Skocz do zawartości

530dA, hamulec nie odbija, auto samo hamuje


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj wyjeżdżam do pracy, odpalam auto, naciskam hamulec, wrzucam "R" puszczam, a auto stoi, naciskam gaz, auto stoi, patrze na hamulec, a on siedzi w podłodze.

Każdorazowe delikatne naciśnięcie hamulca powoduje jego stopniowe wpadniecie w podłoge (nie musze go naciskać), auto zaczyna hamować, żeby przestało muszę podnieść pedał nogą, wtedy jadę dalej.

Dlaczego hamulce nie odbijają, a nawet same się "dociskają"?

 

Serwo ma 2 lata (Lucas, jest fakturka), 3 razy mi go zalało, ale kilka pompnięć i chodziło dobrze, ABS/ASC sprawne, wspomaganie hamulca chodzi, podcisnienie szczelne, płyn nie ucieka, żadnych błędów nie znalazłem.

Ma ktoś jakieś sugestie co padło i jak to ugryźć? Potrzebuję samochód do pracy, a z takimi hamulcami to strach z garażu wyjeżdżać :roll:

Opublikowano

moim skromnym zdaniem wakupompa daje za wielkie podciśnienie

chyba że pękła jakaś sprężyna w pompie hamulcowej

pierw bym sprawdził na zgaszonym silniku czy pedał wraca (pare razy naciś aż zejdzie podciśnienie) i czy auto się wtedy toczy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fakt, jak silnik nie chodzi, hamulec zachowuje się normalnie, tzn odbija, auto na "N" daję się toczyć.

Jakim cudem wakum może robić za duże podciśnienie?

Zazwyczaj z biegiem czasu robi za małe, więc czemu tu było by na odwrót?

Jest jakis zawór regulujący podciśnienie?

Pompa hamulcowa jest jednolitą częścią z serwem, czy da się je wymieniać oddzielnie?

Opublikowano

Jakim cudem wakum może robić za duże podciśnienie?

Zazwyczaj z biegiem czasu robi za małe, więc czemu tu było by na odwrót?

 

Pompa hamulcowa jest jednolitą częścią z serwem, czy da się je wymieniać oddzielnie?

pewnie poompa zawalona olejem z silnika

pompa hamulcowa to osobny element

najtaniej wyjdzie jak zobaczy to ktoś kto się na tym zna

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Okej, dzięki za wszystkie rady, jutro odstawie auto do mechanika.

Btw, znajomy mechanik amator stwierdził, że może padł zawór podciśnieniowy w serwie, czy to jest możliwe?

Dzisiaj zauważyłem nowe objawy, naciskam na hamulec, jest strasznie twardy, jak go przełamie, to wpada praktycznie do końca w podłogę.

Więc może to ten zawór? (jeśli w ogóle coś takiego tam jest, nie znam budowy serwa)

Opublikowano
A wg mnie pompa hamulcowa do wymiany gdyż puszcza ciśnienie między sekcjami
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem auto zastępcze, więc podejmuję się rozebrania swojego serwa i pompy.

Na dzień dobry sprawdzę jeszcze raz układ podciśnienia, vacum pompę.

Czy serwo jest rozbieralne?

 

Jak nieszczelna pompa może powodować "samo hamowanie"?

Proszę o łopatologiczne tłumaczenie :norty:

Opublikowano
Faktycznie po ponownym przeczytaniu wątku stwierdzam że pompa odpada. Od uszkodzonej pompy pedał może wpadać ale tylko przy naciśnięciu przez kierowcę a nie samoczynnie. Hmmm. Zajrzyj pod pedały i zobacz czy wszystko jest na swoim miejscu, jeśli tak to trzeba szukać zaczynając od serwa właśnie
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

 

Czy serwo jest rozbieralne?

teoretycznie nie jest

ale można rozgiąć zaprasowania i je rozebrać

niestety nie masz szans by to poskładać bo raz że w środku jest wielka sprężyna a dwa nie da się go uszczelnić

mi przy wkładaniu serwa do auta zluzowała się tylko jedna śruba z czterech mocujących i już jest nieszczelność

minimalna ale po kilku godzinach nie mam podciśnienia w serwie więc cza pamiętać by pierw odpalić silnik a dopiero po tym hamować ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wykręciłem pompe i serwo (3 godziny z życia wycięte) i zawiozłem do mechanika.

Diagnoza obiecująca, ale:

-pompa idealna, ponoć jeszcze fabryczna, rozebrał, przejrzał, wyczyścił i złożył, więc ona odpada.

