Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

od razu powiem, że szukałem na forum, ale niestety nie mogłem znaleźć odpowiedzi

 

sprawa dotyczy 520 (95 rocznik) - chodzi mi o spalanie (gaz, instalacja 2 generacji z mixerem, pali ok 11l na trasie) - wyczytałem, że ta instalacja nie jest zalecana, ale już po fakcie

 

Majster od gazu powiedział mi, że podobno w BMW jest taka sytuacja, że sonda (do ustalania mieszanki) podgrzewana jest przez grzałkę wewnętrzną przez ok 30s, a później wyłączana. Czas ten jest niewystarczający do nagrzania sondy i daje nieprawidłowy odczyt - powodując, że auto dostaje ubogą mieszankę. Tak jest do czasu nagrzania sondy przez spaliny - później zaczyna być ok, sonda zaczyna działać po ogrzaniu.

 

Pytanie

Czy faktycznie tak po prostu jest, czy to jest jakiś błąd?

Na ile może mieć to wpływ na wielkość spalania?

Opublikowano

Tak. Sonda w BMW jest ogrzewana.

Jak długo tego nie wiem.

Wiem że sonda zaczyna pracowac jak ma 320 st C.

Wpływ na ogólne spalanie gazu raczej niewielki,

szczególnie że i tak gaz włącza się po rozgrzaniu silnika na benzynce.

U mnie gaz włącza sie jak płyn chłodzący ma 16 st C i obroty przekroczą jakieś 2,5 tys. Co zdarza się jakieś 3-7 minut po odpaleniu samochodu.

Po takim czasie w wydechu jest na pewno ciepełko na maxa.

 

Moim zdaniem ogólny wpływ na spalanie bliski zero lub do pominięcia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hm... to właśnie sonda reguluje skład mieszanki i ma znaczący, poza nogą kierowcy, wpływ na spalanie. Może być ono albo odpowiednie, albo bardzo duże.

 

Sonda w M50 (bo to znam dokładnie z autopsji) jest dość dziwnie podgrzewana. Otóż po włączeniu zapłonu silnika zimnego/niedogrzanego nie jest grzana... przekaźnik grzałki jest wyłączony. Silnik korzysta z wcześniejszych map (z poprzedniej jazdy). Dopiero pod wpływem jakiegokolwiek ruchu napięcia na sondzie (może to zależność temperaturowa lub czasowa) grzałka sondy jest włączana i tak już zostaje do wyłączenia zapłonu. Przy gorącym silniku praktycznie sonda włączana jest prawie od razu.

 

U siebie dołożyłem jeden przekaźnik do grzania sondy od razu (dołożyłem, żeby nie ciąć oryginalnej instalacji), a steruję nim napięciem załączającym pompę paliwa.

Kai
Opublikowano

Z tym zerem to odnosiłem się do tych 30 sec grzania sondy.

To że sonda reguluje skład mieszanki jest pewne na 100 %.

Przykład z życia moje 1.8 paliło jakieś 19 litrów z uszkodzona sondą.

Sens miało by obrzewanie jej przez pierwsze x czasu, ale potem ....

Hmmmm..... Dlaczego :?

Kto wie jak to jest w M40?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym zerem to odnosiłem się do tych 30 sec grzania sondy.

To że sonda reguluje skład mieszanki jest pewne na 100 %.

Przykład z życia moje 1.8 paliło jakieś 19 litrów z uszkodzona sondą.

Sens miało by obrzewanie jej przez pierwsze x czasu, ale potem ....

Hmmmm..... Dlaczego :?

Kto wie jak to jest w M40?

 

Tak to jest zrobione, nowe zaawansowane silniki mają zintegrowany z sondą czujnik temperatury i jest ona stabilizowana. W M50 tak nie ma, grzanie jest non-stop, jak i w wielu nowych silnikach również.

 

M40 - nie wiem :)

Kai
Opublikowano
rozumiem, ze jak mam auto E34 520iA, to jest to M50 (czego dotyczy oznaczenie M50, w tabeli z danymi wszystkich modeli nie ma tego oznaczenia) - czyli sonda w moim aucie podgrzewana jest non-stop?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozumiem, ze jak mam auto E34 520iA, to jest to M50 (czego dotyczy oznaczenie M50, w tabeli z danymi wszystkich modeli nie ma tego oznaczenia) - czyli sonda w moim aucie podgrzewana jest non-stop?

 

Napisz, jaki masz rocznik albo daj VIN, to powiemy Ci wszystko :)

 

M50 były od 90 roku, od 92 z Vanosem. Przed 90 rokiem były silniki M20. to tak w skrócie.

 

Oznaczenie Mxx dotyczy silnika, taki powiedzmy rodzaj... jak E34 odnośnie nadwozia.

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rocznik - 95 (tak jak wspomniałem na początku)

 

co to jest ten VIN?

 

VIN to numer identyfikacyjny, a prościej ostatnie 7 znaków numeru identyfikacyjnego wpisanego w dowodzie rejestracyjnym w polu E, czyli dwie litery i pięć cyfr.

 

Rocznik 95 (racja, sorry, przeoczyłem), czyli nadal nie wiemy, czy to jest E34, czy E39 :) ale nie zmienia to faktu, że Twój silnik to M50.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.