Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem szczęśliwym posiadaczem e53 po lifcie z silnikiem diesela i automatem.

Przejechane 165 tyś oryginalnie.

Od jakiegoś czasu (od tygodnia może) czasem jak odpalam auto straaaaaasznie kopci na czarno-niebiesko i jak ruszam bardzo szarpie tzn skrzynia ciągnie i przestaje i tak w kółko. Jak zgaszę auto i odpalę ponownie problem ustaje i auto jedzie normalnie. Ale jak dam ostro gazu to gaśnie podczas jazdy. Przy spokojnej jezdzie nic się nie dzieje ale jak chcę pogonić gaśnie. Poza tym na P gazuję i nie kopci i obroty odłączają się na czerwonym prawie a podczas jazdy zamula no i to kopcenio-szarpanie.

 

Może ktoś spotkał się z podobnym problemem??

 

Cicho liczę na sugestie

Opublikowano

no to straszną lipę czuję. ehhh

dzięki kolego za odpowiedź.

po weekendzie auto trafia na serwis. podzielę się diagnozą i kosztami dla przyszłych x5-kowiczów z takim problemem.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam,

już po sprawie. Oczywiście rozwiązanie okazało się prozaiczne. Dziwne zachowanie auta - szarpanie itd ustąpiło po wymianie intercoolera ( była dziurka w pplastiku wielkości złotówki).

Podłączyłem inpę i wyszedł brak wystarczającej ilości paliwa na listwie wtryskowej. Zmieniłem filtr paliwa i auto nie gaśnie za to śmiga aż miło.

Obeszło się bez mechaników, serwisów itd.

Intercooler zidentyfikowałem po tym, że przy konkretniejszym rozgrzaniu auta w komorze silnika pojawiał się delikatny dym ( jak się okazało spaliny ). A filtr jak to filtr. Brak paliwa na listwie mówi samo przez się - bak, pompka, filtr albo przewody. Okazał się najmniej czasochłonny filtr.

 

Tak dla zainteresowanych filtr paliwa w dieselu x5 e53 znajduje się pod spodem auta na środku ( mniej więcej) obok baku i pompki. Obyło się bez zdejmowania maskownic ( widać go od prawej strony) tylko proponuję opaskę małą skręcaną zadobyć bo ta co jest strasznie ciężko wchodzi ( poszła przy pomocy płynu do mycia naczyń).

 

To chyba wszystko.

Wam również życzę tak niskobudżetowych problemów.

Opublikowano

filtr zdemontować to uwierzcie mi pół biedy. problem zaje...sty to założenie go i zaciśnięcie opaski na wężyk. wąska łapa bez problemu wchodzi ale... do zmiany na szybko proponuję a nawet gorąco namawiam na zakup opaski, którą łatwo się zakłada.

Udało się. Wszystko niestety albo stety spowodowane jest lenistwem.

Jak widziałem, że może się udać albo rozkręcać wszystkie osłony ( chyba wszystkie bo tak na szybko rzuciłem okiem, że aby zdjąć tą chowającą filterek trzeba poodkręcać dookoła), później to wszystko skręcić do kupy... Masa roboty ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.