Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Po przejechaniu ok 50 tys km zaczęło mi ślizgać sprzęgło (sachs). I tu mam pytanie, czy zazwyczaj wymienia się całe sprzegło czy tylko jakiś jego element. Pytam, bo jak oddam auto do zakładu to nie chcę, aby mi oni kupowali sprzęgło, gdyż jest wtedy drożej - na allegro kupię za 700 zł (to po pierwsze), a po drugie wydaje mi się, żę po takim przebiegu nie powinno jeszcze paść.

 

pozdr

Konrad
Opublikowano

kolego mam podobny problem, tylko nie mam czasu sie na razie tym zajac wiec nie potwierdze tej opinni ale poczytaj tutaj co moze byc przyczyna slizgania sie sprzegla bo ja u siebie zmienilem juz wszystko ale wiem ze zdjalem ta blaszke z nowego docisku zeby bylo mi latwiej ustawic tarcze sprzegla i wiem ze w tym popelnilem blad:

Nie jest to wina ani koła dwumasowego, ani skrzyni, czy też wysprzęglika itp.

Problem leży w samym docisku, a dokładniej w jego montażu.

Starsze dociski były zwykłe, tzn możnabyło je zakładać i montować bez żadnych dodatkowych operacji. Nowe dociski są już inne.

Nie wiem, czy zmieniałeś całe sprzęgło czy samą tarczę i trudno mi powiedzieć czy będziesz kojarzył o co chodzi.

Dociski nowego rozwiązania są z automatyczną regulacją siły dociskania co tym samym jest regulacją w przypadku zużywania się tarczy sprzęgłowej. Wyjmując docisk z opakowania jest on zblokowany na słoneczku specjalną blachą. Powoduje ona że słoneczko jest w pozycji wciśniętego sprzęgła. Docisk przykręca się do koła dwumasowego i tarcza wciąż jest luźna. Po jej wycentrowaniu zwalniasz blokadę słoneczka i docisk zaczyna wywierać nacisk na tarczę. Tak wygląda prawidłowy montaż docisku nowego typu.

Jeżeli zaś wymieniałeś samą tarczę i nie wiesz o jaką blokadę chodzi to całkiem możliwe że docisk został z powrotem założony bez cofnięcia specjalnych regulatorów na nim przed założeniem.

Nie mając tej blachy blokującej musisz na prasie wcisnąć słoneczko i cofnąć taką plastikową koronkę której widoczne są na przedniej części docisku trzy fragmenty. Pamiętaj aby podczas wywierania siły na słoneczku na prasie, cały docisk leżał na niej tak aby masywna otoczka która wywiera nacisk już na samą tarczę była swobodna, czyli zeprzyj docisk na prasie tylko na metalowej obudowie która przykręcana jest do koła dwumasowego.

 

a tutaj masz instrukcje jak to zrobic prawidlowo jezeli nie masz tej blaszki napinajacej docisk:

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/72/04

GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.