Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Szykałem podobnego wątku ale nie znalazłem więc zakładam nowy.

Jestemszczęśliwym posiadaczem BMW 530d E61 z 2004r 218KM. Problem w tym, że auto powyżej 100 - 120 km/h przyśpiesza ale jakby mu ktoś odłączył turbinę. tzn.

na 1 biegu ciągnie ładnie do ok 5 tys obrotów, podobnie na 2 biegu , na 3 biegu już jest gorzej - ciągnie ładnie tak do 100 - 120km/h(ok.3500 obrotów), na 4 biegu od 80 do 100- 120km/h jest dobrze( obroty kreci ładnie do ok 2500), na 5 kreęci obroty do niecałych 2000 natomiast na 6 biegu już nawet nie sprawdzałem.

Proszeo pomoc i wskazówki.

Pozdrawiam

Opublikowano
samochód oddałem do mechanika aby sprawdził błędy, okazało się , że do tego mam podwójny stan oleju, a wszystko to podobno wina zapchanego DPF'a. W przyszłym tygodniu oddaje do V-techa na wycięcie filtra i wyłączenie go programowo. Napiszę co z tego wyszło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepiej wymień jak najszybciej olej bo jest rozrzedzony przez ropę i automatycznie ma sporo gorsze właściwości smarne.
Opublikowano
Tak,tak ON to nie jest dobre smarowidło :D Jaki masz przebieg że DPF jest już full? Kolega kupił w IRL 520d z przebiegiem 160kkm i DPF też podobno zatkany, tylko temu się nie dziwię bo jak Irlandczyk przekroczy 100km/h to już nie zabawa :mrgreen: Mistrzowie Świata w zamulaniu samochodów. :duh: A swoją drogą jeśli filtr był by zatkany to auto muliłoby cały czas a nie Od takiej prędkości Do takiej,poprawcie mnie jeśli się mylę.
Opublikowano
No masz rację, DPF nie puszczał by spalin w całym zakresie obrotów i prędkości. Czy aby na pewno mechanik dobrze zdiagnozował ci Auto ? Jakie miałeś wartości ciśnienia doładowania i na szynie CR w trakcie jazdy ? Auto było sprawdzane w ogóle podczas jazdy czy tylko na postoju ?
Opublikowano

Witam

 

U mnie przedwczoraj przy 2/3 tys dziwnie auto szarpnęło następnie się wszystko wynormowało, wczoraj po powrocie do domu postanowiłem śmignąć na trasę sprawdzić jak się zbiera bo zacząłem odczuwać tak jakby spadek mocy w zakresie 2-3 tys. obrotów, jak wpadłem na trasę to okazało się że wogóle się BMW nie zbiera 120 km h i koniec. Zauważyłem dziwny świszczenie pod maską. Czy to jest turbina? Czy możliwe że coś z elektryką i wchodzi w stan awaryjny?

Opublikowano

auto ma przebieg 212tys.km.

Jakie wartosci ciśnienia, tego niestety nie wiem. Ale zapytam się mechanika jutro. Czy jest możliwe, że turbina na pierwszym i drugim biegu ciągnie do oporu a na następnych jest coraz gorzej? i czy możliwe jest, że przez zapchany DPF mam podwójny stan oleju?. Nie znam się kompletnie na mechanice i powtarzam tylko to co słyszę. ;) być może wycięcie DPF'a nie rozwiąże problemu z brakiem mocy ale powinno rozwiązać problem podwójnego stanu oleju. Tak mi się przynajmiej wydaje

Opublikowano

witam ponownie. Właśnie wróciłem z V-tech Olsztyn po wycięciu DPF'a. Wszystkiepoprzednie dolegliwości ustały. Auto przyśpiesza na każdym biegu bez problemu. Po zdjęciu filtra i badaniu na hamowni miał ok.550Nm i 228 KM a po delikatnym chipie ma teraz 612 Nm i 267 KM. Jutro zrobię porządek z olejem.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.