Skocz do zawartości

Montaż reflektorów bi-xenonowych, e90


fifka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem świeżo upieczonym posiadaczek BMW 318i r.2010 więc chyba jest to model LCI o ile dobrze zrozumiałem, co ten skrót oznacza.

http://bmw-uzywane.com/auto,2,95,Bmw_318_2010.html <- dokładnie te autko.

 

Wiem, że były już podobne tematy, tylko wypowiadały się w nich osoby, które już są zorientowane w tym temacie. Ja nie mam zielonego pojęcia od czego zacząć.

Autko ma jeszcze rok gwarancji, więc wydaje mi się, że aby tej gwarancji nie straciło można takiej wymiany dokonać tylko w salonie. Może wiecie z jakim kosztem będzie się to wiązało?

Jak ktoś może powiedzieć jeszcze jakie są wersje takich reflektorów xenonowych? Chodzi mi tutaj o xenony + led, ew. reflektory adapcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt kompletnego montażu reflektorów ksenonowych w ASO to ok. 15 tys zł .

W skład wchodzi wszystko od poziomowania po lampy i spryskiwacze . Dostajesz auto jak by wyjechało z tym z fabryki .

Natomiast samemu można to zrobić taniej kwestia zakupu potrzebnych części

Arnold ostatnio montował ksenony do swojej LCI i on wypowie się najlepiej :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak to zrobisz , jeżeli nie będzie błędów wszystko zrobisz prawidłowo to ciężko będzie aby ASO się dopatrzyło na np. przeglądzie bo oni nie sprawdzają co w jazd na serwis specyfikacji wyposażenia samochodu i nie porównują jej do tego co wjeżdża , jedynie był by problem gdybyś przyjechał z zamontowanymi ksenonami i powiedział że np. padła przetwornica od ksenonu i chcesz aby wymienili ci ją na gwarancji .

Ja już nie raz dokładałem do nowego samochodu na gwarancji ksenony nawet kiedyś instalacje LPG sekwencje i nie miałem żadnych problemów .

Jeżeli sam się nie "wypuścisz" wydaje mi się że nie powinno być problemów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
WArnold ostatnio montował ksenony do swojej LCI i on wypowie się najlepiej :) .

 

Arnold montował ale do wersji przed LCI (czyli przed face lifitngiem). Chyba, że coś przeoczyłem :)

 

W LCI różni się instalacja do xenonów w porównaniu do wersji przed LCI i nie za bardzo można wzorować się na schemacie z zestawu doposażeniowego.

 

Ja mam ten sam problem - czyli LCI bez xenonów i gwarancja. Czekam do lipca br. i ruszam do pracy nad xenonami. Wtedy juz będę po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Acha, a w takim wypadku znajdzie się ktoś, kto odpowie na moje pytania?;>

 

PS. Doczytałem się, że do xenonów potrzebny jest FRM III. Jak sprawdzić jaki aktualnie posiadam?

 

Moduł FRMIII jest potrzebny w wersjach przed liftem. W LCI da się zakodować xenon zwykły nie AHL na module OEM FRMII (bo jest inny niż w wersji przed liftem).

 

Abyś miał pewność jaki masz moduł zdemontuj lewą dolną osłonę przy podstopnicy tam gdzie jest dźwignia otwierająca maskę przednią. Zrób fotkę oznaczenia modułu. Postaram Ci się pomóc.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez prmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Mozesz mi powiedziec jak te oslone zdjac? Odkrecic raczke od otwierania maski i co dalej?

 

Poza tym interesuja mnie reflektory z opcja adaptive i z ledami. Moze ktos tu cos doradzic? I jak wyglada sprawa spryakiwaczy? Kupuje sie doposazenie w bmw i tylko montaz? Slyszalem gdzies, ze te z doposazenia sa do wersji pre-lci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Rozumiem. Mozesz mi powiedziec jak te oslone zdjac? Odkrecic raczke od otwierania maski i co dalej?

