Skocz do zawartości

Spadek mocy na wysokich obrotach po wymianie kolektora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

jestem użytkownikiem bmw e46 330 diesel w kupecie z 2004 roku na automacie. Auto jest lekko schipowane (o czym nie wiedziałem nabywając go :D ) do 220 KM i 510 Nm (seryjnie 204 i 410). Auto posiadam od marca br. i do tej pory sprawowało się fenomenalnie. Dopiero jakieś niecałe 2 tygodnie temu, po wymęczeniu autka pewnego ładnego wieczoru (wielokrotne startowanie spod świateł na pełnym bucie), następnego dnia odczułem duży spadek mocy i problem z wejściem na obroty przez samochód. Po przyjechaniu do wartsztatu, okazało się, że z silnika buchają spaliny, a jest to spowodowane pękniętym kolektorem wydechowym (podobno powszechna usterka w tych modelach). Po wydaniu około 2 tys. zł na nowy kolektor, uszczelki,śruby + robociznę, faktycznie moc i wbijanie w fotel wróciło, ALE...

 

...tym razem zuważyłem jeszcze jeden mankament, którego wydaję mi się nie było wcześniej. Otóż po wejściu na wysokie obroty turbina z rasowego ryku przeradza się w dziwne charkotanie i tak jakby samochód nie chciał zmienić biegu - innymi słowy zbyt dużo czasu mija zmiana biegu, aniżeli przed usterką kolektora. Podejrzewałbym ślizganie się sprzęgła, ale to dziwne charczenie może jednak oznaczać co innego. Od razu powiem, że mechanik w ASO nic nie wykrył (oprócz gotowego do wymiany koła pasowego :cry: ) i sprawdził przewody podciśnienia idące do turbiny, również żadna kontrolka nie wyskoczyła. Jadąc obwodnicą auto nie chciało mi jechać szybciej aniżeli 190 km / h. Nie robiłem żadnych dodatkowych testów i nie byłem na hamowni, ale któś może doświadczył podobnego problemu lub wie, jak sobie z nim poradzić. Z góry serdeczne dzięki za pomoc i odpowiedź.

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeśli do wymiany kolektora wydechowego zdejmowano pokrywe zaworów to jest wiele mozliwości przyczyny spadku mocy np zamienione wtryski co w kodowanych wersjach tak jak w tym silniku jest bardzo ważne, poprzez zabrudzony czujnik ciśnienia doładowania itd... Pomijając fakt, że charczenie może wydobywać się z turbosprężarki i tu moze być problem.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.