Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

potraktuje tego posta jak powitalnie,której nie potrafie znależc..

mam na imie krzysztof.pochodze z Podbeskidzia,i posiadam jak i Wy wszyscy bmw.aaa..i motocykl..;)

pozdrawiam wszystkich

 

oto mój problem

zzdechła mi e91 318 na Chorwacji.pomimo ac,i tak taniej mi ja było scholowac na własny koszt,i tera bede sie wykłocał z pacanami od ubezpieczen

padła turbina.po scholowaniu do kraju zara zawiozłem do mechanka,który robi mi wszystko od 12 lat z autami,i jest szanowanyw oklolicy,szczególnie jesli o bmw chodzi.

załozył nowe turbo,kompa podpiął,jakos tam zawór przu turbinie wymienił,zalał olejem,filtry nowe.odpalamy.chmura sadzy z komina..ale po chwili olej sie wypalił i usąpiło.

jazxdy próbne wykazuja właczanie sie turbiny ok 3000 obr.on twierdzi,że zawalony olejem jest ten cały ekologiczny filtr,i musi sie wypalic,co moze potrwac ze 400km jazdy...yhmm..prawda to szanowni forumowicze,czy fałsz...

Opublikowano
u mnie po regeneracji turbo też ciągneła od 2700obr ale mechanik mi regulował turbine i jest coraz lepiej - już sa 2tyś, jeszcze raz oddaje auto żeby załączała się tak jak powinna
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli olej poszedł w wydech to jest prawdopodobieństwo uszkodzenia DPFu, tzn jego przytkania.

U mnie jak kiedyś poszła turbina w E46 320d lift i olej poszedł w wydech, to natychmiast zgasiłem silnik i laweta do domu. W domu założyłem turbo po regeneracji (śmiga już 3 i pół roku - teraz już u kumpla) i obowiązkowo czyściłem cały układ dolotowy i przemyłem katalizator benzyną - przedmuchałem go później i dopiero odpalenie. U mnie kat przeżył.

Jeśli gorący kat lub dpf dostanie dużą dawkę oleju, to często kończy się to jego nieodwracalnym uszkodzeniem - przytkaniem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Po pierwsze trzeba by dokładnie sprawdzić jak działa ci turbo i sprawdzić jak z jego regulacją. Który masz rok tego swojego auta?

Co do DPF to tam są jeszcze wyższe temperatury niż w wydechu. Skoro poszło wydechem i wypaliło to znaczy że już oleju raczej tam niema.

Jeśli wymagana jest regulacja turbiny to trzeba podpiąć pod DIS i tam wyregulować

Opublikowano

rok 2006

po zalozeniu turbiny ,i odpaleniu fury.dymy szly jak by ktos rafinerie podpalił.. :shock:

prawda jest taka,ze rodzice na Chorwacje autem pojechali z naszymi dzieciakami,i pizło im to..taki pech..że tez nam sie to nie przytrafiło na miejscu,w koncu zrobilismy nia 36 tysi km w 1,5 roku.

 

im wiecej jezdze autem,to lepiej je wyczuwam,i wydaje mi sie ,ze jak by lepiej chodzi..musze ja przepytac na szybkiego ruchu..

a mechanik mój od jutra 14 dni wakacji ma..;/

Opublikowano
Może lepiej a może się przyzwyczajasz. Warto by włączyć serwisowe wypalanie DFP. No i dobra diagnostyka dynamiczna pod obciążeniem. Sczytanie błędów o ile się pokazują. Ale to musi być naprawdę dobra diagnostyka a nie kasowanie błędów na postoju.
Opublikowano

po przejechaniu 140 km,zaczęła turbina normalnie sie wkręcac w okolicy 1800..kiedys sie w nia nie wssłuchiwalem,a teraz sie wsłuchuje.i takie głosne pssssssst po puszczeniu pedału gazu jest normalne?

i cos mi sie wydaje że szumi w niej jak gaz odpuszczam i szumi to po tym głosnym upuszczeniu luftu psssst...

a moze mi sie wydaje..;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.