Skocz do zawartości

[E34] Problem z biegami w automacie 525tds


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto E34 525 tds z 1993 roku pewnego dania pod górkę przestało jechać, jak się potem okazało, nie wchodziły mi biegi na D. Na trybie awaryjnym przejechałem do domu, gdzie auto postało, aż jest zaciągnąłem do mechanika. Mechanik wymienił filtr + olej + uszczelkę i wynikła z tego dziwna sprawa... Biegi na D raz działają, a raz nie.

Najczęstszym problemem jest ruszenie z miejsca. Gdy wrzucę D to czuje że jest wbite D. Obory powyżej 4 tysięcy, a auto powoli się toczy i czasem załapie 2 i już normalnie przerzuca biegi, a raz w ogóle nie rusza i zaczyna się kombinowanie.

Jest też tak że wrzucam 2, auto załapuje, ale gdy przekroczę 1,5 tysiąca obrotów to 2 wybija pomimo, że drążek jest na 2 pozycji. Na R auto działa idealnie, P i N łapie i jest norma.

Tego samego gdy odebrałem auto stanąłem pd blokiem i się pobawiłem. Kilkadziesiąt razy brałem na R potem na N, na D i na P. I tak przerzucałem biegi. Auto wtedy chodziło bez problemu. Ruszało ok i wszystko było dobrze. Wieczorem chciałem odjechać z miejsca znów problem się pojawił.

Żaden wykrzyknik mi się nie pokazuje, więc tryb awaryjny mi się nie załącza.

Nie wiem już co robić.. Miałem nadzieje, że wymiana oleju i całej reszty pomoże. Ale jest połowa sukcesu.

Słyszałem że to mogą być tarczki sprzęgła... Podłączenie pod komputer będę miał dopiero za jakiś czas więc nic nie mogę powiedzieć co pokazuje.

Opublikowano
Styki wyczyszczone, ale to nic nie poprawiło. Kolega mi podpowiadał że to może być ciśnienie gdzieś w przewodach.
Opublikowano

Podpięcie pod INPA/DIS/MODIC auta to podstawa.

Czy przed feralnym dniem (z jazdą pod górkę) zadbałeś o obsługę skrzyni? Tj - wymianę oleju z filtrem?

 

Nie chcę robić za CZARNOWIDZA, ale najprawdopodobniej miałeś za niski poziom oleju i spaliłeś tarczki w skrzyni.

 

Sprawdź czy mechanik wlał właściwy olej (decyduje kolor nalepki na skrzyni) - temat wałkowany na forum.

 

Jak mechanik spuścił olej, to jakiej był on barwy i czy nie śmierdział spalenizną?

 

Po rozwoju wydarzeń proponuję zbierać fundusze na remont skrzyni.

 

Pozdrawiam

 

P.S. Fabrycznie regenerowana skrzynia ZF w ASO BMW to wydatek 16324.15 zł (nr części: 24 00 1 421 134)

Opublikowano

Przed kupnem auta, poprzedni właściciel wymieniał olej i filtr także zapewniał mnie że spokojnie można jeździć.

Sam sprawdzałem nalepkę na skrzyni i jej kolor jest czarny więc, wlano olej klasy Dexron III.

Co do koloru oleju i tego czy śmierdział, to mechanik nic mi o tym nie wspominał.

Teraz czekam na podpięcie w dniu jutrzejszym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.