Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok udało mi się. Co ważne dla potomnych.

 

1.Kolejność jest ważna jak w pierwszym poradniku

2.Na samym początku trzeba usunąć błędy z silnika

3.Potem wchodzimy dopiero w ews

4.Żeby synchronizacja zadziałała musi być najpierw F1 potem F2

5.Przed odpaleniem zamykamy i otwieramy auto(bynajmniej e60 ) poczekać z 10 sekund, potem włożyć kluczyk i odpalić.

5.Po odpaleniu musimy jeszcze raz podłączyć inpe i wykasować błędy(inaczej znowu nie chce odpalić)

6.Najlepiej się przejechać z 2,3 km gdyż nie dało rady usunąć błedu jaki się pojawił od active steering. Po chwili jazdy błąd znika z deski.

 

Wsio życzę powodzenia.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Jako, że miałem podobny problem w mojej e91 (błędy 4A62 i 4A63) i udało mi się dzisiaj rozwiązać mój problem to postanowiłem, że zostawie po tym ślad :)

Otóż żaden z powyższych sposobów w moim przypadku nie zadziałał. Problem rozwiązałem w INPIE (mam częściowo spolszczoną dlatego tak podaję):

1. Nadwozie

2. CAS

3. Odczyt, spisanie i kasowanie błędów CAS

4. Activate

5. Adaptation ECU - tutaj krótka procedura testowa i jak 3 kółeczka zmienią się na kolor czarny INPA poprosi o wciśnięcie START w aucie i silnik zastartował :)


Mój błąd zaczął pojawiać się (i unieruchomił mi auto w święta...) gdy chciałem podmienić akumulatory pomiędzy moimi autami i w wyniku rozłączenia aku, rozkodował się CAS...

Mała podpowiedź dla kolegów z tym problemem, błąd EWS manipulation dotyczy CAS (wg zagranicznego forum CAS oznacza to samo co wcześniej EWS ale dla aut z pilotem a nie kluczykiem - nie weryfikowałem tej informacji ale u mnie się sprawdziła).

Nie wiem czy to Wam pomoże, ale u mnie zadziałało a warto się dzielić wiedzą. Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chodzi o kluczyk

CAS jest na magistrali CAN (CAN_H i CAN_L ) , dokładnie to K-can

a EWS jest na K-line to zupełnie inna magistrala nie wspominając o kluczyku , ponieważ w starszych e60, jest kluczuk i stacyjka a nie ma EWS tylko CAS

bład dotyczy synchronizacji kodu ISN miedzy sterownikiem silika, a sterownikiem zabezpieczeń CAS lub EWS

CAS się nie rozładowuje , ja u siebie wiele razy rozłączałem akumulator i nigdy nie musiałem robić synchronizacji CAS / DDE

tylko przy update oprogramowania DDE lub cas musiałem zrobić synchronizacje CAS/DDE

modele

e38, e39, e46,e52,e53, mają linie K i EWS jak również E83 ale tu wyjątek ma EWS ale od 2007 roku ma też linie CAN

wszystkie e60, e65 ,e8x (bez e83) i e9x mają pełną magistralę CAN i sterownik CAS , ale nie wszystkie wymagają synchronizacji

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja u siebie wiele razy rozłączałem akumulator i nigdy nie musiałem robić synchronizacji CAS / DDE

a ja , po odłączeniu akumulatora, bardzo dużo robiłem napraw wsadow cas2 , gdy ktos robie synchro i wynik negatywny za kazdym razem , to jest haha

i cierpią z powodu tego pierwsze е60 i е90

myślę, że masz jeszcze wszystko przed sobą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spokojnie kolego nie jest to mój pierwszy odłączony akumulator ,

, z CAS-em dam sobie rade nawet jak całkowicie padnie :D

Nie rób z siebie takiego super zawodowca :D :D :D trochę skromności Ci nie zaszkodzi ,

większości przypadków ludzie nie wiedzą jak poprawnie zrobić synchronizacje

lub mają inne błędy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie rób z siebie takiego super zawodowca :D :D :D trochę skromności Ci nie zaszkodzi ,

Absolutnie nic nie robię z siebie, już dawno zrobiłem i pokazałem tym, kto otworzył w końcu oczy.

Klonowanie w takich wypadkach nic nie daje, poniewaz jest zepsuta część danych wsadu cas .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie rób z siebie takiego super zawodowca :D :D :D trochę skromności Ci nie zaszkodzi ,

Absolutnie nic nie robię z siebie, już dawno zrobiłem i pokazałem tym, kto otworzył w końcu oczy.

