Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie wszystkich fanów BMW.

 

Niedawno kupiłem E36 1.6 z gazem II generacji (półautomat) i już mam koncert życzeń

po wizycie u mechanika.

 

Najpierw chciałbym się zapytać fachowców na forum. Co może być przyczyną tego,

że auto nie chce mi czasami odpalać?

Jeżdżę, jeżdżę, gaszę odpalam, jadę dalej niby wszystko ok.

Idę do marketu, wracam wsiadam do auta przekręcam kluczyk a ten kręci i kręci i kręci i ledwo, ledwo

po dłuższym kręceniu odpala (obciach jak nic na parkingu).

 

Za chwilę go gaszę i bez problemu odpala od cyknięcia.

Zdarza mi się to raz do dwóch razy dziennie.

Nie rozumiem co może być tego przyczyną.

 

Aha - po tym jak już odpali po tym kręceniu, czuję trochę swąd benzyny...

Pomożecie?

Edytowane przez adam-as

Lepsze jest jakiekolwiek działanie, niż całkowity jego brak.

Odjechani.com.pl

Opublikowano

przy dwóch zasilaniach,trudno powiedzieć co jest przyczyną

dobrze by było odłączyc gaz i pojeżdzić na samej benzynie

podłaczenie auta do kompa też by nie zaszkodziło

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro kręci słabo to może być wina masy silnika. Pewnie filtr paliwa nie byl od dawna wymieniy więc warto go wymienić. I może być coś nie tak układem zasilnania beznyny.

A po za tym popraw tytuł wątku zgodnie z regulaminem który masz wyzej.

Opublikowano

On nie kręci słabo, kręci normalnie tylko odpalić nie chce, a jak już zaczyna odpalać to

ledwo ledwo coś tam zaczyna się ruszać, aż w końcu silnik zaczyna pracować.

To tak jakby ktoś puszczał mu za mało paliwa i stopniowo dawał go coraz więcej.

Może faktycznie to tylko głupi filtr paliwa.

 

Na kompie byłem i wykazał takie błędy:

-sonda lambda

-czujnik przepustnicy

-brak komunikacji z ABS

 

Nie sądzę jednak aby którakolwiek z tych rzeczy miała wpływ na opisywany objaw (chyba, że się mylę).

 

P.S.

Nie widzę nigdzie linku do regulaminu forum.

Nie wydaje mi się, aby moja nazwa tematu była jakaś dziwna.

Temat opisuje zawartość wątku tak jak na wszystkich innych forach.

Tu panują inne zasady? Podeślijcie link do regulaminu bo chyba ślepy jestem :)

Lepsze jest jakiekolwiek działanie, niż całkowity jego brak.

Odjechani.com.pl

Opublikowano
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=120678 -link do tytulowania watkow, znajduje sie on w ramce ogloszenia w dziale e36

 

obstawialbym uklad elektryczny: swiece/kable/cewka

 

Dzięki za link - przeczytałem :)

 

Coś nie jestem przekonany do układu elektrycznego.

Zazwyczaj miałbym towarzyszące temu objawy nierównej pracy silnika - także przerywanej.

Tutaj silnik pracuje elegancko - równo, no może poza falującymi obrotami na gazie, ale to już inny temat.

 

P.S.

Raany jak tu szybko ludzie reagują.

Miałem Bravo, Colta, Probe, Omegę i nigdzie na tych forach nie było tak szybkiej reakcji.

Lepsze jest jakiekolwiek działanie, niż całkowity jego brak.

Odjechani.com.pl

Opublikowano

biorac pod uwage, spalanie jakie podales w swoim profilu to bardzo mozliwe ze masz problem z ukladem elektrycznym, moje 316i na sekwencji jara niecale 11l jak cisne po miescie z klima, 15-16 to zdecydowanie za duzo chyba ze masz w oplakanym stanie instalacje gazowa

co do Twojej wypowiedzi ze nic innego poza odpalaniem sie nie dzieje... nie jest regula ze wszystkie objawy wystapia na raz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno wymień sondę, skoro pokazuje jej błąd. A czujnik przepustnicy hmmm Może mieć wpływ na odpalanie ale dalej też były problem. Zmień sondę bo w niej może leżeć problem nawet ze spalanie które w wysokości 15 litro jest stanowczo za duże.

W tytule nie musisz zamieszczać "E36" bo jesteś w suforum e36 wiec każdy problem dotyczy tego modelu. Starczy 316i, ew. możesz dopisać że chodzi o m43.

Opublikowano

Wiem właśnie spalaniem się przeraziłem. Moja OmegaB kombi tyle żarła i tak też się domyśliłem,

że to spalanie jest jakieś nie tędy...

 

No nic wymienię sondę, filtr paliwa, powietrza i zobaczymy co się zmieni.

Powiedzcie czy po wymianie sondy jak nie wykasuję błędu będzie to miało jakiś wpływa na jej pracę?

Lepsze jest jakiekolwiek działanie, niż całkowity jego brak.

Odjechani.com.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czasami trzeba kasowac błąd, ale w większości wypadków starczy sama wymiana, komputer wychwyci że ma sprawną sondę i powinno grac. na wszelkki wypadk warto usunąć błędy.
Opublikowano

Ok jutro jadę do Warsztatu na Legnickiej 52 - jestem już umówiony.

Widzę, że polecacie go na tym forum więc spróbuję.