 

1. Zdemontuj próg od strony kierowcy. Podważ go jakimś narzędziem. Przymocowany jest na zatrzaski.

 

http://images49.fotosik.pl/870/c5fa8b1937203cd6.jpg

 

2. Zdemontuj osłonę górna na pedałami. Należy odkręcić śruby oznaczone 1

 

http://images35.fotosik.pl/673/10d50679938a1bbb.jpg

 

3. Zdemontuj uszczelkę numer 1 tak jak pokazano na poniższym rysunku. Wystarczy ją mocniej pociągnąć. Nie demontuj całej tylko wzdłuż osłony numer 2. Odkręć śrubę numer 3 i zdemontuj rączkę.

 

http://images46.fotosik.pl/819/af85e799d9fa869c.jpg

 

4. Pod zdemontowaną rączką masz śrubę nr 1. Odkręć ją. Teraz uwaga. Osłona trzyma się na zatrzaskach 2 i 3. Pociągnij osłonę tak jak na rysunku poniżej.

 

http://images38.fotosik.pl/850/bd95ff4b6442b6b1.jpg

 

5. Pod osłoną ujrzysz moduł FRM. Zrób fotkę.

 

http://images45.fotosik.pl/872/92ab9aeabe655dc9.jpg

 

 

 

Poza tym interesuja mnie reflektory z opcja adaptive i z ledami. Moze ktos tu cos doradzic? I jak wyglada sprawa spryakiwaczy? Kupuje sie doposazenie w bmw i tylko montaz? Slyszalem gdzies, ze te z doposazenia sa do wersji pre-lci.

 

Na chwilę obecną nie ma dedykowanego zestawu doposażeniowego w Bi-xenony zwykłe czy też skrętne do wersji po liftingu (LCI). Elementy trzeba skompletować samemu i dorobić mały kawałek instalacji do czujników poziomu. To akurat nie jest problem bo wszystkie konektory są do nabycia w ASO.

 

W wersji skrętnej trzeba prawdopodobnie dokupić moduł FRM III do ich obsługi i odpowiednie reflektory.

 

Bi-xenony w LCI zawsze mają LEDy w kierunkowskazach.

 

Istnieje zestaw doposażeniowy w spryskiwacze do wersji LCI. Koszt bez rabatów ok. 900 PLN. Do tego trzeba jeszcze kupić zaślepki na dysze spryskujące. Koszt ok. 180 PLN. W zderzaku trzeba wyciąć otwory na spryskiwacze lub kupić zderzak z otworami fabrycznymi.

 

Oczywiście wszystko trzeba zakodować aby było cacy.

 

To tak w telegraficznym skrócie.

 

Całość przedsięwzięcia jest dość kosztowna jeśli chcesz mieć zrobione prawie tak jak w fabryce.

 

Piszę prawie, ponieważ niektóre elementy instalacji elektrycznej nie występują indywidualnie tylko jako prawie cała wiązka elektryczna stąd trzeba ją dorobić samodzielnie.

 

Życzę powodzenia i nie zniechęcaj się :cool2:

Edytowane przez prmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Co do samych lamp, gdzie takie można nabyć? Oczywiście nie mówimy tu o chińskich podróbach, chodzi o lampy z adaptivem + ta rzecz do sterowania.

 

Najpewniejsze źródło to ASO. Wtedy otrzymasz nowe oryginalne elementy ale i najdroższe.

 

Możesz także poszukać na aukcjach internetowych. Będzie taniej ale elementy będą używane.

 

Komplet nowych lamp skrętnych do LCI to koszt około 7,5 tyś. Używki uzbrojone w dobrym stanie ok. 4,5 tyś.

 

Ponieważ, auto masz na gwarancji proponuję abyś udał się do ASO i powiedział, ze chcesz dozbroić auto w bi-xenony AHL i prosisz o wycenę usługi oraz wymaganych części.

 

Dostaniesz wtedy szczegółowy kosztorys co jest potrzebne konkretnie do Twojej wersji pojazdu. Wtedy będziesz miał pewność. Nie każde ASO się tego podejmie, ponieważ w chwili obecnej nie ma zestawu doposażeniowego w xenony do wersji LCI a ASO na tym bazuje.

