Skocz do zawartości

Zamontowałem nawigację do E46 i nie działa, w czym problem?


jurek039

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem za ciężkie pieniądze i na własne życzenie... a mianowicie, kupiłem wymarzoną oryginalną nawigację do BMW E46 2002, monitor 16/9, MK4 i tuner BM54. Do tego dokupiłem oryginalną wiązkę z auta maksymalnie wyposażonego dodatkowo w TV, Harman Kardon, telefon itp. z myślą o późniejszych modach.

Rozbebeszyłem auto, podłączyłem nową wiązkę i LIPA !!! na monitorze ciemność. :cry2:

Może ktoś montował i miał podobny problem bo szukam i szukam i nic ...

Reasumując: wypiąłem starą wiązkę, nową podłączyłem pod kostkę z zasilaniem nad panelem klimatronika, dołączyłem monitor, mk4, tuner radiowy, dwa głośniki (więcej nie zdążyłem), antenę GPS, doprowadziłem przewód do mk4 z licznika i niebiesko/żółty ze skrzyni bezpieczników oraz załączyłem masę do nowej wiązki.

Przekręcam kluczyk, i nic ... wciskam lewą gałkę od monitora zapala się czerwona dioda i dalej nic, ekran jakby lekko się rozjaśnił, sterowanie z kierownicy działa bo jak wkładam kasetę to przewija ją w jedną i drugą stronę. Dźwięku niestety też brak. Na mk4 pali się dioda zasilania i tyle, bezpieczniki sprawdzone, jak wciskam mode to przełącza się z kasety ale na co nie wiem , poprostu słychać jak napęd kasety staje... podświetlanie przycisków też działa.

Na obcych forach opisują montaż ale na podstawie wiązki z doposażenia takiego auta z kaseciakiem na navi a ja mam wiązkę wyprutą z auta więc ... ktoś pomoże , jakieś pomysły bo mi już brakuje i pomysłów i nerwów. Nawigacja ponoć na 100% sprawna, gostek zarzeka się że działała i może ją zabrać z powrotem ale potrąci mi kasę za wysyłki, wiązka jak wiązka cała nie pocięta ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc niby się prze-starałem i kupiłem za dobrą wiązkę ??

W mk4 są dwa gniazda, chyba że się mylę (sprawdzę), mam do mk4 wpiąć wiązkę od TV, tak ?? Tam też są dwa gniazda.

W mk4 jest niebieska i fioletowa wtyczka, do TV idzie biała i niebieska, pasowało by zamiast niebieskiej w mk4 spróbować podłączyć białą albo niebieską z TV, tylko czy nic nie zjaram ?

 

Ps. przeglądając schemat podłączenia nawigacji zauważyłem teraz że DVD-mk4 z gniazda niebieskiego (X1313) sygnał idzie bezpośrednio do monitora gniazdo (X18802) chyba też niebieskie. Tylko dwa przewody idą z mk4 do tunera bm54.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz dokupić tuner tv, albo ominąć wtyczki do tunera tv, trzeba je przepiąć do czytnika mk4, jedną z nich, chyba białą.
Zamień niebieskie wtyczki.

 

:D

 

Wielkie dzięki !! jeden problem z głowy, na monitorze jest obraz...

 

Dla następnych porywających się z motyką na ... jak za bogata wiązka to jak powyżej z tunera TV niebieska wtyczka do czytnika nawigacji. Został tylko problem braku dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem poprzednio, dla pojawienia się obrazu wystarczyło albo podłączyć tuner TV albo go obejść przekładając jego niebieską wtyczkę w miejsce niebieskiej do czytnika nawigacji.

 

Co do dźwięku to niestety ale mam uwalone końcówki mocy, bo jak w końcu udało się doprowadzić do porządku wiązkę z touringa i przerobić ją pod sedana to zauważyłem że głos się pojawia na jakiś czas i po paru sekundach zanika. Z 4 został tylko jeden kanał. :cry2: , więc zamiast radości kolejny wydatek. Ale w końcu chyba wszystko już wiem co w mojej navi nie piszczy... :!: :?:

 

Dzięki wszystkim zainteresowanym za naprowadzenie i pomoc, niebawem zamieszczę schemat elektryczny co i do jakiej kostki powinno być podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

W sumie racja, zachowałem się jak ... zamiast udostępnić to co mam to po rozwiązaniu problemu nawet nie zajrzałem na forum. Ale już naprawiam przeoczenie.

Poniżej rozmieszczenie elementów z wiązki, czyli co i gdzie wpianmy:

 

http://img809.imageshack.us/img809/1824/autol.jpg

 

Legend

A Retrofit cable set

B On-board monitor

C Radio receiver

D Navigation computer

J GPS aerial

K GPS aerial cable

1 Joint connector X428

2 :!: :!: :!: X18126 To nas nie interesuje, z tego korzystają tylko ci co nie wymieniają wiązki a doposażają auto nie ruszając starej wiązki :!:

3 Instrument cluster, plug X11175

4 Earth post X13016

5 Aerial booster

 

 

Wtyk za licznikiem X11175, tu korzystamy tylko z pinu numer 8,

wtyk X428, znajduje się obok skrzynki z bezpiecznikami za schowkiem na rękawiczki od pasażera, tam szukamy listwy z podpiętymi żółto/niebieskimi przewodami,

 

Tutaj macie jeszcze ogólny schemat podłączenia wiązki:

 

http://img842.imageshack.us/img842/922/schemaug.jpg

 

Legend

Cable colours

A112 Navigation computer

A196 On-board monitor

A421 Aerial booster

N9 Radio receiver

W600 Screen open

W601 Screen open

X229 Terminal R connector

X428 Joint connector contact, reversing signal

X1312 Violet 18-pin plug, navigation computer

X1313 Blue 18-pin plug, navigation computer

X1362 58g connector

X1543 Terminal 30 connector

X3279 Terminal 31 connector

X11175 Black 26-pin plug, instrument cluster

X13016 Earth, stereo/Hi Fi

X13321 Radio III

X13342 Aerial Radio LF

X13344 Aerial Diversity LF

X13649 Radio IV

X14118 Black 3-pin plug, AUX preparation

X18126 Radio plug

X18344 I bus connector

X18801 Blue 12-pin plug, on-board monitor

X18802 White 12-pin plug, on-board monitor

BL Blue OR Orange

BR Brown RT Red

GE Yellow SW Black

GN Green VI Violet

GR Grey WS White

 

Chyba tyle jak coś niejasne to na PW, postaram się szybciej pomóc jak będę wiedział o co kaman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bym zapomniał o najważniejszym przedstawiona powyżej wiązka i położenie elementów jest z instrukcji o doposażeniu auta w profi navi, czyli chodzi o dołożenie do starej wiązki jeszcze jednej z doposażenia. Ja wybebeszyłem całą starą wiązkę i położyłem nową, położenie elementów jest identyczne, tylko trzeba przy wymianie a raczej przy zakupie pamiętać o tym że:

 

Wiązka z tauruska pasuje do turinga i po drobnych modyfikacjach do sedana i cupe, odwrotnie to już trzeba trochę lutować bo kabli brakuje.

 

Przedstawiony schematy nie zawiera podłączenia do tunera TV, postaram się kiedyś przestrzelić kabelki miernikiem i może uda mi się zamieścić co i gdzie idzie.

 

Ps. Dla niewtajemniczonych, mimo pozorów to naprawdę sporo roboty i dłubania i jeśli nie chcemy uszkodzić elementów tapicerki to kosztuje to sporo wysiłku żeby nic nie połamać a zerwane wymienić, nie wszystkie zatrzaski są już dostępne w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.