 

Dziś ustaliłem co w tym miesiącu robię i tak:

120zł - sonda lambda

50zł - wymiana sondy

160zł - wymiana oleju na Mobil 10W40 + filtr oleju + filtr paliwa + filtr powietrza

50zł - czujnik pozycji przepustnicy z wymianą

 

Łącznie 380zł.

 

Jak widzą to fachowcy? Dobre ceny czy takie sobie?

 

Pozostało zrobić (to tak na marginesie):

- sprawdzić dlaczego ręczny jest słaby

- wymienić wężyk od wspomagania (przecieka)

- sprawdzić dlaczego wskaźnik temperatury nie działa (tzn działa, ale jak dojdzie do połowy, opada w dół i koniec)

- wymienić włącznik światła przeciwmgielnego

- sprawdzić dlaczego komputer pokazuje brak komunikacji z ABS

- wymienić uszczelniacz wału

- lewy tylny amor lekko cieknie więc będą dwa do wymiany

- wymienić tylną lewą lampę ponieważ jest lekko pęknięta, ale ta pierdoła dyskwalifikuje mi auto do przeglądu.

- wymienić klocki za przodu bo coś sprężynki słabo trzymają i podczas jazdy po kostce telepią się

 

Pisząc to nie mam zamiaru teraz drążyć tych spraw ponieważ wątek dotyczy innej rzeczy,

ale napisałem to ponieważ może na forum jest ktoś, kto ma używane części do trójki

i mógłby jakoś pomóc . Auto to kupiłem 2 tygodnie temu, ale chciałbym je sobie porobić, żeby pojeździć parę lat.

Mam też do robienia poprawki lakiernicze.

Lepsze jest jakiekolwiek działanie, niż całkowity jego brak.

Odjechani.com.pl

Opublikowano

sonda za 120 zł ?

orginał to to chyba nie będzie

nie szkoda Ci płacic za wymiane 5 dych ? ja bym proponował samemu sie za to zabrać

Opublikowano

Facet powiedział, że oryginał to nie będzie, ale na pewno lipy mi nie wsadzi.

Mają podobno sprawdzone zamienniki więc zobaczymy.

 

Pytasz czy mi nie szkoda 50zł. Pewnie że szkoda. Zazwyczaj ile mogę tyle sam sobie zrobię,

ale bawarkę mam od 2 tygodni i nie wiem jeszcze co gdzie jest.

Jakiś inny mechanik mówił że sondy w trójkach lubią się urywać przy odkręcaniu więc to mnie

trochę zniechęciło...

Gdzie ta sonda się znajduje?

Lepsze jest jakiekolwiek działanie, niż całkowity jego brak.

Odjechani.com.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak sonda jest stara to czasami ciężko ją odkręcić. Ja swoją nie wykręciłem a miałem typowy klucz do sond dla BMW. i [BAD]. Musiałem wyjąc rure, ściąć i rozwiercać. Ona tak mocno siedziala ze masakra.
Opublikowano
...Musiałem wyjąc rure, ściąć i rozwiercać. Ona tak mocno siedziala ze masakra.

 

No właśnie dlatego jak na pierwszy raz, to pojadę do mechanika. Trudno.

Może jak ponarzekam zejdzie trochę z ceny. Znając moje szczęście to u mnie akurat

będzie tak zapieczona, że nie dałbym rady...

Poza tym nie mam kanału, żeby wygodnie się za to zabrać, a pod lewarek nie będę się raczej pchał ;)

Lepsze jest jakiekolwiek działanie, niż całkowity jego brak.

Odjechani.com.pl

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra - sonda zmieniona, błąd wykasowany.

Na razie nie wiem ile teraz pali bo zalałem 20l Pb i chcę to wyjeździć bez użycia LPG.

 

Odnośnie LPG - byłem na regulacji, wymienili filtry i wyregulowali.

Po odjechaniu z warsztatu i ruszeniu z pod świateł nagle wystrzał LPG, strasznie go zamuliło więc wróciłem.

Co się okazało. Mieszanka była specjalnie ustawiona na zbyt wzbogaconą, bo inaczej nie chce już jechać.

Reduktor gazu do wymiany (w Jakarcie ~400zł ze wszystkim).

Okazało się że teraz chodzi poza regulacją, czyli jakby na przeglądzie podpięli mi sprawdzanie

spalin, nie przeszedł by tego.

 

Ciekawych rzeczy dowiaduję się na temat mojego auta. Teraz wiem dlaczego cwaniaczek sprzedał mi

to auto za 5000zł hehe, "okazja"... chyba do inwestycji :duh:

 

Nie pozostaje mi nic innego jak teraz reanimować swój nabytek.

 

Auto coraz częściej jak jest nagrzany silnik nie chce odpalić. Odpala tylko po dłuższej chwili.

Wykryłem, że jak przed wyłączeniem pochodzi kilka minut na benzynie i go zgaszę, po tym jakoś lepiej odpala.

Nie wiem może to moja wyobraźnia...

 

Panowie jakie świece i kable kupić?. Postanowiłem zacząć od tego.

Świece NGK to wiem, ale jakie dokładnie? Chyba dwuelektrodowe prawda?

Jakie kable? Słyszałem, że Beru są dobre.

Lepsze jest jakiekolwiek działanie, niż całkowity jego brak.

Odjechani.com.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.