Skocz do zawartości

[E30 318i] Kuleje na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam BMW E30 318i KAT z 1989r. z instalacją gazową. Jest ustawiony tak że odpala na benzynie i po wejściu na obroty przełącza się na gaz. Mój problem polega na tym iż wczoraj po krótkim postoju i ponownym odpaleniu i przejechaniu ok. 1 kilometra, zaczęło strzelać z rury wydechowej i samochód na wolnych obrotach gasł. Kilkukrotnie go odpalałem i jechałem dalej, ale problem nie ustępował. W końcu nie chciał za bardzo odpalić i wejść na obroty. Podejrzewałem świece. Odkręciłem je dzisiaj, były suche, ale przeczyściłem je i wkręciłem z powrotem. Zmieniłem jeden przewód zapłonowy bo był zaśniedziały. Po odpaleniu, na wolnych obrotach na benzynie trzęsie całym samochodem a po przełączeniu na gaz silnik trochę kuleje. Podejrzewam jeszcze że uszczelka pod kolektorem ssącym mogła strzelić i łapie lewe powietrze. Może macie koledzy jakieś propozycje??? Z góry dziękuje.

 

Sprawdzałem przed chwilą czy łapie lewe powietrze. Po zatkaniu ręką przepływomierza silnik gaśnie, czyli jest dobrze.

 

Dzisiaj sprawdzę kompresję, możliwe że zawór wypaliło. Jeśli będzie wszystko w porządku z kompresją to założę nowe świece. Jak problem ustąpi to napisze co było przyczyną.

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dawno nie pisałem, z braku czasu (szkoła) pojechałem do mechanika żeby przejrzał, odpowiedział że nie zajmuje się bmw bo za trudne (mechanik ?). Trochę się zdenerwowałem i postanowiłem już nigdy nie wpaść na tak bezsensowny pomysł i jechać do jakiegoś fachmana. Poświęciłem kilka godzin i oto wyniki. Kompresja ładna ponad 10 atmosfer jednakowo na każdym cylindrze. Przez ten czas wyjąłem instalację gazową i jest teraz czyściutka, bez ołowiowa, żółciutka benzyna. Zdjąłem filtr stożkowy i założyłem oryginalny, zaczął równiutko chodzić, widocznie przepływomierz głupiał bo miał za dużo powietrza, pewnie nikt nie przestawiał komputera po zmianie filtra, no ale nic, już jest oryginalny. Dzisiaj zmieniłem pompę paliwową bo doszedłem do tego że tamta może być przytarta, wiadomo jak jeżdżą użytkownicy samochodu z LPG, benzyna nie potrzebna to nie tankują, a pompki paliwa są jednak czułe, niestety nie miałem wpływu na wcześniejszego właściciela. Nawet w dniu zakupu brakło mu benzyny :lol: Pierwsze wrażenie po zmianie pompki, szybszy rozruch, czulszy na dotknięcie gazu. Widać, że większe ciśnienie w układzie musi być. Jutro przejadę się kawałek bo dzisiaj trochę za późno. A i zmieniłem wszystkie spalone żarówki w środku, teraz jest wszystko ładnie podświetlone hehe. O efektach na drodze poinformuję jutro po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Pozdrawiam!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Znowu nie mogłem napisać z braku czasu. Bo przeczyszczeniu starej pompy, wymianie filtra paliwa i wlaniu świeżutkiej benzyny beta chodzi jak marzenie. Temat zamykam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.