Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, pomocy...

Wiem że to nie mistrzostwo świata, ale darowanemu...

więc mam instalkę Zavoli z kompem diego (jakoś tak) Z tym, że problem nie dotyczy samej instalki, bo generalnie jeździ się ok (dopóki wtryski nie padną co już przerabiałem hi,hi)

Odpala bez problemów, przełącza się na gaz też bez problemów, pali do 12l/100 (no... jak się postaram :mrgreen: ) i tak bez problemów dopóki nie trzeba przygazować...

Do 4.000 obr. wszystko ok, pedał w podłogę i becia goni jak wściekła... powyżej 4.000 (czasami przy 4, czasami przy 5,5) dostaje muła, a w skrajnych przypadkach nawet jakby dostał odcinki gazu. Na benzynie tego nie ma - goni jak wściekła do końca obrotomierza. Gość który zakładał instalkę robił to dla siebie, od niego kupiłem samochód i jeżdżę do niego z wymianami filtrów itp... Ale on też już nie ma pojęcia o co może chodzić - zawracam mu już tym d... od paru miesięcy. Czy to może być wina kundlowatych wtrysków i samej instalki, czy można jeszcze gdzieś indziej szukać przyczyn?

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie poza zmień wtryski na matrix... bo to dopiera jak padną wszystkie

Info: silnik 2.5l 24v '91r. 300.000km - na benzynie rozkosz :D

- to ja przepraszam! ...i znikł
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Miałem przygodę z Zavolim. Podobnie becia się zachowywała. Przyczyną okazało się - zbyt mała wydajnośc instalacji, a dokładniej mówiąc średnica wewnątrz "wielozaworu" czy soś takiego była 6 mm a powinna być 8 mm. Niestety moje nerwy nie wytrzymały i załozyłem Prinsa i do dziś - rewelacja ponad 40 tyś.km i zero problemów. :cool2:

UIHZ9556.JPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może być parę powodów:

- regulacja (wbrew pozorom silnik może dostawać za dużo gazu na wysokich obrotach, a nie za mało - warto sprawdzić zmieniając dawkę),

- wydajność reduktora (może znacznie spadać ciśnienie przy dużym obciążeniu),

- dysze, wtryskiwacze i cała reszta zakładam, że jest ok, skoro ktoś to robił dla siebie.

 

Stanowczo zaczałbym od pierwszego punktu (może się okazać niezbędne pojeżdżenie z czujnikiem kalibracyjnym).

 

Dodam jeszcze, że nie wszystkie instalacje, nawet wtrysku sekwencyjnego pozwalacją na dojście do "odciny", a powodów jest sporo (przeważnie: "założyłem, zapłaciłeś, spadaj, to na pewni nie wina instalacji, masz stare auto!").

Kai
Opublikowano
powiem tak mam zalozona zwykla instalke jezdzi mi ok nawet do 7000przypilujesz i ma ciag kolego musisz skrecic gaz i pobawic sie skladem gazu ustaw przy 3000 tys obr najwyzszy moment obrotow musisz równomiernie trzymac gaz na 3tys i regulowac instalacje w najwyzsze obroty no i zobacz jak u ciebie z filtrem powietrza bo to tez wazne
Opublikowano

ok, chłopaki, dzięki za rady...

mam jednak jeszcze jedno pytanie, bo to może być istotne.

Zapomniałem napisać, że nie dzieje się tak za każdym razem, jest to w miarę częsty objaw, jednak zdarza się też, że kręci do końca skali gładko. W związku z tym rodzi się w mojej głowie pytanie: czy faktycznie może to być wina wydajności reduktora, tudzież (takie trudne słowo :twisted2: ) regulacji? Czy wówczas nie powinno dławić go za każdym razem?

W każdym razie pojadę poraz kolejny i będziemy dalej szukać przyczyn.

 

pees: maciosm3 - oczywiście że z filtrem powietrza u mnie ok, jak zresztą ze wszystkimi filtrami i płynami ustrojowymi. Z zasady nie oszczędzam na prewencji :naughty:

- to ja przepraszam! ...i znikł
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W związku z tym rodzi się w mojej głowie pytanie: czy faktycznie może to być wina wydajności reduktora, tudzież (takie trudne słowo :twisted2: ) regulacji? Czy wówczas nie powinno dławić go za każdym razem?

 

Nie, membrana reduktora jest przewidywalna tylko jako nowa, przechodzona natomiast już taka nie jest. Dorzuć do tego zmiany temperatury (silnik zimny/gorący, ogrzewanie włączone/wyłączone).

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.