Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, borykam się ostatnio z problemem obrotów, po trzymaniu obrotów na jałowym, np 2000 silnik nie pracuje równo tylko ma czasem takie wahania, raz słabszy a raz prawidłowy. Nie jest to bardzo widoczne ale ja to dostrzegam, wymieniłem już pompe, nowy filtr, czujnik poł. przepustnicy, świece,kable,podmieniłem cewkę,przpływka jest sprawna,sonda roczna nowa org., wymiana oleju, filtrów i nadal jest to samo może ktoś ma jakiś pomysł??
Opublikowano
To że sonda jest oryginalna nic nie znaczy skoro pracuje w aucie od roku. Mi ostatnio NGK padła po przejechaniu 6000km. Jedź na diagnostykę.
Opublikowano
Witam ponownie, a więc postanowiłem dzisiaj się za to zabrać i przypadkiem trafiłem na post o podłączeniu kontrolki check control, co żekomo miało wymigać kod błędu. Ku mojemu zdziwieniu wszystko poszło jak po maśle i ujawnił się błąd 1225 czyli błąd czujnika stukowego. Objawy zgadzają się w 100 %, zajrzałem pod maskę i znalazłem owy czujnik a raczej 2, pierwszy jakoś odkręciłem, był pęknięty a po odkręceniu pędnął jeszcze bardziej. Dostęp do nich jest tragiczny:/ czy ktoś je kiedyś wymieniał?? Czy w m42 są 2 osobne czujniki??
Opublikowano

Tak, są dwa czujniki spalania stukowego.

Od kilku dni "walczę" z podobnym problemem co ty. Dostęp do czujników jest tragiczny.

Mi wyświetliło kod 1286 (knock control test pulse).

Opublikowano
Widze że nie tylko ja :D, dostałem się do obydwu czujników, do 1 najlepiej ściągnąć alternator i oczywiście filtr z gumą, 2 to prawdziwa masakra, jakoś mi się udało po wyjęciu przepustnicy, krokowca i podniesieniu listwy z kablami tej pod krokowcem, tam mały klucz oczkowy 13 i odkręciłem ale ręce docharatane na amen:/. Już chyba wiem jaka była przyczyna tej usterki, obydwa czujniki mam popękane a tydzień temu myłem silnik i pewnie je zalało. No nic narazie czekam na czujniki będą pod koniec tygodnia, przy zakładaniu zrobię fotorelację i wrzucę na forum.
Opublikowano
Fotorelacji niestety nie zrobiłem ale po wymianie auto śmiga jak przedtem, czujniki dokręciłem mocno, bo mój klucz dynamometryczny tam nie wszedł :-). Problem rozwiązany, temat do zamknięcia. Pozdrawiam
Opublikowano

U mnie wystarczyło oczyścić czujniki oraz przeczyścić wtyczki. Koszt zerowy.

Błąd 1286 (knock control test pulse), oznacza że DME nie ma połączenia z jednym z czujników.

Przepraszam za podłączenie się do tematu.

Opublikowano

U mnie nie pomogło bo czujniki były zalane z tego powodu że obudowa była pęknięta a myłem silnik, 1 czujnik wręcz się rozpadł. Wniosek taki iż nie jest wskazane mycie silnika.

 

Niestety problem wcześniejszy z jakim się borykam nadal istnieje. Mianowicie przerwy w mocy na poziomie 2000-2500 obrotów, np. przy wyjeździe z uliczki rano i po dodaniu gazu na skrzyżowaniu auto przerywa ale powyżej 25000 jest ok na 2 biegu to samo, z czasem delikatnie to niknie ale następnego dnia to samo:/ już sam nie wiem co sprawdzić błędów brak.

 

 

Bunia już u mechanika bo po nocach spać nie mogłem, we wtorek okaże się co i jak.

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.