Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Ostatnio oddałem bmw do zrobienia. poza zawiechą itp mialem problemy z tym że czasem stojąc na swiatlach przy dodaniu gazu auto tracilo obroty i przez zamułę gasło. odpiąłem przepływke i problem sie nie pojawil przez 4 dni. tak wiec poprosilem o wymiane przeplywki razem ze wszystkimi pracami serwisowymi. auto na starej przeplywce wydawalo sie o 50hp słabsze. teraz jezdzi o wiele lepiej. jednak po kilku dniach pojawil sie problem z obrotami. Mechanik w kompie zdiagnozowal tylko problem z czujnikiem polozenia wału jednak powiedzial mi ze gdyby czujnik nie działał to auto by nie odpalało wogóle a błędu wykasować się coś nie da. auto na starym setupie paliło mi ok 18l w miescie.. teraz jeszcze spalania nie sprawdzałem. ma ktos pomysl czy takie zachowanie to moze byc kwestia uszkodzonego czujnika czy problem moze lezy gdzies w elektryce? nie wiem gdzie i czego szukac w sumie bo spalanie tez bylo dziwnie wysokie;/

 

dzieki i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
spalane miałeś wysokie bo jak pisałes miałes padniętą przepływke. Co do czujnika gdyby był uszkodzony miałbyś problemy z urchmieniem silnika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Ja w swoim e39 też miałem walnięty czujnik i auto odpalało jednak nie miało mocy...
Opublikowano

Witam z tego co widzę temat jest dość stary jednak napisze coś na ten temat.

Po pierwsze istotne jest jaki posiadasz silnik M52 czy M54, jeśli posiadacz jednostkę napędową z 2 vanosami

masz 2 czujniki wałków rozrządu jeden z przodu silnika jeden z tyłu pod podszybiem (fatalny dostęp)

one mogą powodować zachowanie które opisałeś zwykle pada ten za silnikiem niestety,

Dokładnie opisze co powoduje ten ww. na zimnym silniku (nie zawsze) w zakresie obrotowym od ok. 2000obr do 3000obr

jest mega dziura w gazie (jak by go zalewało) po przekroczeniu 3000 wysokie obroty są miodzio.

W mojej bemce miałem właśnie taki problem. jednak w moim przypadku wywalało błąd czujnika walka 2

plus inne :P

Opublikowano

hmmm jak sprawdzic ktory silnik mam?

ja problemu z zalewaniem nie mam. na obrotach ok 800-1000 czasem po dodaniu gazu obroty zanim zaczną rosnąć to spadają. czasem na tyle mocno ze auto gaśnie. brak mocy byl mega odczuwalny. mialem wczesniej s13 ktore na seryjnych 180hp zbierało się lepiej. teraz auto ma swoje 200+ choc mozliwe ze czasem brakuje mu tej mocy. jesli sa dwa czujniki to by wyjasnialo czemu auto odpala bez problemu i jezdzi i czasem pojawiają sie takie problemy.

dzieki za pomoc pytanie jak sprawdzic silnik i czy mozna ew samemu sobie wymienic ten czujnik czy potrzeba warsztatu zeby wyjac pol silnika. rocznik auta 2001

 

pzdr

 

 

ps. temat jest sprzed kilku h wiec nie dość stary:)

Opublikowano
Witam z tego co widzę temat jest dość stary jednak napisze coś na ten temat.

Po pierwsze istotne jest jaki posiadasz silnik M52 czy M54, jeśli posiadacz jednostkę napędową z 2 vanosami

masz 2 czujniki wałków rozrządu jeden z przodu silnika jeden z tyłu pod podszybiem (fatalny dostęp)

one mogą powodować zachowanie które opisałeś zwykle pada ten za silnikiem niestety,

Dokładnie opisze co powoduje ten ww. na zimnym silniku (nie zawsze) w zakresie obrotowym od ok. 2000obr do 3000obr

jest mega dziura w gazie (jak by go zalewało) po przekroczeniu 3000 wysokie obroty są miodzio.

