Skocz do zawartości

60 km Radicalem SR3 po Torze Poznan


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Bylem wczoraj na Torze Poznań i miałem okazję zrobić ok. 60 km za kierwonica Radicala SR3 dane techniczne http://www.radicalpolska.pl/pl/modele/sr3-rs/specyficacje-techniczne . Wcześniej jezdzilem min. Nissanem GTR 600KM/700nm,w porownaniu z Radicalem taki GTR to woz drabiniasty. Widzialem, ze roznica bedzie duza ale nie myslalem, ze to bedzie przepasc!! Mala masa, nisko polozony srodek ciezkosci, dobre opony i duzy docisk aerodynamiczny powoduja, ze tym samochodem mozna wchodzic w zakrety z niewyobrazalna predkoscia. Trudno sie przelamac aby nie zwalniac przed zakretem gdy sie ma na liczniku 150 km/h a okazuje sie, ze jak sie wjedzie szybciej to docisk jest tak duzy, ze sie przejdzie Na zapoznaniu z samochodem zwracali szczegolna uwage aby jak nas zacznie obracac nacisnac sprzeglo, no i po wyjezdzie z depo na 2 zakrecie obrocilo instruktora Potem instruktor obracal sie jeszcze raz Byla niezla zabawa. Tutaj jest kilka zdjec http://barierka.fotosik.pl/albumy/852031.html

Mialem wykupione 15 kolek + rozgrzanie opon. Byly 3 wyjazdy na tor. Odprawa, zapoznanie z samochodem, przebieranie w kombinezony, montaz kamer i jazda na tor. Wnetrze jest ciasne, aby w ogole dalo sie tam wsiasc trzeba zdjac kierwnice, pozycja w aucie jest pol-lezaca, nie ma owiewki wiec przy wiekszych predkosciach wiatr chce nas wyciagnac z samochodu, na szczesci sa tam 5 punktowe pasy. Siedzi sie ekstremalnie nisko, blotnik zaslania widok toru, ja praktycznie w kazdy zakret wchodzilem na slepo, po kilku kolka mozna do tego sie przyzwyczaic a nawet zaczyna sie to podobac Silnik i skrzynia biegow sa od motocylka, sprzegla uzywa sie tylko przy ruszaniu, zatrzymniu i gdy nas obraca. 1 w dol ( lewa lopatka) kolejne biegi w gore prawa lopatka a w dol lewa. Nie ma wspomgania kierwonicy, hamulca, ogranicznika obrotow ( wiec jak sie przesadzi to mozna przekrecic silnik ) oczywiscie ZERO ABS czy kontroli trakcji Samochod ma naped na tyl, moment obotowy jest na tyle maly i wysoko polozony, ze chyba nie da sie go obrocic z dodania gazu, problem polega na tym, ze samochod jest bardzo podatny na obroty na dohamowaniu, trzeba to robic na prostych kolach, przeciagniecie hamowania w zakret prawie zawsze konczy sie obrotem. Przyspieszenie nie robi jakiegos niesamowitego wrazenia ) 0-100 km/h ok. 3s ), jest szybko ale nie powala, za to szybkosc w zakrecie i mozliwosc opoznienia hamowania powalaja Mysle, ze dopiero jak pojade nastepnym razem nie bede sie bal wykozystac 95% mozliwosci samochodu Poniewaz przy jezdzie na czas ludzie strasznie sie spinali to nie daja kostek pomiarowych Najlepsi robia czasy ok. 1.31s, nam sie udalo zrobic cos ok.1.45s czyli jechalismy na 85% mozliwosci samochodu no ale pierwsze koty za ploty :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Na zdjeciach to Kaja Widawska, zona Buniego ;) Stary uwierz mi, ze niewazne jakim samochodem jezdziles, jezeli to nie bylo cos pokroju Radicala to nie ma porownania!! Tak swoja droga na 100% w tym roku pojedizemy jeszcze raz. Wiem, ze trenujesz, trzeba tylko wczesniej wpasc do Poznania aby "ogarnac" tor i ........polejesz sie z radosci w Radicalu :8) Pomysl, warto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.