Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie!ostatnio po odpaleniu silnika na postoju odczuwalne są wibracje w samochodzie zaznaczam że do tej pory tego nie było .Czy może ktoś z kolegów z czymś takim się już spotkał . Nie wiem czy ma to znaczenie przebieg samochodu 190tys.Pozdrawiam!!!
Opublikowano
Witaj, mam czasem tak samo ze odpale auto i przez chwilke 5-7sek lekko trzesie buda wydaje mi sie ze to moze byc coś z wtryskiem..byc moze jeden albo i 2 szt..trzeba podpiac kompa i sprawdzi. U mnie poza tymi drganiami nie ma zadnych innych objawów. Auto ma 205 000, 3,0d automat. Trzeba podpiac kompa i wydzjie co z wtryskami....chyba ze masz manual moze byc to dwumas..ale raczej stawiałbym na wtryski.
Opublikowano
Zapewne chodzi o świece żarowe. Niektóre z nich mogą nie działać i przy rozruchu, i tuż po nim temperatura wymagana do samozapłonu w niektórych cylindrach jest za mała i samozapłon nie występuje i stąd są wibracje i nierówna praca silnika. Najlepiej sprawdzić na kompie czy nie ma błędu świec żarowych, jak jest to albo świece albo sterownik świec. Miałem podobne dolegliwości i wymiana świec pomogła. Pozdrawiam
Opublikowano
Zapewne chodzi o świece żarowe. Niektóre z nich mogą nie działać i przy rozruchu, i tuż po nim temperatura wymagana do samozapłonu w niektórych cylindrach jest za mała i samozapłon nie występuje i stąd są wibracje i nierówna praca silnika. Najlepiej sprawdzić na kompie czy nie ma błędu świec żarowych, jak jest to albo świece albo sterownik świec. Miałem podobne dolegliwości i wymiana świec pomogła. Pozdrawiam

 

 

ale nie w lipcu , to jest wtrysk bezpośredni i niepotrzebuje grzania świec w takiej temperaturze wiosenno letniej

Opublikowano
Zapewne chodzi o świece żarowe. Niektóre z nich mogą nie działać i przy rozruchu, i tuż po nim temperatura wymagana do samozapłonu w niektórych cylindrach jest za mała i samozapłon nie występuje i stąd są wibracje i nierówna praca silnika. Najlepiej sprawdzić na kompie czy nie ma błędu świec żarowych, jak jest to albo świece albo sterownik świec. Miałem podobne dolegliwości i wymiana świec pomogła. Pozdrawiam

 

 

ale nie w lipcu , to jest wtrysk bezpośredni i niepotrzebuje grzania świec w takiej temperaturze wiosenno letniej

 

 

własnie teraz chyba świece nie grzeją, tzn. silnik odpala bez podgrzania świec..

Opublikowano
Myślisz że w lecie samochód nie używa świec żarowych czy jesteś tego pewien, bo wiem z doświadczenia, że diesel zawsze przy odpalaniu grzeje świece i to nie zależnie od temperatury. Chyba że nasze BMW mają czujnik temperatury komory spalania a o takim nie słyszałem
Opublikowano
Myślisz że w lecie samochód nie używa świec żarowych czy jesteś tego pewien, bo wiem z doświadczenia, że diesel zawsze przy odpalaniu grzeje świece i to nie zależnie od temperatury. Chyba że nasze BMW mają czujnik temperatury komory spalania a o takim nie słyszałem

 

 

jeżeli weźmiesz diesla z przed lat to on faktycznie zawsze potrzebował podgrzania komory spalania , w dzisiejszych dieslach z bezpośrednim wtryskiem jest to niepotrzebnae i podgrzewanie świec nastepuje tylko i wylacznie podczas spadków temperatury otoczenia i co za tym idzie silnika i niepotrzebny jest czujnik w żadnej komorze a czujnik temperatury silnika który po włączeniu zapłonu decyduje czy trzeba czy nietrzeba grzać świec. W starych dieslach paliwo wtryskiwane jest do komory wstępnej, komory wirowej lub bezpośrednio do cylindra. W silnikach z komorą wstępną i wirową stosuje się zwykle świece żarowe, których żarzenie (rozgrzane do czerwoności) wspomaga wystąpienie samozapłonu w zimnym silniku. Występuje tu bowiem silniejsze chłodzenie sprężanego powietrza od chłodnych ścianek cylindra i głowicy, niż w przypadku silnika z wtryskiem bezpośrednim. Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne (pompowtryskiwacze, system common-rail) takich świec zasadniczo nie wymagają.

Opublikowano
Ale ja się Ciebie pytam czy jesteś pewny tego, że w naszych bmw sterownie grzaniem świec jest dyktowane temperaturą otoczenia? Nawet przy wtrysku bezpośrednim i w lecie świece mogą powodować wibracje przy uruchamianiu, jeśli ciśnienie kompresji w cylindrze się obniżyło to tym bardziej (wykładu o ciśnieniu kompresji Ci nie zrobię bo widzę, że jesteś obeznany wiec ten termin i jego waga w silnikach wysokoprężnych na pewno nie jest dla Ciebie tajemnica). A jeśli się zabierasz za naprawę to zawsze trzeba zaczynać od wykluczenia najprostszych rzeczy, a dopiero po tym wgłębiać się i brać się za trudniejsze i bardziej skompilowane sprawy. Czy nie mam racji? Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.