Skocz do zawartości

330d 204KM Problem z kolektorem ssącym.


Marco2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po odkręceniu kolektora ssącego okazało się, że brakuje mi jakiegoś elementu sterującego cięgnem otwierającym bądź zamykającym klapki w kolektorze. Cięgno jest luźne do niczego nie przykręcone, a co najważniejsze ta platikowa łapka na końcu cięgna nie ma możliwośći przymocowania do tego podciśnieniowego sterownika (jaki spotkałem przy większośći kolektorów), do którego zamocowana jest na taką końcówkę z kulką (u mnie jest otwór na śrubkę na końcu tej łapki) zdjęcie: http://img197.imageshack.us/i/kolektoru.jpg/. Drugim problemem jest wtyczka 4-pinowa, która znajduje się w tej okolicy pod kolektorem gdzie właśnie brakuje tego elementu sterującego cięgnem, zdjęcie: http://img204.imageshack.us/i/wtyczka.jpg/

 

Czy ten element jest sterowany jakoś elektronicznie? Czy może brakuje kilku rzeczy? Nie mam już pojęcia czego tam może brakować...

Pomóżcie bo w aucie jest zero mocy i wywala błędy związane z ciśnieniem i dolotem powietrza.

 

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po odkręceniu kolektora ssącego okazało się, że brakuje mi jakiegoś elementu sterującego cięgnem otwierającym bądź zamykającym klapki w kolektorze. Cięgno jest luźne do niczego nie przykręcone, a co najważniejsze ta platikowa łapka na końcu cięgna nie ma możliwośći przymocowania do tego podciśnieniowego sterownika (jaki spotkałem przy większośći kolektorów), do którego zamocowana jest na taką końcówkę z kulką (u mnie jest otwór na śrubkę na końcu tej łapki) zdjęcie: http://img197.imageshack.us/i/kolektoru.jpg/. Drugim problemem jest wtyczka 4-pinowa, która znajduje się w tej okolicy pod kolektorem gdzie właśnie brakuje tego elementu sterującego cięgnem, zdjęcie: http://img204.imageshack.us/i/wtyczka.jpg/

 

Czy ten element jest sterowany jakoś elektronicznie? Czy może brakuje kilku rzeczy? Nie mam już pojęcia czego tam może brakować...

Pomóżcie bo w aucie jest zero mocy i wywala błędy związane z ciśnieniem i dolotem powietrza.

 

Dzięki i pozdrawiam

Kolego masz dokładnie taki sam kolektor ssący jak u mnie, jest sterowany elektronicznie (elektrycznie) na pierwszym zdjęciu nie za bardzo wiem o co kaman ale jak dokładnie się przyjrzeć to wydaje mi się że ostatnia klapka jest odłączona od tego długiego trzpienia który jest poruszany za pomocą silniczka elektrycznego, wydaje mi się że właśnie ta ostatnia klapka jest nie sterowana a co za tym idzie cały cykl pracy tych klapek jest zakłócony i dlatego masz problem, tylko tam nie masz sterowania podciśnieniem tylko elektryczne, chyba że ktoś tam u ciebie konkretnie namieszał, ta kostka na drugim zdjęciu służy do podpięcia pod siłownik elektryczny. Zrób lepsze zdjęcia tego siłownika i trzpienia sterującego klapkami.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi, że u mnie nie ma tego siłownika, nie ma co sterować tym trzpieniem do którego sprzęgnięte są wszystkie klapki.... Nie mam tam żadnego silniczka elektrycznego, jest tylko trzpień zakończony takim plastikowym mocowaniem (które przykręca się do tego silniczka)...

Nie wiem jak wygląda ten siłownik elektryczny i czego szukać do kupienia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kolego z tego zdjęcia widać czego potrzebujesz, konkretnie nie masz siłownika elektrycznego który odpowiada za sterowanie klapkami i przez to być może masz problemy z autem które może sie mulić bo klapki otwierają się jak im się podoba bo nie ma sterowania tych klapek, czyli jak jedziesz na niskich obrotach to może być tak że klapki są zamknięte i twoje autko nie dostaje dostatecznej ilości powietrza do cylindrów a jak turbina zaczyna pompować wtedy jest lepiej bo ciśnienie wytworzone przez tyrbinkę otworzy te klapki i autko pewnie jedzie już normalnie ale niekoniecznie tak może być w każdym bądź razie ja mam taki siłowniczek na zbyciu bo u siebie wymieniłem kolektor na nówka sztuka zakupiony w ASO z a bagatela 1800 zeta i niestety muszę cię zmartwić ten siłowniczek nie jest jako część zamienna do kupienia, występuje jako element kolektora i można jedynie cały kolektor z tym siłowniczkiem kupić, więc jeśli chcesz to mogę ci sprzedać cały kolektor kompletny ale jeśli chcesz zrobię ci super cenę. W sprawie kolektorka pisz na priv. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.