Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, byc moze, brac ;)

Ostatnio wpadl mi pomysl rwd do kjs itp.

 

Mysle, ze e36 compact'y obecnie sa w solidnej proporcji cena/stan.

Jest tylko pare problemow ktore moze mi rozwiazecie?

 

1. Czy e36 compact nada sie jako buda?

W szczegolnosci jaki jest rozklad masy? Nie chcialbym aby na luznej nawierzchni objezdzalo mnie 50km fwd :)

 

2. Silnik.

Poniewaz np. w kjs. klasy sa ustawiane pojemnoscia silnika, nic ponad 2l nie wchodzi w gre - wiadomo turbo-4lapy.

Wiec:

1,6 - zaleta jest niska klasa ale moc/masa to nedza.

1,8i/1,9is - 140km to ciagle malo, krotki ale chyba ciezkawy silnik.

2,0 r6 - +10km ale dluzszy silnik i gorszy rozkad masy.

Ile z tych silnikow da sie bezbolesnie wyciagnac? Zeby to bylo konkurencyjne mysle ze 8s do 100km/h powinno miec. Lekko liczac 160/170km.

 

3. Jak to jest z dyframi ze szpera? Da sie skompletowac lekka, standartowa szpere z krotkim dyfrem/skrzynia za male pieniadze i zmontowac z r4?

 

Na razie tyle.

Opublikowano

mam coś takiego. E36 compact, M42, krótki dyfer, szpera, bilstein B6. W silniku nic nie dłubane. Na suchym piekielnie szybki sprzęt, można się bić o puchary. Na śliskim szału nie ma. Na szutrach nie wiem.

 

Silnik:

-nie baw się w 6cyl bo mocy niewiele więcej a skrzynie strasznie długaśne

-1,6 będzie mało konkurencyjne w klasie

-szukaj M42 lub M44. Dobra moc, niezłe osiągi, idiotoodporny. Można dłubnąć.

 

Przeniesienie napędu:

-4cyl mają krótkie skrzynie, to dobrze do KJS

-możesz dać dyfer z głównym nawet 4,44 (automat) i wtedy masz Vmax 175. :D Do setki urywasz przynajmniej 1,5s bez dłubania silnika. Jeśli umiesz zmieniać biegi to obroty nie spadają poniżej 4tys. Auto żre nieźle nawet na piątym biegu. Ja mam dłuższy dyfer i mimo wszystko jest ciekawie, można pójść bokiem po suchym przy przepięciu 2-3 :norty:

 

Wyważenie i prowadzenie:

-Nie wiem ile jeździłeś do tej pory ale zanim to wyważenie będzie miało wpływ na osiągane przeze mnie czasy to dużo paliwa upłynie...

-nie ma tragedii ale mogłoby być lepiej. W ciasnych winklach ryje przodem aż miło, w szybszych prowadzi się neutralnie, jak go rzucisz to trzeba mieć szybkie łapki i w porę łapać bo inaczej oberek. Zużyłem 2 komplety opon w 3 miesiące, nie umiem iść gładko, długim bokiem tym samochodem. W E30 robiłem to na pierwszym treningu. Ale... compact jest szybszy :mrgreen:

-bardzo szybko robi się ten punkt, kiedy już kontra nie pomaga. Nie da się iść mocnym wychyłem szybko

-to auto jest najszybsze przy jeździe na okrągło, na oponie ile da.

-szpera dużo zmienia, może by tak spiąć mocniej...

-to auto musi mieć 4 równe opony, inaczej prowadzi się drętwo

-buda jest sztywna, czasem odrywa przednie wewnętrzne koło w zakrętach

 

Hamulce:

-Nie podobają mi się, w pandzie miałem lepsze, coś muszę z tym zrobić, jedyny plus, że się nie grzeją (niewentylowane).

-całe szczęście zostaje hamowanie silnikiem :wink:

 

Zawias

-nie wiem jak działa seria, podejrzewam, że szału nie ma

-B6 na razie jest lepszy ode mnie, nie zmieniam

-przydałaby się niższa sprężyna na asfaltach (Eibach, H&R, albo chociaż M-technik)

 

Awaryjność:

-żadna, chyba że kupisz sztrucla albo sam coś zepsujesz

 

koszty i drogocenne drobiazgi:

-krótki dyfer ze szperą 1000 i w górę

-zapasowa skrzynia- 300zł

-oryginalny wydech jest drogi :lol:

-kable WN są drogie

-sporo to pali przy katowaniu

-Tanie opony (205/55/16, na tym jeździ połowa aut na ulicach jak się przyglądam)

-poliuretany: komplet za 500zł w górę (zależy co i ile wymieniasz)

-koło dwumasowe da się zamienić na jednomas jak już się wysypie

-paski, hamulce, filtry, pierdoły... jak to w BMW, zależy co kupujesz.

 

 

Powodzenia w szukaniu!

Opublikowano
mam coś takiego. E36 compact, M42, krótki dyfer, szpera, bilstein B6. W silniku nic nie dłubane. Na suchym piekielnie szybki sprzęt, można się bić o puchary. Na śliskim szału nie ma. Na szutrach nie wiem.

 

Dzieki, wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalem - jest zgodna z moimi podejrzeniami :) i zaczynam szukac ISa

 

Przeniesienie napędu:

-4cyl mają krótkie skrzynie, to dobrze do KJS

-możesz dać dyfer z głównym nawet 4,44 (automat) i wtedy masz Vmax 175. :D Do setki urywasz przynajmniej 1,5s bez dłubania silnika. Jeśli umiesz zmieniać biegi to obroty nie spadają poniżej 4tys. Auto żre nieźle nawet na piątym biegu. Ja mam dłuższy dyfer i mimo wszystko jest ciekawie, można pójść bokiem po suchym przy przepięciu 2-3 :norty:

Do tych dyfrow krotkich standartowa szpera 25% pasuje?

