Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

troszke spokoju po wymianie silnika wycieraczek i znowu nastepny problem, kolektor wydechowy jest albo pekniety albo nieszczelny. rozpoznanie: chodzi jak traktor, nieladnie mowiac popierduje i czuc troche spalinami.

pytanie, jak dlugo mozna jezdzic z takim czyms? czy moze dojsc do innego uszkodzenia, np. katalizatora jesli bede dalej jezdzic?

 

dzisiaj rano niestety cos dziwnego juz sie stalo poniewaz po zapaleniu go zapalila sie kontrola od ASC i EML autko zaczelo sie dusic wiec go wylaczylem, pod maske jedynie co to troszke czuc bylo spaliny ale nie mocno, po ponownym odpaleniu bylo juz ok, czy jest mozliwe ze poprzez to ze w kolektorze bylo za duzo powietrza sondy daly zle wartosci i silnik sie przydusil? czy to wogole inny problem?

 

prosze o pomoc

 

pozdrawiam

Opublikowano

ja na twoim miejscu bym wyjął kolektor i go dokładnie obejrzał, przy okazji zobacz czy nie jest w którymś miejscu okopcony bo jeśli jest to tam jest nieszczelność.

 

Być może uszczelka przy kolektorze poszła, albo pojawił się przedmuch między kolektorem a dalszą częścią wydechu.

 

Albo podnieś maskę odpal silnik i ręką otwórz trochę przepustnicę żeby silnik wkręcił się na 3-4tys obrotów i przytrzymaj go chwilę tak i patrz na kolektor i okolice kolektora, jeśli są przedmuchy spalin to powinieneś je zobaczyć, albo po prostu zrobiła się dziurka w wydechu gdzieś z przodu i trochę spalin tamtędy się wydostaje i leci pod maskę.

 

Czy coś się może stać? Nie wiem, ciężko powiedzieć, jeśli przedmuch jest np. na połączeniu kolektor/silnik to sondy mogą odczytywać błędne wartości i komputer będzie błędnie dobierał dawkę mieszanki paliwa z powietrzem w wyniku czego może dojść do wypalenia gniazd zaworowych czy innych usterek, ale to raczej byłby dość długotrwały proces no i jest to dość mocno pesymistyczna wizja, bo skoro pod maską troszkę było czuć spaliny to raczej przedmuch jest mały bo gdyby był duży to byś miał kłęby spalin pod maską i na pewno byś to zauważył, a przy małej nieszczelności raczej przekłamanie na sondach będzie maleńkie o ile w ogóle będzie.

 

Tak czy siak, Przyjrzyj się temu dokładnie albo jedź do mechanika albo do tłumikarza żeby obejrzeli i zdiagnozowali problem.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.