Skocz do zawartości

40d - Chlodzenie silnika po wylaczenu


cookie48

Rekomendowane odpowiedzi

Macie takie cos ze po wylaczeniu silnika przez dlugi czas chodzi wentylator chlodzacy silnik?

Nie ma jeszcze lata, temperatura powietrza dzisiaj nie przekraczala 15 stopni, zrobilem 50km w trasie i przez 5 min po wylaczeniu chlodzil sie silnik.

 

Zauwazyl to ktos u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie. Sytuacja występowała nawet zimą przy temperaturze około 0 stopni. Podejrzewam, że spowodowane jest to DPF-em. W tym momencie ustawia Ci na silniku wysoką temp. żeby wypalić to cudo techniki:), a następnie musi trochę uspokoić temp. silnika. U mnie filtr zapchał się w nowym aucie już po 8 tyś km. Mam wątpliwości co do fachowości naprawy wykonananej przez ASO, które nawet nie wymieniło oleju w silniku tylko ściągnęło nadmiar. Nie jestem przekonany o właściwościach smarnych takiego oleju z ropą zwłaszcza w tak wysilonej jednostce. Byłeś ostatnio gdzieś dalej w trasie?

 

 

EDIT

 

Właśnie zawuażylem, że napisałeś o trasie 50km. Całkiem możliwe, że wystartowała procedura wypalania i nie udało się jej zakończyć. Temp była zapewne ciekawa i dlatego went. dmuchał nawet po wyłączeniu silnika. U mnie miało to miejsce już kilka razy. Pilnuj stanu oleju w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak po każdej dłuzszej trasie :) Nie jest to denerwujace bo wentylator jest bardzo cichy :) Zrobilem juz okolo 40kkm (od lipca ub. roku) i ani razu nie wyswietliła mi sie kontrolka od DPF :)

 

 

Denerwujace to nie jest, ale nie sadze zeby to bylo normalne ze przy krotkiej trasie silnik az tak sie nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak po każdej dłuzszej trasie :) Nie jest to denerwujace bo wentylator jest bardzo cichy :) Zrobilem juz okolo 40kkm (od lipca ub. roku) i ani razu nie wyswietliła mi sie kontrolka od DPF :)

U mnie też nie było kontrolki. Jedynie poziom oleju w silniku był zbyt wysoki. Co więcej informacja ta nie wyskoczyła sama tylko przypadkiem grzebiąc w iDrivie zauważyłem zbyt wysoki poziom. Na pewno zmodyfikowanie programu żeby sam informował kierowce o zbyt wysokim poziomie było szalenie trudne i inżynierowie BMW nie mogli dać sobie z tym rady. Co do wentylatora to bym nie powiedział, że jest bardzo cichy. Może w czasie jazdy go nie słychać ale po zgaszeniu i opuszczeniu auto to buczenie jest wyraźnie słyszalnie nawet po wejściu do domu :P

Oddalem dzisiaj auto do ASO. Zobaczymy co powiedza.

Powiedzą Ci, że wszystko w porządku :). Ja próbowałem dodzwonić się do centrali na Polskę przez 3 dni. Potem Pan obiecał mi sprawdzić całą sprawę i skontaktować się ze mną następnego dnia. Telefonu do dzisiaj nie otrzymałem :). Ciekawe czy w zachodnich serwisach też wypuszczają ledwo dotarte auto z ropoolejem w silniku na następne 20 tyś km.

Denerwujace to nie jest, ale nie sadze zeby to bylo normalne ze przy krotkiej trasie silnik az tak sie nagrzewa.

Jak nie wystartuje wypalanie filtra to nawet po konkretnym deptaniu nie zauważyłem żeby auto po zgaszeniu włączało wentylator. Też uważam, że nie jest to normalne żeby auto po paru kilometrach w chłodny dzień dmuchało wentylatorem nawet po zgaszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzą Ci, że wszystko w porządku :). Ja próbowałem dodzwonić się do centrali na Polskę przez 3 dni. Potem Pan obiecał mi sprawdzić całą sprawę i skontaktować się ze mną następnego dnia. Telefonu do dzisiaj nie otrzymałem :). Ciekawe czy w zachodnich serwisach też wypuszczają ledwo dotarte auto z ropoolejem w silniku na następne 20 tyś km.

 

Ale zaraz, chcesz powiedziec ze do oleju dostaje sie ropa i ASO nic z tym nie robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju w silniku się podnosi, bo ścieka do niego ropa z cylindrów, którą komputer podaje w zwiększonej ilości, celem podniesienia temperatury i wypalenia DPF. Jak przerwiesz cykl wypalania DPFa to tak się dzieje. Wiadomo, że raz-drugi-trzeci to nie będzie znacząca wartość. Ale w skali miesiąca-dwóch, to już może być widoczne. No i olej traci swoje właściwości bo jest rozrzedzony olejem napędowym… :( Edytowane przez Pemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zaraz, chcesz powiedziec ze do oleju dostaje sie ropa i ASO nic z tym nie robi?

 

Odessali tylko nadmiar oleju( jeżeli to co tam jest można nazwać olejem) i programowo wypalili filtr. To wszystko :).

 

No to poszli na skróty ... i poziom jest w normie. Ale dobrze wiesz, że to nie załatwia sprawy, ponieważ rozcieńczony, traci swoje parametry. Ja bym proponował zmienić jednak cały olej, bo nie ma jak zmierzyć jego właściwości po rozcieńczeniu. A jakby nie patrzeć, do smarowania turbiny musisz mieć olej jak najwyższej jakości, tak jak niskopopiołowy do DPF. Jaki on jest teraz, to sam wiesz... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to poszli na skróty ... i poziom jest w normie. Ale dobrze wiesz, że to nie załatwia sprawy, ponieważ rozcieńczony, traci swoje parametry. Ja bym proponował zmienić jednak cały olej, bo nie ma jak zmierzyć jego właściwości po rozcieńczeniu. A jakby nie patrzeć, do smarowania turbiny musisz mieć olej jak najwyższej jakości, tak jak niskopopiołowy do DPF. Jaki on jest teraz, to sam wiesz..
Dokładnie, masz rację. Tylko nie po to kupuje się auto z polskiej sieci za tak duże pieniądze żeby myśleć o takich rzeczach jak wymienianie samodzielnie oleju :mad2: , bo serwis jest niekompetenty, prawda? Co więcej próbowałem porozmawiać na ten temat z centralą w Wwa to niestety nie udało nawiązać się z nimi jakiegokolwiek kontaktu. Auto niedługo idzie na pierwszy przegląd, mam nadzieje, że uda mi się znaleźć odpowiednią osobę i porozmawiać na ten temat. Od tamtego momentu nie ma problemu z filtrem. Zobaczymy co będzie działo się dalej :P.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak idziesz na pierwszy przegląd to spoko, przynajmniej olej Ci wymienią na nowy. :) Wiesz, być może my tu wszystkiego nie wiemy, tylko tak sobie dyskutujemy. Może w BMW to standardowa procedura "odsysanie nadmiaru oleju" ? Niemniej dla uniknięcia przykrych niespodzianek w przyszłości - vide turbina i DPF w szczególności - to jednak takich manewrów bym nie robił... Chyba, że sprzedasz auto po kilku latach i po 100k-130k km, to myślę że następny właściciel będzie się z tym bawił. ( oczywiście turbo można załatwić i w 20k km, ale jestem optymistą :D )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.