Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, moja sprawa jest bardziej skomplikowana niż się wydaje po tytule, dlatego zakładam nowy temat.

 

Moje autko to e36 320i, tzn było :D, bo teraz jest M60 B40, czyli klasyczne 4.0 V8 o mocy 286 KM.

 

Pradźcie jaki zawias wsadzić, bo niestety seria nie da rady napewno. Myślałem nad Blisteinem B6, albo B8. Wiem że B8 to skrócone B6, czyli pewnie twardsze. To jest moje jedyne auto i chciałbym móc czasem wcisnąć bardziej, ale przedewszystkim będę się nim przemieszczał w cylku miasto-trasa i chciałbym żeby nie było jak skała.

 

Co do hamulcy, tutaj sprawa wydaje mi się bardziej skomplikowana, mam możliwosć kupienia bardzo tanio zacisków z E38 właśnie z takim silnikiem, ale boje się że będzie przy tym straszna rzeźba. W gre wchodzą też zaciski z 328, ale nie wiem czy podołają.

Poza tym jaka tarcze i klocek byście polecili.

 

I jeszcze jedno. Chciałbym założyć kontrole trakcji, czy wystarczy wsadzić tylko cały układ plus przycisk czy trzeba coś więcej kminić. Jeżeli chodzi o układ ten co jest przy silniku to jest wsadzony, ale nie wiem czy będzie działał.

 

Pozdrawiam :D

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem jeśli chodzi o zawias to szukaj z M3.

Kto ci powiedział że b6 od b8 różni siętylko długością?? To są dwa różne amortyzatory. B8 jest typowo nastawiony na sport amorkiem a b6 jest opowiednikiem seryjnego amorka z minimalnym nastwienie na sport.

Odnośnie kontroli, to wydaje mi się że wiecej rzeźby. Kwestia montażu czujników oraz ilości zębów koronki od abs (bo z tego EPS też czyta).

Opublikowano

:D to akurat wiem z autopsji :P twardość ta sama tylko że B8 jest krótszy. O M3 też myślałem ale jest za drogi, wole za tą kase kupic bilsteina.

 

ABS mam. A może poszukać poprostu wachaczy z e36 które miało ASC, chociaż nie wiem właśnie, bo w sumie to czyta z czujników ABS-u mi się wydaje.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
A może poszukać poprostu wachaczy z e36 które miało ASC, chociaż nie wiem właśnie, bo w sumie to czyta z czujników ABS-u mi się wydaje.

 

 

Tak właśnie jest, kontrola trakcji wykorzystuje elementy ABS.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No własnie.Musisz poszukac czy ilosc zebów w koronkach jest ta sama. jak tak to na 70 procent zaadoptujesz. a jak ilosc zebow jest inna to lipa.
Opublikowano (edytowane)

Chcę mieć działające, bo układ wsadzony, ale nie podpięty, a wychodzę z założenia że jak coś w aucie jest to ma działać i tyle. Spać bym po nocach nie mógł jak by nie działało :P

 

Zawias będzie bilstein b6 + sprężyny eibacha, teraz mam taki zestaw w E38 i działa to ładnie (amor zwykły nie sportowy).

 

 

Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw, przedewszystkim kosztów, uznaje że w kwestji hamulcy zostaje rzeczywiście przy M3. Ale teraz kolejne pytanie, czy muszę zmieniać też wahacze? Czy te z 320 będą ok. Bo jeżeli trzeba zmieniać też wahacz to się robią koszta większe, a muszę przyznać, że budżet powoli się kończy :( na zawieche i hamulce zostało mi około 4000 zł, i chciałbym pojeździć :P potem mogę jeszcze wsadzić. Najwyżej będę jakąś chwilke spowalniał zamiast hamowac :P

Edytowane przez Darth_Kaker

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
A taki troszke offtopic. Jechał ktoś na fotelach z M3 a potem w normalnym sportsitze? Bo właśnie się zacząłem zastanawiać czy by sobie tych vaderów nie wstawić w przyszłośći.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Kolega mi podsunął jeszcze inny pomysł i w sumie chyba lepszy, nie wiem tylko jak z zastosowaniem.

 

Wymiana wahaczy na E46 np z 330i, bardzo możliwe że wtedy już hamulce będą o odpowiedniej sile, a jak coś to z m3 e46 zaciski i ogień.

Zastanawiamy się tylko jak z montażem, bo z e46 wahacz jest troszkę dłuższy, w sumie to nawet lepiej, bo będzie lepiej trzymac się na zakrętach.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Zauwaz jednak, ze do e36 wahacz ma wymienne tuleje/sworznie, a w e46 juz nie bardzo, tzn nie przewidziano takich opcji jednak sa zaklady ktore sie podejmuja taich rzeczy.

Tzn. tylko taka mala dygresja, chodzilo mi o to ze taniej wyjdzie wymienic w e36 sworznie/tuleje jak kupowac nowy wahacz do e46.

Opublikowano
?? szczerze mówiąc to nie rozumiem jaki to ma związek z tematem :) Mi chodziło o to że e46 wahacz jest aluminiowy, co mocno zmniejsza mase jego. Dzięki temu lepiej wybiera nierówności. Do tego możliwość założenia jeszcze wydajniejszych hamulcy z M3 E46, no i troszę dłuższy, dzieki czemu auto będzie stabilniejsze w zakrętach. Same plusy, dlatego bardzo powaznie się nadtym zastanawiam. W budżecie bym się jeszcze zmieścił, także chyba tak zrobie.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Tak to prawda, ale mam zamiar zrobić z tego autka taka lale :D i szczerze mówiąc to koszta nie graja takiej wielkiej roli, jedyne co to rozłoże je sobie w czasie, bo niestety nie stać mnie żeby zrobić wszystko na raz.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.