniu i wtedy nia trzesie.

 

z gory dzieki za kazda pomoc...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
dabidi ja tak kiedyś miałem w mojej 740 z 1994r,identyko problem,szukałem kopałem i znalazłem.wymiana rozrusznika załatwiła temat na cacy. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.