Skocz do zawartości

320d alarm 'Controller Start-of-injection'


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

pierwotnie zalozylem ten watek w dzile 'diagnoza komputerowa' ale tam cieszyl sie bardzo malym zainteresowaniem wiec postanowilem zdublowac go w tym dziale

 

Witam,

 

Bardzo nieregularnie pojawia sie u mnie taki alarm (czasami kilka razu w ciagu dnia, czasem nawet 2-3tyg sie nie pojawi):

 

http://img220.imageshack.us/img220/228/inpa20110530185748.png

 

W momencie pojawienia sie alarmu sterownik chyba wskakuje w jakis tryb serwisowy, samochod dostaje strasznego mula - po wcisnieciu gazu spalanie rosnie do 20l, silnik sie dusi, prawie nie przyspiesza, dławi sie tym bardziej im bardziej wcisne gaz. Odnosze wrazenie ze problem pojawia sie czesciej gdy jade dluzsza chwile hamujac silnikiem - np zjezdzajac z gorki. Problem zazwyczaj sam ustepuje po jakiejs chwili, jestem w stanie sam troche "pomoc" mu wyjsc z tego stanu wachlujac pedalem gazu w poczatkowym jego zakresie.

 

Tak do dopelnienie obrazu dodam ze przeplywomierz mam 468, mam wgrany nowy soft (7794715, wczesniej mialem 7789555 i bylo to samo), na 4 biegu ekonomizer dochodzi do 20l, weze podcisnieniowe wymienione, zaworek turbo narazie nie ruszalem. Na screenie widnieje informacja dodatkowa "negative control deviation" ale czesto bywa negative/positive oraz to late/early.

 

Z czym moze byc zwiazane pojawianie sie tego alarmu?

 

Marek

Opublikowano
Dosłowne tłumaczenie błędu: "Sterownik początku wtrysku", a kawałek pod nazwą błędu masz wyjaśnienie: "ujemne odchylenie kontroli/ początek wtrysku jest więcej niż 2 stopnie opóźniony". Na początek zrób kalibrację wyprzedzenia kąta wtrysku w DIS. Nie pamiętam jak dokładnie się tam nazywało, ale zauważysz na pewno jak silnik chwilowo zacznie głośniej klepać później ucichnie bardziej niż zawsze, a po paru sekundach wróci do normy. Wszystko robi się na odpalonym silniku. Po tym zabiegu zobacz czy dalej wyskakiwać będzie ten błąd.
  • 1 rok później...
Opublikowano
mam dokładnie ten sam błąd i efekt co u kolegi podczas jazdy po paru km przestaje krecic max chyba do 2 moze 3 tys obrotów i nie chce jechać tak jakby turbo wyłączyło , gasze silnik odpalam i znów jest normalnie przejade pare km i problem się powtarza i tak w kółko . Wczoraj miałem wymienianą pompe wtrysku przed awarią pompy nie było problemu . Rozwiązałeś może ten problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.