 

Jeśli sam zamontujesz xenony to musisz się liczyć z utratą gwarancji. Poza tym potrzebować będziesz kogoś z dostępem do najnowszych schematów instalacji elektrycznych bo to co jest publicznie dostępne jest stare i nie obejmuje wersji LCI a ta dość mocno się różni aby bazować na wersji sprzed LCI.

 

Pełna informacja serwisowa zawierająca takie programy jak: WDS, TIS, KSD --- > https://oss.bmw.de/index.jsp

 

Wszystkie części znajdziesz tu --- > http://realoem.com/bmw/select.do

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Przepraszam, że tak późno ale w końcu są :P

http://img534.imageshack.us/img534/666/img0047xi.jpg

 

Przy okazji robienia tych zdjęć zauważyłem, że światła które mam aktualnie też się poziomują przy odpalaniu.

 

PS. Jeżeli chciałbym załączyć takie lampy:

http://moto.allegro.pl/bmw-e90-e91-lci-xenony-lampy-xenon-i1583228324.html

 

Co jeszcze muszę dokupić żeby to działało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Cześć!

Przy okazji robienia tych zdjęć zauważyłem, że światła które mam aktualnie też się poziomują przy odpalaniu.

W LCI z halogenami nie ma samopoziomowania. Ruch świateł góra dół to tylko test silniczków korektora położenia świateł.

 

Powinny być ok. Spytaj czy są na pewno kompletne.

 

Co jeszcze muszę dokupić żeby to działało?

Czujniki położenia na przód i tył, kostki, konektory oraz przewody o odpowiednim przekroju do zbudowania brakującej instalacji, zestaw doposażeniowy w spryskiwacze reflektorów oraz ew. moduł FRM3.

Piszę ewentualnie, ponieważ Twój moduł da się zakodować pod xenon zwykły. Czy AHL, nie mam 100% pewności. Ten kto Ci będzie kodował auto pod xenon AHL i spryskiwacze będzie w stanie to sprawdzić po podłączeniu auta pod komp. Jeśli nie da się zakodować Twojego FRM'a wtedy będziesz zmuszony kupić nowy FRM3 i zakodować go pod xenon AHL.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
No to właśnie jest FRM 3R. Nie zauważyłeś czy są różne wersje tego modułu?

 

Wiem, że jest FRM3 ale nie mam pewności czy da się zakodować pod xenon AHL. Pod zwykły xenon kodowałem ale pod AHL jeszcze nie stąd moja wątpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
No to właśnie jest FRM 3R. Nie zauważyłeś czy są różne wersje tego modułu?

 

Wiem, że jest FRM3 ale nie mam pewności czy da się zakodować pod xenon AHL. Pod zwykły xenon kodowałem ale pod AHL jeszcze nie stąd moja wątpliwość.

 

Na 100% Twój moduł mimo, ze jest to FRM3 nie obsłuży xenonów AHL, ponieważ jest w wersji BASIS a to oznacza, że brakuje mu obwodów do komunikacji z modułami SMC przy lampach.

 

Dokładanie wczoraj miałem taki przypadek... Wymiana na FRM3 w wersji "MAX Brose" załatwiło temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam . Mam już skompletowany zestaw bixenonów bez ahl od wersji LCI.

Mam też założony FRM 3 AHL LED .Teraz brakuje mi trochę wiedzy na temat podłączeń do lampy .

Poniżej dodałem zdjęcie z opisem i pytanie mam takie czy to wszystko jest prawdą , czyli pin nr. 8 jest nie używany i czy w zwykłych lampach pin 11 jest masą czy do czegoś innego jest używany .

Pomogło by mi to bardzo bo nie musiał bym ciągnąć kabla do modułu FRM tylko pozmieniał bym konfigurację (zamienił bym pin 6 do pin1 na ringi mocniejszy kabel , pin 1 do pinu 5 na długie xenonu , brakuję tylko jednego kabla aby podłączyć do pinu 7 3 ledy obrysowe .

Jeszcze jedno czy masa nr.11 jest doczepiana z komory silnika .

Teraz mam zwykłe lampy halogenowe auto z 2008r

http://s2.ifotos.pl/img/xenon-wty_qnpxewp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.