Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dla wyjaśnienia typu termostatu w silnikach M50 i M52 przedstawiam zdjęcia jak powinien on wyglądać przy zakupie nowego. Błędy katalogowe wielu producentów sugerujących się głównie temperaturą otwarcia sprawiają, że kupujemy w większości termostaty o tradycyjnej budowie, a nie takie jak na rysunkach.

Temat ten dotyczy głównie modeli w których fabryka przewiduje montaż termostatu z temperaturą na 92 stopnie. Ale co ciekawe dla termostatów na 80 i 88 stopnie jest wyszczególniona zmiana rocznikowa, a dla 92 nie - tak jakby mozna było je montować w każdym modelu M50 M52. Nie wiem do konca od czego jest to uzaleznione, ale tego własnie typu termostat - o takiej budowie poprawia przepływ płynu w małym obiegu, co ważne jest zima.

Pozostałe dwa również występujące w ETK są zwykłe w budowie co potwierdza ich występowanie również w silnikach M20 i M40, ale do nich ten na 92 przecież nie wejdzie. Mysle jeszcze czy dmuchawa z klimą nie ma tu znaczenia.

http://img228.imageshack.us/img228/6891/03120512221lw.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/6148/03120512236ap.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/338/03120512243ag.jpg

 

Pisałem o nim już kiedyś w którejś wypowiedzi, ale dla wyjaśnienia wszystkim postanowiłem go umieścić w tym dziale.

Termostat ten pozwala wymusić lepszy przepływ płynu w małym obiegu poprzez zwiększenia w nim ciśnienia. Dla tak wysokiej temperatury otwarcia jest to bardzo istotne.

  • 9 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.