Klonowanie w takich wypadkach nic nie daje, poniewaz jest zepsuta część danych wsadu cas .

Wiem że jesteś dobrym specjalistą od CAS przecież nie raz poleciłem ciebie , chyba nie bez przyczyny :cool2:

ale ty nie znasz moich umiejętności , to co jeszcze rok temu sprawiało mi trudności , to nie znaczy że nadal tak jest :D

CAS3 to nawet nie muszę lutować aby odczytać i nie mam na myśli OBD, Vin, sumy kontrolne to tez nie problem , CAS2 już muszę lutować edytować może nie wszystkie elementy potrafię wyodrębnić ale ISN to nie problem Vin itp, klucze mogę nowe dorobić ,

chociaż niedawno miałem problem z jednym CAS2 miałem tylko vin edytować , nie dało rady go odczytać mimo że mam inne cas2 w domu i one nie sprawiają mi trudności ,

nawet miałem do Ciebie dzwonić w czym leży problem ,

napewno wszystkie luty było ok i kolejność prawidłowa nawet kable skróciłem do minimum splotłem te dwa, i też nic ...

ale pomyślałem że zamiast pomóc to pewnie będziesz się cieszyć ze nie potrafię tego cas2 odczytać

i ostatecznie oddałem ten cas2 ponieważ już mi pomysły się wyczerpały .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem że jesteś dobrym specjalistą od CAS

cas1-4, fem/bdc - to juz historia, niema nad czym tam siedzieć - nie mam na myśli sprzęt , który to robi, mam na myśli zrozumienie jak zbudowane jest zabezpieczenie ews5 (czyli krypta) i struktura tego czy innego wsadu. Szpret to tylko szpret ktory bez zrozumienia jest ZERO .

Mnie bardziej dziwią "specjaliści" które głośno krzyczą , że "oni mogą" - jak idzie do powaznej sprawy , to lipa totalna - siedzą zesrani, kto głośno krzyczy ten mało robi - jest takie powiedzenie. O Tobie nic nie mogę powiedzieć, się nie znamy. Każdy gryźie swój granit nauki - taka prawda.

ale pomyślałem że zamiast pomóc to pewnie będziesz się cieszyć ze nie potrafię tego cas2 odczytać

Nie jestem takim człowiekiem, którego Ty sobie narysował - nie trzeba robić zdyskredytowania. Jak ludzie są ze mną, tak i ja z nimi - zasada prosta.

Pracuję z wieloma polakami i wszystko u nas dobrze, ogarniamy wiele tematow - kto jest mądry, ten uczy się na tych naszych sytuacjach. Jasne, że nie za darmo. Wiele tu myślą - mam obsesję na kase, to nie jest tak. Jest tak , ze kazdy chce praiwe zadarmo i szuka tanio, następnie takie samochody trafiają do takich specjalistów, o których pisałem wyżej. Tylko po tym przychodzi rozumienie do właścicieli, ze lepiej raz oddac kase za profesjonalne rozwiązanie niż jeździć i tracić pieniądze na debilów. Takie są realia. Rozumienie i wiedza powinni być opłacone.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej, mam podobny problem. Próbowałem rozwiązać go tym sposobem:



ale niestety u mnie błąd 4A63 nie kasuje się, a gdy daję F1 czy F2 pokazuje się taka informacja:


Telegram content from CAS was not start value (may possibly be veriable code).

Possible causes of faults:

- DDE and CAS communication problem

- CAS defacctive

Repeat value programming/calibration.

If same fault reoccurs, continue troubleshooting with EWS control unit.


Czy ktoś wie jak to rozwiązać?

Z góry dzięki za info.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Hej, mam podobny problem. Próbowałem rozwiązać go tym sposobem:



ale niestety u mnie błąd 4A63 nie kasuje się, a gdy daję F1 czy F2 pokazuje się taka informacja:


Telegram content from CAS was not start value (may possibly be veriable code).

Possible causes of faults:

- DDE and CAS communication problem

- CAS defacctive

Repeat value programming/calibration.

If same fault reoccurs, continue troubleshooting with EWS control unit.


Czy ktoś wie jak to rozwiązać?

Z góry dzięki za info.

 


Dzien dobry


Naprawiłeś juz autko? Mam podobny problem, tz. U mnie synchronizacja ista poszla bez problemu i blad sie skasowal ale auto nadal nie odpala.

Inpa jak robie synchronizacje to dde nie przechodzi i wyskakuje blad. Jedyne co mi do glowy przychodzi to to, ze auto ma chipa i to powoduje problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.