W mojej bemce miałem właśnie taki problem. jednak w moim przypadku wywalało błąd czujnika walka 2

plus inne :P

Dokładnie padają czujniki wałka rozrządu dolotowego i wydechhowego

Sprawdzisz Inpą

Bład Signal camschaft sensor intake -dolotowy

Bład Signal amschaft sensor outlet - wydechowy

MOżesz spokojnie wyminić jeden i drugi sam

Proponuje u żywke ori lub nowy ori cena ok 400 zł

Silnik sprawdziś wpisując 7 ostanich znakow vit tu http://www.e34.de/vin

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie jak napisał przedmówca.

da się je wymienić samemu jednak nie jest to takie proste ;/

bynajmniej nie dla mnie :P ten z przodu to pikuś ale ten z tyłu

hmm no cóż potrzeba narzędzi :P i troszkę wprawy :).

 

Mam nadzieję że wymiana tych czujników rozwiąże problem

bo następne opcje nie rokują zbyt optymistycznie dlatego tez nie

będę o nich wspominał.

 

Ps wiesz może jaki programem miałeś diagnozowane błędy?

Bo to dziwne ze nie da sie skasować błędu ;/ nawet jeśli jest zapisany w ramce.

PS ile masz na liczniku naśmigane?

Edytowane przez KERNAL86
Opublikowano
Mały off top s13 seryjnie ma 169 KM , a druga sprawa nie porównuj turbo do N/A :)
Opublikowano

mialem kilka aut n/a i turbo i dla mnie moc to moc. w s13 kolejno mialem CA potem SR teraz mam 4.4 z bmw i mimo ze vka w drifcie mieli niesamowicie to wolałem słabszego sr'a. dlatego po doprowadzeniu auta do mint stanu bede przymierzał się do małego turbo. nic tak nie uspokaja w aucie jak psyk bova:]

tak czy siak bmw zbiera sie chwilami tragicznie słabo. a czasem lata bokami po warszawie:)

dzieki za pomoc panowie mam nadzieje ze to pomoze. ostatnia prosba. ma ktos jakis szkic z serwisowki czy cos gdzie znajde oba czujniki?

 

dzieki i pozdrawiam

Opublikowano

pomógł bym ale niestety nie posiadam serwisówki ;/

Ale poradze Ci jeszcze jedno znajdź gościa z kompem i spróbuj jeszcze raz wykasować błędy.

a jeśli mieszkasz w okolicach Tychów to możesz podjechać do mnie to zobaczę co tam masz.

Opublikowano

Nie mam zamiaru wprowadzić w błąd kolegi od czujnika wałka rozrządu, ale powiem Ci tak: mam m52 z dwoma vanosami i wyrzuciło mi błąd zepsutego wałka rozrządu. Wymieniłego, ale wyrzuca mi często CHECK ENGINE. Auto ma jakby 50HP mniej. W końcu sprawdził mi to człowiek co zna się testach komputerowych i przyczyną okazało się zacięcie mechaniczne vanosa, co powoduje brak działania wałka rozrządu - tym samym źle ułożenie wała rozrządu powoduje złą pracę cylindrów i tym samym gorsza moc, check engine itp... ogólnie smutna historia :(

 

Wrzucam info jako poglądowe tylko! Być może mój przypadek nada jakiegoś światła na sprawę. (btw... to niekoniecznie mogła być przepływka).

Czeka mnie remont silnika - i jak powiedział mechanik - nie opłaca się, lepiej już wstawić nowy silnik. Przygotowuję się na SWAP mojego 2.0 ci na 2.8 ci.

 

pozdro!

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano

jestem z warszawy wiec do katowic daleko:)

dzieki wielkie panowie za wszystkie wskazowki mysle ze mozna z tego jakas srednią wyciągnąć. moj qmpel mial podobne objawy tylko troche wiecej i gorsze i wlasnie vanosy mu padly.

mam nadzieje ze to bedzie kwestia czujnika... podjade do kogos bardziej ogarnietego od bmw z kompem i zobaczymy. oby nie vanosy bo bedzie trzeba na M swapowac;P

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

podjechalem do tego nieszczesnego zakladu. po podlaczeniu do kompa wyskoczylo tylko cos takiego;/

http://i45.photobucket.com/albums/f86/Robacek/IMG_0378.jpg

 

nie wiem czy to komp jest taki super czy co ale generalnie niewiele mi to chyba mowi bo ciagle nie wiem ktory dokladnie z 2 czujnikow to jest. chyba ze jest inaczej. co powiecie?

komp to zwykly lap podlaczony przez jakas puszke do auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.