Skocz do zawartości

[e39] nie działają wycieraczki


krzys_cysio

Rekomendowane odpowiedzi

witam

znalazlem kilka tematów na ten temat ale żaden nie dał odpowiedzi na moj przypade

 

za pierwszym razem wycieraczki staneły w 1/3 ruchu - okazało się, że wyrobiła sie plastikowa tulejka na "lizaku" , kupiłem części i wymieniłem

teraz pojawił się problem, że wycieraczki działaja tylko na najszybszym biegu i to nie zawsze, na innych biegach wycieraczki nie reagują

sprawdziłem przekaźnik i nie wygląda na niesprawny, bezpieczniki dobre

po długiej walce z fejsem udało sie zdiagnozować wycieraczki:

wischermotor rueckstellkontakt fehlerhaft

 

dzisiaj jeszcze raz wyjalem przekaznik, poczysciłem styki i sprawdziłem pod wzgledem elektryczym i jest ok,

odpinałem tez modul z czujnikiem deszczu i nic to nie pomoglo

dziwne jest, ze na kostke do silnika wycieraczki dochodzi tylko na 1 pin 9-10V !

na 2 pozostałych nie pojawia sie napiecie

dalej wycieraczki czasem dzialaja tylko na najszybszym biegu

inpa pokazuje teraz blad, ze wycieraczki nie sa w pukcie spoczynkowym

 

brak mi juz pomyslow gdzie szukac uszkodzenia

czy jest jeszcze jakis modul odpowiedzialny za wycieraczki poza tym od czyjnika i przekaznikiem ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inpa pokazuje teraz blad, ze wycieraczki nie sa w pukcie spoczynkowym

Dobrze ci mówi,zdejmij wycieraczki,włącz pare razy i wyłącz całkiem kontrolki,zamontuj ramiona po zabiegu i ma być OK.Nie jeden sie przewiózł na tym punkcie-łącznie za mną.POzdr :mrgreen: :cool2:

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wyjąłem silnik, w środku syf totalny - wyczyściłem go, nasmarowałem ślimak, złożylem i na krótko zapierdziela jak wściekły

ustawiłem miejsce spoczynkowe wpiołem do mechanizmu i [BAD] - dalej nic.

w INPI-e bład już inny - ciężko z niemieckiego ale cos krzyczy ze nie jest zakodowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 keine adaptation an scheibe moeglich

taki oto błąd teraz sie pojawił

 

dosc kiepski jest mój niemiecki, ale fora zagraniczne mowią, żeby odłączyć aku na 10 minut, po podłączeniu pozamykać drzwi i klapy na 2 minuty a pozniej 15 minutowa przejażdzka

 

Problem rozwiązany !!!

po resecie kompa wszystko wróciło do normy.

dodatkowo okazało się, że przekaźnik za każdym razem nie łączy - za poradą kolegi z forum nadlutowałem kulkę cyny i przekaźnik działa jak nowy !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam wszystkich. Jestem całkiem nowy i nie wiem czy sie podpiałem pod dobry temat :) Potrzebuje pomocy i to pilnej!! Zaczeło sie od tego że w moim bmw padł mi moduł komfortu nie działało nic od wycieraczek po centralny wimieniłem go i wszystko działało jak nalezy aż pewnego razu po uruchomieniu wycieraczek właczył sie najwyzszy bieg i nie mogłem ich wyłączyć chodziły nawet po wyłaczeniu zapłony;/ no i w sumie mam tak do tej pory wyciagnąłem komfort i odłaczam srodkawa kostke jezeli nie pada a jezeli pada wpinam i wycieraczki działaja na maksa :/ czy jednym słowenienia masakra. Ogarniam troche mechanike ale z elektryka nigdy do czy nie miałem. Wystartowałem od sprawdzenia bezpiecznikow okazały sie dobre podpiołem pod kompa pakazał ze cos nie tak z przekaznikami wyczytałem na forum ze mozna je przeczyscic i powinny chodzic tez nic dalej to samo:/ mieszkam w Norwegi wiec kupienie jednego przekaznika to koszt ok 150zł hehe wiec troche drozej niz w polsce ale udało mi sie załatwic uzywane z tym ze zamiast jednego brazowego przekażnika mam dwa fioletowe wyczytałem na forum ze w niektorych modelach tak jest, ale moze wie ktos czy nie ma jeszcze gdzies jakiegos przekaznika? Wracajac do tematu wymieniłem przekazniki i nadal to samo ;/ Kupiłem tansze podruby robia zwarcie;/ rozebrałem kolumne kierownicza myślałem ze przełacznik wycieraczek ma wine ale wyglada dobrze nawet gdy odłączyłem go od kostki wycieraczki cały czas były właczone na maksa ;/ Mam nadzieje ze dosc czytelnie opisałem moj problem i ktoś mi pomoze z gory Dziekuje !!! :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