 

Wyważenie i prowadzenie:

-Nie wiem ile jeździłeś do tej pory ale zanim to wyważenie będzie miało wpływ na osiągane przeze mnie czasy to dużo paliwa upłynie...

Nie, no z F1 sie nie urwalem :) . Bardziej chodzilo mi o trakcje na sypkim/mokrym. Zwykle FWD ma 60% masy na napedzanej osi a e36 compact pewnie max 50%. Jak jest przyczepnosc to cisnie do przodu ladnie ale jak nie ma to "transfer masy" raczej jest maly - tak sobie mysle. Nie mam porownania bo RWD w kjs nie jezdza w moim regionie raczej.

 

-nie ma tragedii ale mogłoby być lepiej. W ciasnych winklach ryje przodem aż miło, w szybszych prowadzi się neutralnie, jak go rzucisz to trzeba mieć szybkie łapki i w porę łapać bo inaczej oberek. Zużyłem 2 komplety opon w 3 miesiące, nie umiem iść gładko, długim bokiem tym samochodem. W E30 robiłem to na pierwszym treningu. Ale... compact jest szybszy :mrgreen:

-bardzo szybko robi się ten punkt, kiedy już kontra nie pomaga. Nie da się iść mocnym wychyłem szybko

No to... szybko sie nie znudzi - bedzie czego sie uczyc :mrgreen:

 

-szpera dużo zmienia, może by tak spiąć mocniej...

Standartowa podobno da rade na 40%. Da sie tym jezdzic wtedy? Trwalosc spada mocno?

 

Hamulce:

-Nie podobają mi się, w pandzie miałem lepsze, coś muszę z tym zrobić, jedyny plus, że się nie grzeją (niewentylowane).

-całe szczęście zostaje hamowanie silnikiem :wink:

W swifcie wytrzymywaly 1,5km :mad2: szybkiego asfaltu z szykanami wiec gorsze nie beda.

 

Zawias

-nie wiem jak działa seria, podejrzewam, że szału nie ma

-B6 na razie jest lepszy ode mnie, nie zmieniam

-przydałaby się niższa sprężyna na asfaltach (Eibach, H&R, albo chociaż M-technik)

 

Przod trzyma czy srednio, bo rozwazalbym obnizenie tylko tylu. Z reszta jak kupie to sie przekonam.

 

I wszystkich ulubione pytanie - silnik :evil: .

Wyglada na to ze IS e36 to M42B18 lub M44B19.

Sa jakies roznice w tych silnikach? Trwalosc/czesci/potencjal tuningowy...

 

Ew. tuning silnika to prawdopodobnie zadanie na przyszla wiosne ale wolalbhym lepszy niz gorszy :)

Opublikowano

Do tych dyfrow krotkich standartowa szpera 25% pasuje?

 

nie wiem. Ogólnie w BMW da się przekładac dyfry i szpery z wielu modeli. Coś na pewno zmontujesz.

 

Nie, no z F1 sie nie urwalem :) . Bardziej chodzilo mi o trakcje na sypkim/mokrym. Zwykle FWD ma 60% masy na napedzanej osi a e36 compact pewnie max 50%. Jak jest przyczepnosc to cisnie do przodu ladnie ale jak nie ma to "transfer masy" raczej jest maly - tak sobie mysle. Nie mam porownania bo RWD w kjs nie jezdza w moim regionie raczej.

Nie wiem czy mi się chce rozszyfrowywać co napisałeś o tym "transferze masy" :lol: . Wsiądź i się przejedź, zobaczysz.

Wiem co oznacza to stwierdzenie, ale jest ono z d... pupy. Taki pseudofizyczny bełkot.

 

No to... szybko sie nie znudzi - bedzie czego sie uczyc :mrgreen:

 

oj, będzie... Oby opon pod dostatkiem było.

 

Standartowa podobno da rade na 40%. Da sie tym jezdzic wtedy? Trwalosc spada mocno?

 

Podobno tak. Robi to kilku ludzi, jedni lepiej drudzy gorzej. trwałość spaść musi. To szpera cierna. O ile to trudno powiedzieć. Nie wiem czy da się tym jeździć, jakoś inni ludzie jeżdżą... :8)

 

 

W swifcie wytrzymywaly 1,5km :mad2: szybkiego asfaltu z szykanami wiec gorsze nie beda.

 

Aż tak źle nie jest. Nie chodzi o to, że sie grzeją. Ciężko je wyczuć, są takie.. gumowe, jeśli wiesz o czym mówię. I skuteczność hamowania jest mizerna.

Może mam coś popsute? Sam nie wiem. :?

 

Przod trzyma czy srednio, bo rozwazalbym obnizenie tylko tylu. Z reszta jak kupie to sie przekonam.

 

napisałem wcześniej. w ciasnych wolnych nawrotach ryje przodem. Jak jest szybciej to skręca dobrze.

 

I wszystkich ulubione pytanie - silnik :evil: .

Wyglada na to ze IS e36 to M42B18 lub M44B19.

Sa jakies roznice w tych silnikach? Trwalosc/czesci/potencjal tuningowy...

 

Ew. tuning silnika to prawdopodobnie zadanie na przyszla wiosne ale wolalbhym lepszy niz gorszy :)

 

nie mam pojęcia o tuningu tego silnika. Ponoć samym programem da się sporo podjechać w górę. Szukaj egzemplarza w dobrym stanie ogólnym o to czy kupisz M42 czy M44 się nie martw. Skup się na szukaniu odpowiedniej budy i zdrowego silnika jeśli to ma latać w sporcie.

Ja mam M42, na razie to auto jest dla mnie za szybkie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.