Skocz do zawartości

335i zamula po wymianie pompy paliwa


ramsey

Rekomendowane odpowiedzi

Wymienilem pompe paliwa wysokiego i niskiego cisnienia i auto zaczelo zamulac przy przyspieszaniu. Gorzej wchodzi na obroty i ogolnie jezdzie ok 30% mniej plynnie niz powinno.

 

Moze ktos ma jakis pomysl? Nasluchiwalem metalicznego odglosu wskazujacego na awarie zaworu wastegate w turbo, ale nic takiego nie slychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wtryski przyblokowało po wymianie? typowo zamula przy równej jeździe czy tak jakby przebiera i przez to nie jedzie? generalnie braki mocy przy równej pracy to pompa wysokiego ciśnienia... czy sensor niskiego ciśnienia na listwie został również wymieniony a błędy pokasowane?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem pompe niskiego cisnienia, pompe wysokiego cisnienia, czujnik niskiego cisnienia, wszystkie bledy byly pokasowane. Po wymianie czujnika niskiego cisnienia samochod jezdzil OK, ale po wymianie pompy niskiego cisnienia cos sie popierdzielilo i brakuje mu mocy. Niby ciagnie, ale juz nie tak plynnie jak wczesniej, a silnik brzmi inaczej. Nie wyskakuja zadne bledy podczas jazdy.

zamula w calym zakresie obrotow praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega miał ten sam problem w kolejnych m5 najpierw w e39 a po roku w e60, w obydwóch musiał wymienic pompy w zbiorniku a po tym coś było nie tak i z oboma wracał się po parę razy do warsztatu - będe go widział w tygodniu to podpytam o pomysły, zawsze jedna głowa więcej do główkowania :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy wymianie pompy nie przeprogramowali Ci przypadkiem softu? W US było głośno o tym, że przy wymianach pomp BMW przeprogramowuje soft, tak że auta są bardziej przymulone.

 

Doszkalałem się niedawno z tematu pomp HPFP (wysokiego ciśnienia) i wielokrotnie widziałem opisy ludzi z takimi właśnie doświadczeniami po wymianie pompy w ASO.

 

btw. czy tą wymianę robiłeś w ramach gwarancji?

 

Pytam nie przez przypadek, gdyż w US pompy montowane do silników N54 (335i) zostały objęte 10 letnią gwarancją. Te same pompy są montowane do N53 i było wiele problemów z tymi pompami. BMW wypuszczało wiele modeli tej samej pompy w krótkich odcinkach czasu. Zauważ, że w linkach poniżej nie ma podanej ceny za pompę... a na wszystkie inne części na realoem, ceny są.

 

Gdybyś chciał się dowiedzieć więcej na temat moich poszukiwań w tym temacie, napisz... Nie wiem czy niedługo nie będę zakładał osobnego tematu odnośnie HPFP. Póki co zobaczymy co mi panowie z BMW powiedzą.

 

ok... już nie trolę nie do końca w temacie, choć bardzo blisko...

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WL71&mospid=50173&btnr=13_1183&hg=13&fg=15&hl=5&lang=en

E93 335i High-pressure pump/Tubing

 

No. Description Supplement Qty From Up To Part Number Price Notes

01 High-pressure pump

1

12/2009 13517592881

ENDED

01 High-pressure pump

1

12/2009 13517596123

ENDED

01 High-pressure pump

1

05/2010 13517594943

ENDED

01 Rmfd high-pressure pump

1

12/2010 13517613933

 

01 Rmfd high-pressure pump

1

 

13517616170

 

 

te same pompy N53:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WN31&mospid=50168&btnr=13_1183&hg=13&fg=15&hl=5&lang=en

 

E93 325i High-pressure pump/Tubing

No. Description Supplement Qty From Up To Part Number Price Notes

01 High-pressure pump

1

12/2009 13517592881

ENDED

01 High-pressure pump

1

12/2009 13517596123

ENDED

01 High-pressure pump

1

05/2010 13517594943

ENDED

01 Rmfd high-pressure pump

1

12/2010 13517613933

 

01 Rmfd high-pressure pump

1

 

13517616170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatecznie pomogla wymiana VANOSa i regulacja rozrzadu. Samochod znowu jezdzi normalnie. Nowego softu nie wgrywalem.

 

Jednak dzis rano wyskoczyl kolejny blad - zepsuta cewka zaplonowa. Mam ten samochod od 3 tygodni i bylem w serwisie z 10 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz gwarancję chociaż w jakiejś części? jeżeli tak to dopilnuj żeby ci zmienili wszystkie cewki, świece, wtryski i po wymianie programowanie auta - jest taki precedens na silniki n43/53 wystosowany w PUMIe, na gwarancji robią to wszystko bez kosztów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.