-serwo, całe zawalone wodą, która od przestoju stała się pomarańczowa, z serwa przelewało się aż do kabiny (wiem dlaczego w lecie mam mokry dywanik kierowcy).

Mechanik mówi że serwo do uratowania, umyć, wypłukać, i porządnie wysuszyć, po czym zapsikać jakimś dziadostwem żeby ruda go nie zjadła od środka.

Czy to ma sens? Czy lepiej od razu kupić nowe/sprawne używane?

Nie chcę 2 razy wyciągać wszystkiego i odpowietrzać całego układu.

Doradzicie co robić?

 

Btw, mechanik mi powiedział, żeby w okolicach serwa wąż podciśnienia uszczelnić sylikonem, bo w razie czego jak by komore serwa znów zalało, podciśnienie nie będzie miało jak zassać wody do środka, i powtórka z "rozrywki" jest mniej prawdopodobna.

Opublikowano
Btw, mechanik mi powiedział, żeby w okolicach serwa wąż podciśnienia uszczelnić sylikonem, bo w razie czego jak by komore serwa znów zalało, podciśnienie nie będzie miało jak zassać wody do środka, i powtórka z "rozrywki" jest mniej prawdopodobna.

powiedz mu że ze silikonu to se mo cycki zrobić

powinien Ci pokazać gdzie jest odprowadzenie wody i byś raz na jakiś czas tam zaglądnoł (czasami i tak cza sprawdzić poziom płynu hamulcowego)

co do rozbiórki pompy to raczej też bzdura bo faktycznie po namordowaniu się można rozebrać ale tylko jedną sekcję

a co do koloru wody w serwie to samo to świadczy że w środku serwo jest zardzewiałe

szczerze mówiąc to ja bym to poskładał i jeździł aż całkowicie się rozleci bo używka też nie wiesz czy nie po zalaniu i jak długo podziała a szczególnie używka co długo leżała może być słabiutka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No więc tak, serwo płukałem, psikałem, jak go wyciskam, to się zacina, nie odbija ta sprężyna.

Kanał do odprowadzania wody przetkałem, po czym troszkę go powiększyłem po wyjęciu całego serwa (mniejsze ryzyko że się zatka).

Co do pompy, mechanik przy mnie rozebrał obie sekcje, druga jest zabezpieczona takim jakby trzpieniem, po wyjęciu go wszystko ładnie wychodzi.

Jak składać na starym serwie to ładować jakiś środek smarujący w większej ilości do środka od strony pompy?

Tak żeby zahamować rdzewienie dziadostwa, nic tam się padnie po kontakcie z olejem?

I jaki płyn wlać, z tego co wiem, jest to DOT-4, ale jakiej firmy?

Nie wpakuje mu żadnej organiki, poprzednio był chyba ATE.

Opublikowano

no to serwo do wymiany

co do bolca w drugiej sekcji - normalnie jest tak wbity że nie da się go wyjąć

wszystkie gumki w układzie hamulcowym nie lubią zwykłego oleju - są do tego specjalne smary a w razie ich braku nadaje się tylko WAZELINA

no a uprzedzenie co do naszych produktów jest conajmnien nie na miejscu bo cały świat je kupuje a po rozlaniu pod swoim szyldem drożej sprzedaje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mhm, no to pewnie kupię jakieś używane z gwarancja rozruchową.

A co do płynu hamulcowego, mechanik mi nagadał tak, że szczęka opada.

Mówił że do bmw tylko jakieś markowe bo podobno pompa zaraz padnie.

Czyli bez obaw można lać zwykły.

Dużo tego wchodzi na cały układ?

Opublikowano
w cały, suchy układ około litra :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Dołożę też swoje. Właśnie wymieniłem serwo, bo mi je zalało i na początku po wymianie hamulec był twardy. Po przejechaniu jakiegoś dystansu tak jakby działał - był miękki, jakby serwo działało bez zarzutu, ale jak nacisnąłem drugi raz, to był znów twardy. Nie wiecie może, czy to wróci do normy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej samo nie wróci.

Po odpaleniu silnika wspomaganie hamulców masz mieć "od zaraz".

Popatrz czy wszystko jest szczelne, a zwłaszcza ten gruby wąż co leci do serwa wspomagania i zaworek na tym wężu, bo ewidentnie masz za słabe podciśnienie w układzie przez co hamulec jest twardy.

Obstawiam że nastąpił błąd przy podłączeniu serwa i powstała nieszczelność.

No chyba że kupiłeś serwo używane i jakieś felerne jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.