 

 

Mam niestety problem z moimi wycieraczkami

 

Objaw po 8 cyklach pracy obojetnie na ktorej pozycji manetki wieszaja sie na dokladnie 3 minuty. (z sekundnikiem w reku). Przestaje rowniez automatycznie dzialac spryskiwacz.

 

Po wylaczeniu zaplonu i ponownym zalaczeniu znow dzialaja na 8 cykli razem ze spryskiwaczem.

 

Dane

Bmw e39 1997 523

Gm III high

Brak czujnika deszczu

 

* 2 przekazniki (rozowe) oczyszczone i sprawdzone w domowych warunkach na przelaczanie pod zasilaczem serwisowym. Brak wypalonych styków. Słyszalna praca

*silnik wycieraczek suchy, podlaczony na krotko działa cały czas.

*bezpieczniki sprawne pomiar w podstawce przekażnika multimetrem.

*sucho w podszybiu i w komorze z komputerem

* profilaktycznie oczyszczone wszystkie przekaźniki jakie znalazlem w samochodzie.Profilaktycznie spryskane kontaktronem.

* w złaczce idacej do silniczka pomiar multimetrem po przekreceniu kluczyka i uruchomieniu wycieraczek na stala prace pojawia sie 12v i dokladnie po czasie 8 cykli zanika.

*po uruchomieniu wycieraczek nawet na chwile (1 bieg) dzilaja zawsze 8 cykli

* inpa pokazuje tylko ze zablokowane wycieraczki (kasowanie bledów) ale zadnych konkretów

*wyjety gm ale na oko jak wiadomo ciezko cos stwierdzic, brak upalen przyciemnionych elementów. Jak wycyztalem modul komfortu jest odpowiedzialny nie tylko za wycieraczki ale reszta funkcjonalnosci dziala

 

Panowie macie moze jakies jeszcze pomysly??

 

Czy pozostaje juz tylko wymiana gm??

 

Wg mojego toku myslenia w kostce idacej do silniczka na maksymalnej pracy wycieraczek powinno byc caly czas napiecie ale ono tak jak mowilem zanika po 8 cyklach.

 

Dorzucam schemat wycieraczek może cos jeszcz da się sprawdzic a na to nie wpadlem.

 

Dziekuje za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć, mój problem wygląda identycznie jak u kolegi wyżej. Tez dwa fioletowe przekaźniki, tez schemat z trzema minutami (co 3 minuty na chwile działaja spryskiwacze, wycieraczki wcale). Silnik sprawdzony, jest ok. Manetka tez ok. Przekaźniki tez są ok. Zmieniam je naprzemiennie i nic. Jedyny trop jest taki ze jeżeli je zamontowałem bez ich "obudowy" to lewy (stojąc przodem do auta) niedomaga. Trzeba tak jakby palcem pomoc cewce by elektromagnes załapał. Wtedy działa wszystko idealnie. Ten sam przekaznik w innym miejscu działa bez zarzutu Co może być problemem? Szkoda ze kolega z poprzedniego posta nie wrzucił rozwiązania :(

 

Edit. Silniczek czyszczony, nie ma oporu. Na krótko działa. Tak samo mechanizm. Chodzi bez zajakniecia.

 

 

E39 1997r 523i sedan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam moje wycieraczki e39 sedan 3.0d . Pada deszcz i na początku działaj około 5 do 10 min pózniej przestają działać i spryskiwacze i wycieraczki po około 30 min zaczynaja działać spryskiwacze wycieraczki na drugi albo na trzeci dzien albo czasem po zgaszeniu i odpaleniu auta na myjni zawsze działają inpo myjni tez :/ wszystko przeczyszczone styki koncówki na silniczku na przekazniuku i dalej to samo :/

 

Wiecie co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.