Skocz do zawartości

M42B18 a M44B19 - różnice, SWAP do innego auta..


koNik_N

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

planuje wsadzić do swojej Łady 2103 silnik z BMW 318is. Nie wiem jednak na który z tych silników się zdecydować. Wsadzał go będę oczywiście ze skrzynią i całym osprzętem. Jakie sa ich plusy i minusy? Wiem że M42 ma klapę i chciałbym szczerze mówiąc jej uniknąć...

 

Ponoć silniki te różnią się wymiarami miski olejowej, czy ktoś ma może zdjęcia jednego i drugiego i mógłby przybliżyć temat...

 

całość ma wyglądać mniej więcej tak jak w tej estońskiej Ładzie:

 

http://www.vander.cba.pl/Esti/p1090535.jpg

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc gdy w trakcie prac wynikną jakieś dziwne okoliczności ;-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego, ale jak i tak trzeb trochę rzeźbić to czy nie warto coś mocniejszego wrzucić?

M42 czy m44 to raczej tyle samo roboty, z tym żed w m44 jest wiecej elektroniki.

M42 ma pojemość 18 a m44 to 1,9 wiec nie tylko miska się różni. W tej ładzie na foto jest m42.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Łada waży z cięższym fiatowskim DOHCem który jest obecnie 920kg. Silnik BMW o ile się orientuję jest lżejszy. Przy mocy 140KM i torsenie 40-80% będzie to moc w zupełności wystarczająca, aby zejść z 0-100 poniżej 8s i latac bokami :-) Większy silnik tj r6 wymagałby modyfikacji komory grodziowej a M42/44 ponoć wchodzi bez problemu...

Wiem że M44 ma inną pojemność jednak chodzi mi o tą nieszczęsną miskę bo musi się ona zmieścić a przynajmniej dać zmodyfikować tak żeby weszła w miejsce miedzy stabilizator a belkę pod silnikiem, stąd byłbym wdzięczny za jakieś foto od dołu obydwu silników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zdjecia na żywo musiszczekać. Ja tu mogę poratować realoem.com.,

 

http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=BE71&mospid=47426&hg=11&fg=10

 

Pewnie m42 i m44 z e36 mają podobne miski. Możesz tesz szukać m42 z e30 bo tam jest miska wysunięcta mocno do przodu

 

http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AF91&mospid=47256&hg=11&fg=10

 

A ja osobiście myślałem o większej rzeźbie typu 1,8t z audi lub jakiś mocny silnik z nissana. Ale wszystko też kwestia kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze miska wypada tam gdzie mam belke praktycznie... bedzie zabawa...

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE71&mospid=47426&btnr=11_1120&hg=11&fg=30

 

nie mogę wywnioskować z tego rysunku JAK wygląda pompa oleju w tym silniku i gdzie jest jej smok....

chyba że to nr 9 z tego rysunku?

rozumiem że on wchodzi w zagłębienie w misce? gdybym przespawał miske tak żeby zagłębienie było bardziej z przodu i przerobił ten króciec żeby szedł do przodu to BYŁOBY chyba nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ci co do e30 zakładają silniki w e36 Is zakładają miski od e30 wiec i w drugą stronedesz da radę. Nie wiem dokładnie jak z m44, byś musiał popatrzeć w realoem i porównać numery.

Pompa oleju to 2 i 3 a 9 to smok, którędy zaciąga olej.

 

Najlepiej to porównywać numery, jak są te same to pasuje jedno do drugiego na 100 procent a jak numery są inne to znaczy że nie bedzie pasować jedno to drugie i na 99procent bedzie trzeba coś urzeźbic.

 

Powodzenia w projekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa więc skoro zakładają i miski z E30 do silników z E36 to muszą zakładać i smoki do pompy inne...

znasz kogoś na forum kto robił taką przeróbkę w e30 i mógłby się podzielić wiedzą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

ok troszkę czasu minęło, oto co zostało dokonane:

 

- silnik M42B18 z E36 jest wsadzony

- skrzynia Vb z E36 jest wsadzona

- wał jest dorobiony

- lewarek podpięty, tunel przespawany

- chłodzenie dopasowane, wentylator elektryczny przed chłodnicą - wisko zdjęte ze względu na brak miejsca

 

http://konnieciu.bestspace.pl/galeria/krakow_10032012/large/l1.jpg

 

do zrobienia:

 

- podpięcie prądu (które PINy z tej wielkiej wtyczki są konieczne do podpięcia do prawidłowego działania silnika?) ma ktoś jakiś schemat?

- wsadziłem miskę z M42 z E30 - wszystko fajnie ale nie mogę wsadzić oryginalnego bagnetu bo mocowanie alternatora/filtra oleju jest masywne i przeszkadza w jego wsadzeniu. Czy M42 z E30 a E36 różniły się tym elementem? (jutro zrobię zdjęcie to będzie widać o co chodzi..)

- podpięcie cięgna gazu

- podpięcie pompy sprzęgła Łady pod wysprzęglik BMW

- ogarnięcie układu paliwowego

- milion inych bzdur ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.